Burberry съкращава 18% от персонала си по света в следващите две години Снимка: © Getty Images

Британската луксозна марка Burberry обяви, че съкращава 1700 работни места по целия свят до 2027 година, което представлява около 18% от глобалния ѝ персонал. Тези мерки са част от усилията на компанията да намали разходите и да подобри финансовото си състояние. Компанията отчете 17% спад в приходите и 3 млн. евро опертивна загуба за последната финансова година.

Марката се опитва да се възстанови след серия грешки в стратегията си от последните години, включително като се ребрандира и се върна към първоначалното си лого.

Плана за възстановяване ръководи главният изпълнителен директор на компанията Джошуа Шулман. Той зае поста през лятото на 2024 година, като непосредствено след това промени стратегията и маркетинга на Burberry, като се фокусира повече върху емблематичните за марката шлифери и шалове. Компанията обяви и намерения да съкрати разходите си с над 47 млн. евро годишно.

Луксозният бранд заложи на нова маркетингова кампания под мотото "It's Always Burberry Weather", която подчертава функционалността и елегантността на тренчкотите и шаловете. В магазините бяха въведени "scarf bars" — специализирани зони за продажба на шалове, за да се увеличи тяхната видимост.

Модната къща ще трябва да се справи не само със собствените си грешки при ценообразуването, но и допълнително да преодолее забавянето в търсенето на луксозни стоки на фона на негативните прогнози за нагласите на потребителите, особено на ключов пазар като САЩ.

Компанията не коментира конкретно митата за САЩ в съобщението си, но посочва, че „геополитическите развития“ правят икономиката по-несигурна.

На фона на търговската война, която започна администрацията на Доналд Тръмп, и несигурната икономическа среда, прогнозите за пазара на луксозни стоки като цяло претърпяха значителни корекции надолу.

Вместо прогнозиран ръст от близо 5% в сегмента на луксозните стоки между 2025 и 2029 г., очакванията бяха ревизирани до спад от около 2% в този период, тъй като част от потребителите ограничават разходите си и се насочват към по-достъпни алтернативи.

Особено засегнати са марки, които разчитат на внос от Китай или други региони с високи налози. Пример за това е Pandora, която обяви, че ще трябва да увеличи цените на своите продукти в САЩ поради повишените разходи за внос.

Кои са най-скъпите улици в света за 2024 година


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

12-годишно момиче е с тежка травма на главата след инцидент с електрическа тротинетка

Тротинетката е управлявана от друго дете, което е загубило контрол над превозното средство

10:38 - 20.06.2025
Важно днес

Издирване на пума или ягуар затвори парк в Шумен

Предполага се, че то е било отглеждано незаконно в домашни условия и е избягало

10:28 - 20.06.2025
Важно днес

Бизнесмен съди на НАП за 1 млрд. лв. заради тормоз и непрестанни проверки

Мъжът твърди, че ако получи обезщетението, ще дари цялата сума

09:40 - 20.06.2025
Важно днес

Левон Хампарцумян: Предлагам като свърши тази история с еврото, данъчните да започнат да си гледат работата

"Всеки опит на държавата да определя цените се проваля с гръм и трясък"

07:52 - 20.06.2025
Политика

Тръмп дава две седмици за дипломатическо решение в Иран

Тогава ще стане ясно дали САЩ ще се включат във войната между Израел и Иран

07:44 - 20.06.2025
Спорт

Пълна драма в NBA. Ще има седми мач между “Индиана” и “Оклахома”

За първи път от 2016 година насам феновете на баскетбола ще се насладят на мач №7 във финала

07:36 - 20.06.2025
Важно днес

Седмокласниците се явяват на национално външно оценяване по математика

Резултатите ще бъдат обявени до 1 юли

07:29 - 20.06.2025
Важно днес

Откриха нов завод за медицинска апаратура в Пловдив за близо 100 млн. лв.

Чешката компания ще увеличи работните места в новата си база

19:55 - 19.06.2025
Важно днес

Прокуратурата на Кьовеши претърсва Министерството на земеделието

Разследването е срещу служители от дирекция "Морско дело и рибарство"

19:19 - 19.06.2025