Снимка: © Getty Images

Европейската комисия е постигнала споразумение с американската фармацевтична компания Moderna за доставка на 160 милиона дози от кандидата ѝ за ваксина срещу Covid-19. Това е шестият договор между ЕК и дадена компания за препарат срещу коронавируса.

Преди седмица Moderna обяви, че експерименталната ѝ ваксина е с ефикасност от 94,5% и скоро се надяват да бъде одобрена от регулаторите.

Изпълнителният директор Стефан Бансел заяви, че цената на една доза е между 25 и 37 щатски долара, но при обявяване на сделката председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен не спомена сумата по споразумението.

Нубар Афеян - съоснователят на Moderna, който пее "Хубава си, моя горо" и съхранява връзката си с България

„Радостна съм да съобщя, че утре ще одобрим нов договор за доставка на още една Covid-ваксина“, съобщи тя.

Когато бъде доказано, че препаратът е безопасен и ефикасен, доставките ще започнат едновременно във всички страни членки от Европейския съюз. Условията за всички ще бъдат еднакви, добави още Фон дер Лайен.

Как Доли Партън помогна на Moderna за ваксината срещу Covid-19

По-рано през годината Комисията подписа още споразумения с Pfizer, BioNTech, AstraZeneca, Sanofi-GSK и Janssen Pharmaceutica.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

30 години затвор за Ар Кели: Първа присъда "виновен" за десетилетия на сексуален тормоз

Кели вероятно ще прекара остатъка от живота си зад решетките

ЕС налага по-строги мерки в борбата с климатичните промени

Страните предвиждат забрана за продажба на двигатели с вътрешно горене до 2035 г.

Доживотен затвор за главния обвиняем за атентатите в Париж

Подсъдимият Салах Абдеслам твърди пред съда, че "не е убиец"

Путин: Москва не се притеснява от присъединяването на Финландия и Швеция към НАТО

По-рано Кремъл заплаши, че се слага край на "безядрения статут" на Балгийския регион

Руска салата се появи в менюто на срещата на НАТО

Вечерята във втората вечеря е в музея Прадо

Kaufland е марка №1 за 2022 година в класацията „Любимите марки”

Компанията събра най-голям процент от гласовете в 14-ото издание на потребителската класация „Любимите марки“