Серията "М" е религия за почитателите на BMW, които завинаги ще идентифицират германския автомобилен производител със слогана "ultimate driving machine".  

Спортните модели на компанията имат легендарен статут в продължение на пет десетилетия. Затова и дебютът на новия концептуален хибриден автомобил BMW Concept XM се следеше с интерес - това е първият модел от своята дивизия, който получава и електрически двигател. 

Реакциите след премиерата му обаче далеч не бяха възторжени. Меко казано. Промоционалният клип съвсем уместно използва шуменския мемориален комплекс "Създатели на българската държава" за атмосфера на грубия, бруталистичен и монолитен дизайн на XM - характеристики, които се отклоняват доста от основната философия на Motorsport-класа. 

"Решили сте да отдадете почит към наследството на дивизията "Motorsport" на BMW, а сте построили 2,5-тонен SUV вместо истински автомобил за ентусиастите? Вие наистина сте изгубили ума си", гласи един от по-обраните коментари в YouTube под интервюто с главния дизайнер на BMW и директора на М-серията. 

Двамата описват прототипа като "най-изключителната кола, която сме създавали за почти 50 г.", присъствие на "нешлифован диамант" и въплъщение на лукса за "хората, които имат експресивен лайфстайл". 

Машината е с 8-цилиндров турбо двигател с вътрешно горене, комбиниран с електрически мотор, като се предполага, че ще разполага с мощност до 750 к.с. Вторият двигател дава възможност за самостоятелен пробег до 80 км с нулеви емисии. 

Предните му фарове са ултратънки и са разделени на два модула, задните светлини и стоповете се "разливат" от лявата и дясната страна на каросерията. 

Решетката на BMW, която през последните години е непрекъснато вдъхновение за подигравателни меме-та, отново е с внушителни размери. Ъгловатите рамки на двете "ноздри" са подчертани и с добавено осветление. 

Интериорът на автомобила е решен в кафява vintage кожа, с елементи от мед и карбонови нишки, които според създателите на дизайна "правят връзката между лукса и моторните спортове".

Задната част на купето е тапицирана с бродирано кадифе ("материята на кралските тронове") и с черни кожени облегалки. Таванът е замислен да пресъздава "атмосфера като от катедрала". Таблото с уредите е вградено в извит дисплей, от който се управлява и инфотейнмънт системата. 

Първоначалната идея на дизайнерите се е харесала толкова много на борда на BMW, че на практика е одобрена за производство - затова и външността напомня на скицирана рисунка. 

Ако вътрешността на Concept XM по-скоро отговаря на амбициите за луксозно изпълнение, то екстериорът и цялостното отклонение от мисията на "M" с нейната лекота, маневреност и иновативност предизвиква недоумение сред автомобилните фенове. 

Коментиращите сравняват XM с дизайна на "постапокалиптична полицейска патрулна кола - способна да смачка всичко, роботизирана, недостъпна". 

"Това е кулминацията на всичко грешно в този бранд", се казва в един от отзивите. В друг коментар се шегуват с вида на предната решетка, при която останалата част от автомобила изглежда като притурка към гигантски грил. 

Това, което приближава Concept XM с първия оригинален M1, сякаш са само двете кръгли емблеми BMW, поставени в левия и десния ъгъл на задното стъкло. 


BMW се представи в Маями с клип, заснет на паметника "1300 години България"


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Българско селфи

Един нов пророк ми казва да пия белина. Тя вреди на дрехите, но помага за здравето

Стефан Янев: Няма струпване на войски на НАТО в България

"Такова решение няма - дискутира се и скоро ще бъде обявено пред гражданите", заяви министърът на отбраната

Huawei FreeBuds Lipstick - един много дизайнерски продукт

Безспорно са най-секси слушалките на пазара 

Срокът на "зелените сертификати" в България няма да се променя

За пътуване в ЕС обаче има специални правила от 1 февруари

Има ли България министър на външните работи

Теодора Генчовска остава неизвестна величина и в Брюксел, и в София

"Галъп": Радев остава най-харесваният политик, за първи път от 2009 кабинетът се ползва с доверие

Над 60% искат Скопие в ЕС, но при спазване на Договора за добросъседство