Генеративният изкуствен интелект на OpenAI - ChatGPT, вече разполага с функция за пазаруване. Актуализацията позволява на потребителите по-лесно да виждат цени и отзиви, както и да получават персонализирани препоръки за продукти директно в чата, без да се налага да напускат платформата.
За целта ChatGPT анализира заявки и предоставя линкове към продукти, които отговарят зададените предпочитания и бюджет.
Например, ако попитате за "най-добрите безжични слушалки под 200 лв.", ще получите списък с препоръки, включително изображения, цени и коментари от клиенти.
Потребителите могат да задават последващи въпроси, като например "Каква е разликата между тези два модела?" или "Кой от тях има най-добри ревюта?", и ChatGPT ще предостави допълнителна информация и сравнения.
Компанията майка твърди, че изкуственият интелект "няма да са повлиян от реклами", а ще предлага опции "независимо". Така стартъпът, който предизвика революция в технологичния свят с пускането на езиковия модел, базиран на изкуствен интелект през 2022 година, сега влиза още по-остро на терена на технологични гиганти като Google и Amazon, който доминират шопинг търсенията.
Преди година OpenAi добави онлайн търсачка към ChatGPT, като по данни на компанията са реализирани над един милиард търсения през последната седмица.
Google все още доминира, като обхваща около 89% от глобалния трафик. Но делът на търсачката на пазара постепенно намалява през последните месеци. Добавянето на функцията за пазаруване към възможностите на ChatGPТ, но и на други базирани на изкуствен интелект търсачки като Perplexity, увеличава натиска върху Google.
При представянето на новата функция OpenAI заяви, че целта на актуализацията е да направи „по-бързо намирането, сравнението и закупуването на продукти“. Компанията обяви, че новите възможности на ChatGPT ще бъдат налични за всички потребители, но ще отнеме няколко дни да завърши интеграцията им в пълен обем.
Новата функционалност ще бъде достъпна включително и за потребителите без акаунт, като ще обхваща категории като мода, красота, домакински стоки и техника.
OpenAI планира да интегрира функцията за памет в ChatGPT, което ще позволи на асистента да запомня предпочитанията на потребителите и по този начин да предоставя още по-персонализирани препоръки в бъдеще. Тази функция обаче няма да бъде достъпна в Европейския съюз, Обединеното кралство и други региони със строги закони за защита на личните данни.
Все по-малко търсене в Google заради AI, брандовете сменят стратегиите
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: