Chopard тихомълком отвори ,,антихотел" за свръхбогатите Снимка: © Грегъри Копитет

Производителят на луксозни бижута и часовници Chopard тихомълком откри „антихотел" в сърцето на Париж. Това се явява като нещо тип ново развитие в нарастващата категория на хотелиерството във френската столица, разказва CNN.

Името на първия хотел на бранда е 1 Place Vendôme. На пръв поглед необичайната липса на самореклама изглежда нетипично.

Мястото е открито на 15 ноември. Преди това го няма обичайния поток от публикации на инфлуенсъри в халати, които се преструват, че се събуждат естествено в някоя от луксозните стаи с кафе и кроасан, поставени естетично върху леглото.

Страниците на хотела в социалните мрежи също не привличат внимание. Към момента профилът му в Instagram има три публикация и 645 последователи.

1 Place Vendôme, който разполага с общо 15 стаи и апартаменти, заема етажите над съществуващия бутик на Chopard на оживения площад "Вандом".

Лесно може да го подминете по улицата, няма да видите и една фирмена табела, която да индикира присъствието му.

Това е дискретност, която съответства на един от най-нашумелите лайфстайл трендове днес - тихия лукс. Но хотелът на Chopard също така въплъщава една от най-големите маркетингови тенденции в света на лукса - скритото пускане на пазара.

„Живеем в епоха, в която, когато лансирате нов продукт на пазара, това става с мащабна маркетингова кампания и голямо събитие. Цялото това нещо е като церемония", казва Карл-Фриц Шойфеле.

Карл-Фриц е трето поколение Шойфеле - собственици на Chopard от 1963 г. Той е и настоящ ко-президент на компанията.

„Искахме да направим нещата по различен начин... По много целенасочен начин.", добавя Карл-Фриц.

„Това означаваше да поддържаме директна връзка с туристически агенции от висок клас, да подбираме селективно каналите си за PR и да отваряме обекта само за гости и ВИП клиенти на Chopard (което означава, че не може да се отбиете само за питие в бара)."

Консултантът по проекта Дидие Льо Калве допълва, че клиентелата, която търси ексклузивност и уединение, нараства. Льо Калве е ветеран в областта на хотелиерството. Портфолиото му включва елитни хотели като Four Seasons George V и Le Bristol в Париж, както и The Plaza и The Pierre в Ню Йорк.

„Целта ни беше да създадем хотел с усещане за красива семейна резиденция.", коментира Льо Калве.

1 Place Vendôm, бутиков хотел в Париж

„Антихотел" за богатите

Такъв тип преживяване отдавна е познато за ултрабогатите хора по света.

В хотела се влиза през обемни сини врати, след което се отворя порта от ковано желязо, украсена дискретно с буквата "C" за Chopard. Гостите се озовават във фоайе с висок таван, където са посрещнати от представител на 1 Place Vendôm.

Няма рецепция, нито може да видите хора, които се редят на опашка, за да се регистрират или да напуснат хотела - само каменна камина от XVIII век, голямо стълбище и арт инсталация от гигантски мъниста от стъкло Мурано с цвят аквамарин. Тя е дело на скулптора Жан-Мишел Отониел и е деликатно намигване към наследството на хотела.

Регистрацията се извършва на малко бюро на втория етаж, където общите пространства са подредени като величествено имение: салон, библиотека, бар и таен салон за пури, скрит зад стена от фалшиви книжни рафтове - интериорно решение, което е вдъхновено от китайския стил, не от шпионските филми.

На същия етаж се намира и „една от перлите в короната на хотела". Зимната градина. Тя представлява дневна, окъпана в естествена светлина заради стъкления ѝ покрив.

Пространството разполага и с мозаечен стенопис, който отдава почит на бижутерийната колекция "Animal World" на Мейсън Шопар. Стенописът е създаден с хиляди полирани скъпоценни камъни, наречени кабошони, като изобразява екзотична сцена от джунглата с пауни, леопарди, маймуни и пеперуди.

Всички 45 служители са преминали обучение по различни дисциплини, което означава, че всеки от тях може да направи перфектното кафе алонже или да резервира билети за театър, без да се налага да препраща гостите към колега специалист.

Локацията и името

Емблематичният площад "Вандом" е на няколко минути от градината "Тюйлери" и река Сена. Той е поръчан от краля-слънце Луи XIV. В централната му част се вижда висока колона, издигната от Наполеон I в чест на битката при Аустерлиц.

Това е един от най-бляскавите площади в Париж, където един до друг са наредени бутиците на висши брандове за бижута и часовници - Chopard, както и Cartier, Chaumet, Boucheron, Breguet и Jaeger-LeCoultre.

Мястото може да се похвали и с кралско потекло. Сградата, където са хотелът и магазинът на Chopard, е построена през 1723 г. от Пиер Перен, секретар на Краля Слънце. Фасадите и покривът са включени в списъка на историческите паметници.

