Алесандро Микеле е новият творчески директор на Valentino Снимка: © Getty Images

Алесандро Микеле е новият творчески директор на модната къща Valentino. Микеле е дизайнерът, който облече Хари Стайлс в рокля за корица за първата мъжка корица на Vogue. Преди това той работи 7 години в Gucci, а сред последните му шедьоври за бранда бе колекцията adidas x Gucci.

Първият работен ден на дизайнера във Valentino е следващия вторник, 2 април, в Рим. Дебютната му колекция за Valentino се очаква да бъде за сезон пролет/лято 2025 г. Това означава, че тя е представена по време на септемврийското издание на Седмицата на модата в Париж.

За първи път задълженията на Микеле ще включват дизайна на колекции за висшата мода.

„Това е невероятна чест. Чувствам огромна радост и огромната отговорност да се присъединя към Maison de Couture (конгломератът, под чиято шапка е Valentino). Думата „красота“ е издълбана в историята на компанията. История, която е съставена от отличителна елегантност, изисканост и изключителна грация", каза Микеле в изявление.

Микеле ще работи в един от най-красивите офиси на модата: студиото на Валентино в Palazzo Mignanelli, на няколко минути от Испанските стълби. Новият му офис е само на 10 минути пеша от дома му.

офис на Valentino в Рим - Palazzo Mignanelli

„Търся думи, за да опиша радостта, да я разгледам, и наистина да предам това, което чувствам; усмивките, които изригват от сърцето, блаженството на благодарността, което озарява очите, онзи ценен момент, когато необходимостта и красотата се протягат и срещат. Радостта обаче е толкова живо същество, че ме е страх да не я нараня, ако се осмеля да произнеса името ѝ“

Тази радост не се ограничава само до Микеле. Назначението му бе под погледа на главния изпълнителен директор на Valentino Якопо Вентурини. Двамата мъже са работили като колеги в Gucci, където Микеле прекара седем години като творчески директор, а Вентурини като вицепрезидент по мърчандайзинг и глобални пазари.

Вентурини възхвали „интелигентността“ и лекотата, с която работи Микеле: „Много съм щастлив и развълнуван да се върна да работя с Алесандро".

Микеле междувременно нарече Вентурини „изключителен професионалист, способен да комбинира прагматизъм и стратегическа визия, компетентност и чувствителност“.

В Gucci способността на Микеле да създава „неустоимо желани предмети“ преобразува богатството на къщата, пише Vogue. С него тя почти утрои приходите си от 3,5 милиарда евро през 2014 г. до 9,73 милиарда евро през 2022 г. Това е една от причините, поради които, откакто напусна бранда през ноември 2022 г., спекулациите за следващия му творчески дом се въртят почти постоянно.

В крайна сметка всички пътища водеха към Рим, допълва Vogue.

От вторник Микеле ще се потопи в архива на Valentino.

„Първата ми мисъл е към историята къщата: към богатството на нейното културно и символично наследство, към чувството за чудо, което непрекъснато генерира. Към ценната идентичност, дадена с най-дивата им любов от бащите-основатели, Валентино Гаравани и Джанкарло Джиамети . Тези препратки винаги са представлявали основен източник на вдъхновение за мен и аз ще се целя към подобно влияние чрез собствената си интерпретация и творческа визия“, споделя Микеле.

Гаравани основава своята едноименна къща заедно с партньора си Джиамети през 1960 г.

През своите 48 г. на работа Гаравани създава огромна съкровищница от силно, романтично дамско облекло, а от 1969 г. и мъжко облекло.

Назначението на Микеле следва напускането Пиерпаоло Пичоли миналата седмица - Пичоли ръководи Valentino с голям апломб и признание от 2008 г.

Отчасти новата роля на Микеле го събира отново с Kering Group, която притежава Gucci.

Valentino бе придобита за 700 милиона евро от инвестиционния фонд Mayhoola през 2012 г. Миналата година Mayhoola продаде дял от 30% от марката на Kering - сделка за 1,7 милиарда евро, която позволява на Kering да придобие останалата част от Valentino до 2028 г. Това същевременно позволява на Mayhoola да вземе дял в Kering.

Ако Микеле се окаже толкова трансформиращ за Valentino, колкото беше за Gucci, тази сделка може да стане много привлекателна за двете страни.

Рачид Мохамед Рачид, председател на Valentino, допринесе за сделката, както и за назначаването на Микеле.

„Той е изключителен талант и назначаването му подчертава големите ни амбиции за Maison Valentino. Силно вярвам, че със своята уникална креативност и чувствителност, Алесандро ще продължи издигането на вечното наследство на марката - нова страница на съвършенство и безкрайна красота е готова да бъде написана в историята на Valentino", коментира Рачид.

По време на инвестицията във Valentino, председателят и главен изпълнителен директор на Kering, Франсоа-Анри Пино, описа Valentino като „уникална италианска къща, която е синоним на красота и елегантност“. Сега Микеле е длъжен да прекалибрира разкошния класически израз Valentino, както Пичоли правеше успешно досега.

Думи на Микеле са: „красотата няма граници, няма правила, няма цветове“.

Решението на дизайнера да остане в града, в който е роден, не трябва да е изненада за никого.

„Рим те омагьосва. Градът приветства всеки по разрошен начин", мисли той.

Gucci x аdidas: повече adidas и по-малко Gucci

Gucci пресъздава сцени от филмите на Стенли Кубрик


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Служебният кабинет смени Вяра Тодева и още пет областни управители

Част от новите са от банката кадри на ГЕРБ

18:08 - 26.04.2024
Важно днес

Мащабни промени в движението в центъра на София предложиха от ПП-ДБ и "Спаси София"

Планира се ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочна

14:32 - 26.04.2024