Burberry съкращава 18% от персонала си по света в следващите две години Снимка: © Getty Images

Британската луксозна марка Burberry обяви, че съкращава 1700 работни места по целия свят до 2027 година, което представлява около 18% от глобалния ѝ персонал. Тези мерки са част от усилията на компанията да намали разходите и да подобри финансовото си състояние. Компанията отчете 17% спад в приходите и 3 млн. евро опертивна загуба за последната финансова година.

Марката се опитва да се възстанови след серия грешки в стратегията си от последните години, включително като се ребрандира и се върна към първоначалното си лого.

Плана за възстановяване ръководи главният изпълнителен директор на компанията Джошуа Шулман. Той зае поста през лятото на 2024 година, като непосредствено след това промени стратегията и маркетинга на Burberry, като се фокусира повече върху емблематичните за марката шлифери и шалове. Компанията обяви и намерения да съкрати разходите си с над 47 млн. евро годишно.

Луксозният бранд заложи на нова маркетингова кампания под мотото "It's Always Burberry Weather", която подчертава функционалността и елегантността на тренчкотите и шаловете. В магазините бяха въведени "scarf bars" — специализирани зони за продажба на шалове, за да се увеличи тяхната видимост.

Модната къща ще трябва да се справи не само със собствените си грешки при ценообразуването, но и допълнително да преодолее забавянето в търсенето на луксозни стоки на фона на негативните прогнози за нагласите на потребителите, особено на ключов пазар като САЩ.

Компанията не коментира конкретно митата за САЩ в съобщението си, но посочва, че „геополитическите развития“ правят икономиката по-несигурна.

На фона на търговската война, която започна администрацията на Доналд Тръмп, и несигурната икономическа среда, прогнозите за пазара на луксозни стоки като цяло претърпяха значителни корекции надолу.

Вместо прогнозиран ръст от близо 5% в сегмента на луксозните стоки между 2025 и 2029 г., очакванията бяха ревизирани до спад от около 2% в този период, тъй като част от потребителите ограничават разходите си и се насочват към по-достъпни алтернативи.

Особено засегнати са марки, които разчитат на внос от Китай или други региони с високи налози. Пример за това е Pandora, която обяви, че ще трябва да увеличи цените на своите продукти в САЩ поради повишените разходи за внос.

Кои са най-скъпите улици в света за 2024 година


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

1 милион лева са дарени от екипа на A1 в подкрепа на обществени каузи

Програмата на А1 за дарителство продължава над 20 години

14:57 - 18.12.2025
Живот

Фотосесията на Vanity Fair, за която цяла Америка говори. "Поверително и лично" в Белия дом

Фотографът на Vanity Fair Кристофър Андерсън е атакуван заради близките кадри на лицата на екипа на Тръмп

13:45 - 18.12.2025
Важно днес

Отвлякоха каналджия заради неуредени сметки за близо 100 000 лева

Обвинени за отвличането са шестима души, един все още се издирва

13:30 - 18.12.2025
Важно днес

Васил Терзиев обяви, че "БСК-Чистота" ще събира боклука в две зони, въпреки двойните цени

Кметът ще преговаря за по-ниски сметки, но ще подпише договор с фирмата

12:58 - 18.12.2025
Спорт

Хванаха с допинг бронзовия олимпийски медалист Божидар Андреев

Огромен проблем са един от най-добрите ни щангисти

12:17 - 18.12.2025
Спорт

Драган Шолак официално се отказа да купува “Левски”

На "Герена" имат други планове

12:05 - 18.12.2025
Важно днес

Радостин Василев: България не е далеч от революция, а нейният катализатор е Пеевски

И от МЕЧ са готови с предложения за промени в Изборния кодекс

11:55 - 18.12.2025
Важно днес

От „Алианс за права и свободи“ настояват за промени в Изборния кодекс и честни избори

“Повече от 130 депутати подкрепяха мнозинството и бяха оспорени като управляващи”, заявиха от партията на Доган

11:01 - 18.12.2025