Така вместо да избере да нарече хотела на марката, Chopard избира да го кръсти на адреса на сградата - 1 Place Vendôme. Според бранда, това също така позволява на начинанието да бъде самостоятелно, без асоциациите, които се свързват с луксозна бижутерска къща.

Неизползването на името Chopard е стратегия, която разчупва практиката други луксозни модни хотели като Bulgari - един от първите лидери в областта на въпросните хотели, който залага на разпознаваемостта на марката, за да запълни стаите.

Chopard тихомълком отвори ,,антихотел" за свръхбогатите

Луксозни преживявания > луксозни стоки

Но стратегията на Chopard не е иновация, а е по-скоро в крак с Audemars Piguet и Christian Louboutin, които наскоро откриха обекти с различни имена - Hôtel des Horlogers и Vermelho.

„Разширяването от луксозна модна марка към хотелиерството е естествено. Докато Four Seasons или Ritz може да знаят как да осигурят отлично обслужване, луксозните модни къщи са майстори в създаването и предлагането на желани продукти. Те продават мечти.", посочва Флоран Жирарден, професор по мениджмънт на луксозни хотелиерски марки в престижното учебно заведение EHL Hospitality Business School в Швейцария.

„Продажбата на луксозните преживявания също така изпреварва потреблението на луксозните стоки", добавя професорът.

Компаниите могат да направят много по-голямо впечатление с един хотел, отколкото за един час в магазин", съгласява се Джулс Мори, ръководител на туроператора Scott Dunn Private.

„Нашите клиенти не искат да бъдат заобиколени от стотици хора по време на почивката си, но в същото време не биха се скрили и в частни вили. Те искат дискретно оживление."

Интериорът

Неотдавнашният основен ремонт на сградата на площад "Вандом", извършен от дизайнера Пиер-Ив Рошон, отнема четири години. Стените са съборени, таваните са повдигнати, а броят на стаите е намален наполовина, за да се създадат 10 апартамента и пет стаи (предишният наемател на сградата също е бил хотел).

Голяма част от решенията са правени по визията на съпрезидента и творчески директор на Chopard Каролин Шойфеле.

Апартаментът Paraiba (наречен на огърлицата от турмалин Precious Lace Paraiba на модната къща) се отличава с ръчно бродирани стенни тапети, вдъхновени от тропиците. Междувременно китайският стил в стаята Jade включва внушителни лакирани черни, червени и златни мебели. Има и елементи с препратка към азиатската античност.

Appartement Chopard на шестия етаж прави още една крачка напред в лукса. Позлатеният апартамент блести с кристални полилеи, окачени на таван с височина 17 метра, мраморна камина и обемен балдахин на леглото, който напомня за Версай.

Цената на апартамента Chopard започва от 15 000 евро на вечер. В страницата за резервации стаите са от 1300 евро на вечер и стигат до 3 958 евро за останалите апартаменти.

Въпреки че в Париж има няколко имения от XVII-XIX в., които са превърнати в бутикови хотели, консултантът по проекта Льо Калве казва, че 1 Place Vendôme вдига летвата.

„Нашето позициониране е като антихотел", включва се Карл-Фриц Шойфеле.

Ние няма да бъдем избор номер едно за първите посетители на Париж, има много прекрасни хотели, които могат да заемат тази позиция. Мисля, че сме по-скоро за някой, който вече е видял голяма част от гостоприемството в Париж и търси нова перспектива.", завършва Шойфеле.

Locke хотел, Берлин Бутиковата верига Locke откри втория си хотел в Германия

Един от най-красивите хотели в света: Villa Paladio в Джайпур Поглед отвътре на един от най-красивите хотели в света: Villa Palladio в Джайпур


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

БНБ пуска нова монета, посветена на българската гайда

Монетата ще се продава на цена от 156 лв.

12:48 - 22.11.2024
Живот

Стани част от бегачите в отбора на ASICS FrontRunner България. Кандидатстването вече е отворено

Търсят се хора с разнообразни истории, нива на опит и страст към движението

12:30 - 22.11.2024
Важно днес

Европрокуратура разследва измама за финансиране на реставрация на църква в България

При извършени обиски в Бургас, Петрич, Рила и София са иззети документи и доказателства.

12:14 - 22.11.2024
Технологии

Биткойн достигна исторически рекорд от $100 000

Биткойн е поскъпнал с около 130% тази година

11:07 - 22.11.2024
Бизнес

Mastercard Touch Card на Алианц Банк България - иновация, която се усеща

Има ли място интуицията в дигиталната икономика? Може ли с едно докосване да се отключи един нов свят?

11:06 - 22.11.2024
Важно днес

Доналд Тръмп номинира нов кандидат за главен прокурор

Решението идва часове след като първоначалният му кандидат за поста, бившият конгресмен Мат Гейц, се оттегли

09:46 - 22.11.2024