Хуманоидният робот Атлас на Boston Dynamics се преобрази тотално - някогашният тежък и обемист корпус с хидравлични системи вече е заменен от доста по-компактен и гъвкав модел, с електрически двигател.
Премиерата му беше направена в типичния за Boston Dynamics стил, които обичат да демонстрират най-интригуващите способности на роботите си в действие.
Камерата показва Атлас да лежи неподвижно на земята в лабораторния салон.
Неочаквано (поне за човешката физика) той сгъва краката си през коленете, така че стъпалата му стигат до нивото на легналия торс.
"Ставите" на хуманоида са изработени така, че да му позволят да се изправи дори от тази позиция.
Както главата, така и останалите части на тялото са способни да се въртят на 180 градуса, така че Атлас да не прави излишни движения.
Както коментира TechCrunch - новата версия на робота е почти неузнаваема спрямо предшественика му.
Електрическият модел все още е в ранна фаза на разработване.
Boston Dynamics ще започне да провежда тестове на робота през 2025 г., като евентуалното му пускане в масово производство ще стане няколко години по-късно.
От 2021 г. компанията стана собственост на корейския автомобилен гигант Hyundai и сега използва тяхно оборудване за разработването на проектите си.
Дизайнът на Атлас, който се различава от интуитивните движения на човешкото тяло, не е случайно решение.
Създателите му са поставили мощни и много гъвкави механизми за задвижване в повечето от ставите му, като казват, че това вкарва "силата на елитен спортист в миниатюрен пакет", използван по цялото тяло на робота.
Демонстрацията с пандалия робот също е подбрана целенасочено, защото е решение на един от най-честите проблеми с хуманоидните устройства - обикновено имат нужда от човешка помощ, за да се изправят.
Но новият Атлас може да стъпи сам на краката си, което е голям плюс за продуктивността му.
Намаляването на периметъра на движенията му и повишената маневреност също са подобрения, защото често роботите са използвани за работа в тесни помещения.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: