Burberry съкращава 18% от персонала си по света в следващите две години Снимка: © Getty Images

Британската луксозна марка Burberry обяви, че съкращава 1700 работни места по целия свят до 2027 година, което представлява около 18% от глобалния ѝ персонал. Тези мерки са част от усилията на компанията да намали разходите и да подобри финансовото си състояние. Компанията отчете 17% спад в приходите и 3 млн. евро опертивна загуба за последната финансова година.

Марката се опитва да се възстанови след серия грешки в стратегията си от последните години, включително като се ребрандира и се върна към първоначалното си лого.

Плана за възстановяване ръководи главният изпълнителен директор на компанията Джошуа Шулман. Той зае поста през лятото на 2024 година, като непосредствено след това промени стратегията и маркетинга на Burberry, като се фокусира повече върху емблематичните за марката шлифери и шалове. Компанията обяви и намерения да съкрати разходите си с над 47 млн. евро годишно.

Луксозният бранд заложи на нова маркетингова кампания под мотото "It's Always Burberry Weather", която подчертава функционалността и елегантността на тренчкотите и шаловете. В магазините бяха въведени "scarf bars" — специализирани зони за продажба на шалове, за да се увеличи тяхната видимост.

Модната къща ще трябва да се справи не само със собствените си грешки при ценообразуването, но и допълнително да преодолее забавянето в търсенето на луксозни стоки на фона на негативните прогнози за нагласите на потребителите, особено на ключов пазар като САЩ.

Компанията не коментира конкретно митата за САЩ в съобщението си, но посочва, че „геополитическите развития“ правят икономиката по-несигурна.

На фона на търговската война, която започна администрацията на Доналд Тръмп, и несигурната икономическа среда, прогнозите за пазара на луксозни стоки като цяло претърпяха значителни корекции надолу.

Вместо прогнозиран ръст от близо 5% в сегмента на луксозните стоки между 2025 и 2029 г., очакванията бяха ревизирани до спад от около 2% в този период, тъй като част от потребителите ограничават разходите си и се насочват към по-достъпни алтернативи.

Особено засегнати са марки, които разчитат на внос от Китай или други региони с високи налози. Пример за това е Pandora, която обяви, че ще трябва да увеличи цените на своите продукти в САЩ поради повишените разходи за внос.

Кои са най-скъпите улици в света за 2024 година


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

София продължава да е без градски транспорт неясно до кога (обновена)

Транспортните работници искат увеличение на заплатите, но общината казва, че няма пари

15:35 - 14.05.2025
Важно днес

Силно земетресение разтърси Крит. Гръцките власти издадоха предупреждение към туристи и жители

Дефилето Самария - един от най-популярните туристически маршрути в Крит, е затворено

15:25 - 14.05.2025
Важно днес

Даниел Митов повиши водача на полицейския протест в защита на Калин Стоянов

Лъчезар Колев организира митинг в подкрепа на бившия министър, преди да стане депутат на Пеевски

14:40 - 14.05.2025
Бизнес

Lidl увеличава възможностите за дарения чрез автоматите за връщане на PET бутилки и кенове

Потребителите ще могат да подкрепят децата олимпийци по науки и приютите за бездомни животни

14:22 - 14.05.2025
Важно днес

Румен Гечев напусна БСП, недоволен от подкрепата за еврото

Градските организации на БСП във Варна и Пловдив също са минали в опозиция

13:27 - 14.05.2025
Важно днес

Софийската районна прокуратура остана без титулярен ръководител след втора провалена процедура

Единственият кандидат за районен прокурор на София събра единствено гласове "против" на изслушването пред прокурорската колегия на ВСС

13:24 - 14.05.2025
Бизнес

Икономистът с Нобелова награда проф. Дарон Аджемоглу идва в България през юни

Аджемоглу ще изнесе лекция в рамките на Green Transition Forum

13:22 - 14.05.2025