Президентът на БФС Георги Иванов изненадващо се похвали с нов спонсор на младежкия национален отбор - държавния производител на кисело мляко и млечни продукти "Ел Би Булгарикум".
Иванов е подписал споразумение с директора на дружеството Живко Живков във вторник, като договорът е за срок от една година.
Не става ясно каква е стойността му, но се посочва, че логото на "Ел Би" ще бъде поставено до седмици на тренировъчната екипировка на младежките национали. Очаква се партньорството да включва и "дигитална колаборация между двете страни във всички социални платформи".
Гонзо отчита ролята на "Ел Би Булгарикум" като "социално отговорна фирма, която активно подкрепя здравословния начин на живот".
Дружеството, което притежава търговските марки на традиционното българско кисело мляко и закваската за него, е еднолична собственост на Държавната консолидационна компания.
Тя, на свой ред, е под контрола на Министерството на икономиката, което от януари 2025 г. се управлява от Петър Дилов от "Има такъв народ".
В началото на 2023 г. "Ел Би Булгарикум" беше замесено в скандал между старото ръководство (наследено от времето на Корнелия Нинова) и новия директор, назначен от служебния кабинет на Гълъб Донев. Двете страни се обвиняваха взаимно в безстопанственост и оказване на натиск за прокарване на частни интереси при покупката на суровини.
През лятото на 2024 г. кабинетът на Димитър Главчев назначи Живко Живков за изпълнителен директор - бивш шеф на фонд "Земеделие" по време на управлението на ГЕРБ между 2017 и 2019.
Директорът на дружеството Живко Живков казва, че партньорството трябва да вдъхнови "подрастващите поколения да бъдат по-активни, по-здрави и дисциплинирани".
На събитието е присъствал и селекционерът на младежките национали Александър Димитров: "Горди сме, че с работата си с тези млади и талантливи момчета през всички тези години сме изградили един положителен имидж и образ на младежкия национален отбор, с който доказан бранд като “Ел Би Булгарикум” може да се асоциира. Ние, треньорите, знаем колко са важни правилните хранителни навици в днешно време за постигане на успешни резултати на терена".
Изборът на нов партньор на младежкия национален отбор се случва малко след поредния дебат за доминацията на хазартните спонсори на българския футбол - по повод гафа на Наталия Киселова с фланелката на ЦСКА и логото на "Уинбет".
БФС е с генерален спонсор "Ефбет", чийто бранд е поставен и начело официалното название на А групата в националното първенство.
Основни партньори са още компанията за спортни стоки Macron, телекомуникационният оператор Vivacom, производителят на врати Hörmann и автопроизводителят Volkswagen.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: