За читателите, които не следят сериала The Morning Show на Apple TV +, това е най-краткото резюме на историята: Алекс Лийви (Дженифър Анистън) е звездата на "Сутрешно шоу", популярна новинарска програма с отличен телевизионен рейтинг. След като партньорът ѝ, Мич Кеслър, с когото тя е във връзка от 15 г., е уволнен заради сексскандал, Алекс започва неистова битка да запази позицията си - професионалнa и лична.
Разбира се, като във всяка истинска драма се появява младата и амбициозна конкурентка Брадли Джаксън (Рийз Уидърспун), готова за всякакви битки.
Интересното в сюжета е, че сериалът достоверно отразява глобалните политически и социални сътресения - от времето на първия сезон през 2019 г. до последния през 2023 г. - пандемията от COVID 19, движението #МеТоо*, антирасистките протести след убийството на Джордж Флойд, щурмът на Капитолия, войната в Украйна.
В момента гледаме сезон 3
След звездите и добре разказаната история, хубавият сериал се нуждае от достоверност, която зрителите, отначало дори подсъзнателно, разпознават в добрия гардероб на актьорите.
Имаме отлични и незабравими примери - Mad Men; впечатляващите костюми на The Crown; ранните епизоди на Sex and City; Gossip Girl; Downton Abbey; неспирното дефиле на чанти Prada в Scandal; изключителната селекция за Робин Райт в House of Cards; безпречния стил на Сиена Милър в Anatomy of a Scandal; униформата на супер богатите в Succession…
В сезон 1 Дженифър Анистън дефилира в Max Mara и много кашмир, който подхожда на студената ѝ осанка и тоталния контрол, подчинил всекидневието ѝ.
Много преди да се заговори за тихия лукс героинята ѝ Алекс Лийви става емблема на този стил, защото той описва живота ѝ. Критиците го наричат органичност. Йерархичните нива в огромната телевизионна корпорация стават ясни веднага. Посрещнали сме ги, разпознали сме ги безпогрещно. По дрехите.
Няма грешки, границите са начертани и не никой не влиза в чуждо поле. До следващото ниво се стига, когато го заслужиш и платиш цената.
,,Предизвикателството винаги е било да се очертаят и разграничат всички герои, които заемат сериозни позиции. Техният социално-икономически статус ги прави много, много различни хора.”, казва една от стилистките на сериала, Софи де Ракоф.
В настоящия сезон можем да наблюдаваме и колко много се е променил начинът, по който се обличаме след пандемията - да съзерцаваме отстъплението на скучните корпоративни клишета и триумфа на удобството.
Не беше трудно да повярвам на героинята на Анистън. Няколко години бях водеща на сериозно сутрешно предаване и макар да беше в радио, знам какво означава да ставаш в 3:30 ч., когато душата ти спи и е на топка, тялото е шок и очаква комфорт и удобство.
Разказът е правдив. След подобно събуждане, душ и силно кафе (винаги гледайте машините, на другия ден те вече са хит), единственото, което искаш, е да изглеждаш добре с няколко кратки движения. Това означава добре куриран гардероб, който е изграждан внимателно и без грешки.
Още от първите кадри става ясно, че тази особена класа жени не прави необмислени покупки. Следва мигновено желание да минимализираш хаоса на собствените си избори.
Този ефект се цели директно в безрасъдното свръхпотребление. Полезно е да не преставаме да се учим, че е много по-ценно да купим една истинска дреха вместо пет със статут на еднодневки.
Това, което още може да запомним от сериала, са две важни правила - контекст и адекватност. И още - колко лесно се живее, когато притежаваш умението да структурираш базов гардероб или имаш достатъчно възможности да поканиш някой да го направи за теб.
В сериала моделите, които виждаме, са иконични и това не е случайно - те напълно подхождат на социалния и професионалния статус на героините - започваме от съвършената и вечна елегантност на якето, наречено The Bar Jacket, на Dior, през уюта на палтото Camel Weekend на Max Mara и стигаме до новите брандове GAUGE81, TWP и Veronica Beard - с много сериозно присъствие в гардероба на филма.
И разбира се емблемите на тихия лукс - Loro Piana, The Row, Khaite, Bottega Veneta, които оставят сериозния си отпечатък върху естетиката и поп-културата.
Стилистите на продукцията са положили сериозни усилия всяка дреха да изглежда подходяща за средата, а героите да бъдат възприемани като реални хора.В случая най-добрата тактика е перфектния микс от достъпни и луксозни марки.
Тихият лукс: Смисълът зад това да носиш най-скъпите марки, но без логата им
Както и в реалния живот голямото майсторство е скрито в баланса, който изисква вкус и съвършена игра с тенденциите. Затова движението започва от Zara и върви плавно към Jil Sander, Fendi, Louis Vuitton, Gucci и Christian Louboutin или от просто модерна дреха за 80 долара до изящна рокля за хиляди.
Вече никой, от принцесите до всяка една жена, която старателно избира какво да облече, няма илюзии, че истинската привлекателност се дължи на баланса high-low fashion.
В сезон 3 на The Morning Show, пост-ковид гардеробът е изобилие от кашмир, кожени якета и удобни панталони, ризи като от скаутски лагер, костюми с класически кройки, комбинирани с нови силуети на ризи и пуловери. Ключът винаги е в добрата материя и кройка, дори и при удивителната лекота на пандемичния гардероб - времето на “ всичко с ластик”. Именно там, лично за мен, са някои от най-добрите постижения.
Дебра Макгуайър, Софи Де Ракоф и Елизабет Ланкастър са свещената тройка дизайнерки на The Morning Show.
Интересно е, че Дебра работи с Дженифър Анистън вече 30 години. Tе се срещат на снимачната площадка на култовия сериал “Приятели”. Съвсем логично и тук тя поема гардероба на героинята на Анистън - Алекс Лийви.
Костюмите на Рийз Уидърспуун като Брадли Джаксън са в ръцете на Софи де Ракоф - с повече от 20 години опит в многобройни продукции, включително и в емблематичния за Рийз Legally Blonde от 2001 г. Бет Ланкастър поема останалите ключови персонажи и се справя перфектно.
Любопитното за целия работен процес е доверието, което дизайнерите създават първо помежду си, и заедно с това с актрисите. Това им помага да експериментират и да снимат части от личните им гардероби, за да опишат достоверно характера на персонажите. С радост отваряли дори чекмеджетата с бижута на Анистън.
Когато срещаме Алекс в първи сезон, тя е професионалист до фанатичен перфекционизъм. Костюмите ѝ се закопчани, секспилът е прикрит.
В трети сезон тя се променя сериозно, става много повече жена и саката са заменени от видими деколтета, ръце и рамене на показ - вижте Лийви в един от най-красивите гащеризони Khaite.
Виждаме я и в рокля на Valentino, която е направена специално за продуцкията и е същата като роклята, която Дженифър Анистън носи на церемонията за наградите “Златен глобус” през 2010.
Творческият директор на Valentino Пиерпаоло Пичоли ще създаде рокля специално за нея, защото и в живота се случва така - истинските звезди носят рокли, направени за тях, те са най-мощната ракета-носител, която успешно задвижва индустрията.
Дизайнерите на сериала отбелязват, че Дженифър е една от малкото актриси, които наистина познават себе си, имат отличен вкус и затова много решения следват нейното лично усещане към образа, който изгражда. Това доказват и публичните ѝ прояви - тя винаги изглежда свежа и скъпа по най-добрия възможен начин, без излишества.
За това понякога са достатъчни перфектната кожа, блестящата коса и идеалната тънка презрамка.
Междувременно, когато за първи път срещаме Брадли Джаксън, тя е регионален репортер в локална телевизия в Западна Вирджиния. Млада, гневна и решена да се бори с несправедливостите, както само един млад човек умее. Облича се сама, бюджетът ѝ е скромен, възможностите за пазаруване акостират в универсален магазин.
Това, което Рийз Уидърспун прави с изграждането на образа е отлично подкрепено от екипа стилисти - в сезон 3 тя води вечерните новини на голяма телевизионна мрежа и е сбъднала мечтата си на много висока цена. Неизменна остава нейната войнственост и лутането между мъжкото и женското - отлично подчертано с избора на класически костюми с панталон и сексапилни къси поли, ботуши и кожено яке.
Грета Лий е моят личен фаворит като амбициозната новинарска директорка Стела Бек, типичен представител на поколението зуумъри /Gen-Z/ - млади и решени да осъществят истински промени в живота си и на мястото, където работят.
Началото на това поколение е различно. То помага много на самочувствието и увереността им и на начина, по който ,,манифестират" това.
Стела влиза в новинарския бизнес от голяма технологична компания и изборите, които прави в живота си, са с с прецизността на добър математик. Отношението ѝ към облеклото е силно повлияно от улицата, миксирано с по-висшата мода - костюмът е бойна униформа, обувките са chunky sneakers (обемни кецове), якетата Sacai и Ganni, суитшъртите Loewe, а по-екстравагантните модели - Alexander McQueen. Стела е достигнала съвършенство в умението да носи т.нар. layered-looks, харесвам я особено в кроп-пуловер на Alexander Wang.
Друга от любимите ми актриси в този сериал е Джулиана Маргулис като телевизионната водеща Лора Питърсън.
В нейния образ има пълна хармония между меката женственост, леката надменност на човек, постигнал всичко в професията, категоричността, с която отстоява позицията си на хомосексуална жена, и начина, по който носи дрехите си.
Изглежда особено шик по време на ковид-отшелничеството в ранчото си в Монтана, когато потъва в кожени дивани с култовите размъкнати панталони на Rick Owens, с неизменните чехли Birkenstock или удобния кашмирен пуловер Khaite. В някой от следващите кадри, вече в града, сако от кадифе Saint Laurent, с цвят на мед. То изглежда като създадено за нея.
Тихият лукс се оказва в пълен консенсус с духа на живота ѝ, в който изглежда, че тя с лекота се разделя с ненужното.
И за минута не можем да забравим, че сцената на основното действие е Ню Йорк - красиви кадри от ранните часове на деня, когато винаги будният град е приспан за малко, но музиката ни подсеща какво ще последва, смайващи, типично манхатънски интериори, огромни телевизионни студия - всичко е по местата си.
,,Ако Дженифър Анистън не беше актриса, тя щеше да е интериорен дизайнер,” убеден е Нелсън Коутс, един от сценографите на The Morning Show.
Куотс твърди още, че се е почувствал ,,истински предизвикан" заради изтънченчения ѝ личен вкус и бюджета, с който е разполагал.
7 марки, които царуват в тихия лукс
За да доближи снимачната площадка до истинския живот дизайнерът на продукцията използва най-различни трикове. На снимачната площадка Коутс заменя всички обикновени крушки с топла светлина и подрежда мебели в кехлибарени и бронзови отенъци, близо до източниците на осветяване. Това от своя страна отлично подчертава грима.
„Пространство с добро осветление и малко мебели винаги ще изглежда по-добре от място, пълно с красиви предмети, но с грешната светлина“.
Уютът, който постига, се дължи и на факта, че Куотс заменя кристалнобелите стени с меки нюанси на бежово и кафяво. Той залага на правилото, че колкото по-топла е палитрата, толкова повече се усещаме у дома.
Резкият контраст между динамиката на един работен ден и мястото, където героите живеят, е постигнат умело.
Дори хотелите, избрани за снимки, стават част от живота на героите, съвършено хармонично с характерите им. Ако искате да разберете как - просто разгледайте Archer Hotel.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: