Gucci отново разгневи природозащитниците. И не е само заради истинските зайци в кампанията си Снимка: © Gucci

През 2022 г. Gucci разгневи природозащитниците (и не само) с кампанията си за Китайската Нова година с истински тигри. Тя се прие като възхвала на дивите животни в плен.

За 2023 г. луксозния бранд пак избра да включи истинско животно - зайче. За щастие на Gucci този път зайците не са в Червения списък на застрашените видове като миналогодишния хищник. Снимките на кампанията за Годината на заека са, правени с организацията за защита на животните Bureau Veritas, която присъства на снимачната площадка и потвърди, че няма пострадали животни при създаването на визиите", уверяват от бранда.

Какво ядоса хората обаче?

Оказа се, че колекцията за Лунната Нова година на италианската луксозна къща включва продукти, изработени от заешки филц. В нея има шапка от 100% заешки филц, наред с други аксесоари. В момента тези артикули са свалени от сайта на Gucci и други търговци.

Преди да изтегли продуктите и от магазините си, луксозният бранд все пак се оправда, че заешкият филц не се класифицира като козина, тъй като към него няма прикрепена животинска кожа. Производството на филц обаче обикновено е свързано с неетично или жестоко отношение към животните.

Конгломератът Kering, част от който е Gucci, се отказа от употребата на кожи през 2021 г. Брандът Gucci е сертифициран член на Fur Free Alliance - интернационална коалиция от над 50 организации за защита на животните в над 35 държави.

Лунна нова година, Китайска нова година, Годината на заека, модна колекция Gucci, зайци, защита на животните,

Противоречивото членство на Gucci в организацията Fur Free Alliance и колекцията за Годината на заека разгневи активисти и предизвика безпокойството на мнозина в социалните медии, включително френския режисьор Ребека Капели, известна с филмите Slay (2022) и Let Us Be Heroes (2018) - първият документален филм, разкриващ въздействието на модната индустрия върху планетата и показващ процеси като greenwashing (симулиране на зелени политики) и производството с животинска кожа и козина.

Като се има предвид, че Китай представлява около 35% от годишните приходи от продажби на Gucci, по данни на Barclays от 2022 г., изборът на истинско животно за Лунната Нова година за втори път поред изглежда като новобранска грешка. Затова Gucci реши незабавно и тихо да изтегли всички въпросни продукти, пише Jing Daily.

За да избегне по-нататъшна криза, марката премахна промоционалните си оферти за Лунната Нова година от социалните платформи. Колекцията от дрехи (без тези със заешки филц) все още е достъпна на сайта им.

Въпреки шума около зайците, в социалната мрежа Weibo потребителите изглеждат по-заинтересовани от това, че Сабато Де Сарно ще замести Алесандро Микеле като новият творчески директор на Gucci или че японският актьор Сяо Джан става посланик на марката, завършва сайтът Jinx Daily.

модните колекции за годината на заека, водния заек, 2023, gucci, луксозна мода, гучи Модните колекции за Годината на заека

Prada измести Gucci, Adidas е аут - най-интересните модни марки според потребителите


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Текстове от партньори

Пет отличия спечели А1 на PR Приз 2024

Екипът на „Корпоративни комуникации на А1 участва с шест кампании

15:11 - 23.05.2024
Важно днес

Русия удари Харков с 15 ракети C-300, най-малко 7 души са загинали

Местните власти съобщават за 16 ранени при атаките

13:49 - 23.05.2024
Млада България

Епидемия ли е самотата сред младите българи: има ли Gen Z проблем?

Епидемията на самотата не прави изключения, а засяга всички - в това число и младите хора в България. Но до каква степен?

13:25 - 23.05.2024