Модните колекции за Годината на заека
Казваме си ЧНГ за втори път с навлизането в годината на водния заек по китайския календар. Луксозните марки отново не пропускат да се възползват от повода, като ни показват своята интерпретация чрез тематичните си капсулни колекции.
Заекът се смята за най-щастливото животно в китайския хороскоп. А под водния елемент годината се очаква да премине под мирна и спокойна енергия. Виждаме, че дизайнерите са се постарали да се придържат към тази символика. Дори с червеното, което се смята за част от цветовете на китайската 2023 г. Разбира се, на преден план са бялото и синьото.
Годината на Водния Заек: Какво да очакваме според символиката на китайския календар
Залозите са високи както винаги. Китайските потребители са двигател на глобалния растеж в разходите за луксозни стоки и регионът е на път да се превърне в най-големия пазар за тях до 2025 г., според Bain & Company.
Намирането на правилните маркетингови послания за Китай е от решаващо значение - особено около ключовия празник на Лунната Нова година.
Границата между успеха и провала е тънка. За щастие, някои от брандовете се обръщат към локални маркетингови екипи и резултатът е добър.
Thom Browne
Виждаме, че брандът изобщо не се е колебал да използва дизайна с четирите ивици, заради които си имаше проблеми с adidas.
Thom Browne залага на стилен избор - пастелни нюанси и минимализъм с колекцията си за Годината на заека. Любим аксесоар е кожената чанта във форма на животното.
Gucci
Марката пак разгневи природозащитниците, подобно на миналата година с използването на живи тигри в кампанията си. Зайците са съвсем истински и въпреки, че по време на фотосесията Gucci си партнира с организацията за хуманно отношение към животните Bureau Veritas, това не можа да потуши по-големия скандал, свързан с колекцията.
Gucci отново разгневи природозащитниците. И не е само заради истинските зайци в кампанията си
Фотограф и творчески директор на пъстроцветната фотосесия е германецът с намбийски произход Макс Зидентопф, който работи с марката от известно време. Предишният им проект е съвместната колекция с уличния бранд Palace Skateboards.
Dior
Дизайнерът Ким Джоунс продължава да се раздава за Dior.
Виждаме успешно съчетание на червено и бяло, създаващи ненатрапчиво празнично настроение. Оценяваме липсата на контур в апликацията на заека, както и минималистичното златисто лого отляво на яката.
Chopard
Правим малка почивка от дрехите и спираме погледа си на това майсторско произведение.
Chopard ежегодно пуска модел за Лунната Нова година. Тазгодишният L.U.C XP Urushi Year of the Rabbit е с рамка от 18-каратово розово злато и лакиран циферблат с бягащи зайци на лунна светлина и перлени инкрустации. Има общо 88 бройки.
Givenchy
Освен китайското посрещане на 2023 г. Givenchy реши да отпразнува и 100-годишнината на Disney. Луксозният бранд и развлекателният конгломерат пуснаха съвместна колекция.
Героят, който виждате вероятно ви прилича на някого, но не е Мики Маус. Това е предшественикът му Щастливият заек Осуалд (Oswald the Lucky Rabbit). Героят е създаден през 1927 г., година преди Мики (1928 г.). Малко след създаването му, Disney гу губи в съдебен спор с тогавашния си бизнес партньор Universal. 70 години по-късно, през 2006 г., компанията си върна обратно Осуалд.
Burberry
Закачливата колекция интерпретира китайския зодиакален знак с буквалистичен подход. Виждаме монограма на Томас Бърбъри със заешки уши по дрехите и чантата Lola.
Освен чантите, любим аксесоар от колекцията е и вълнената шапка.
Louis Vuitton
Louis Vuitton залага на майсторството си в аксесоарите - бижута, шалове, шапки и ключодържатели са част от продуктите на фокус в сайта им за Годината на заека.
Tory Burch
Уютен кашмирен пуловер с пикселизирани зайци и чанта във формата на животното с пълни джобове с моркови - защо не? Тези продукти определено могат да вдъхнат настроение.
Acne Studios
Acne Studios си партнира с художничката с руски произход Аполинария Броше.
Главен герой в колекцията е емайлирана скулптура във формата на заек, наречена BUN BUN. Част от артикулите са още домакински прибори и бижута.
Fendi
Брандът пресъздава логото на Марк Джейкъбс Fendi Roma за 25-годишнината на модела чанта Baguette.
Miu Miu
Miu Miu залага на елегантни силуети.
Лице на кампанията е китайската актриса и модел Ки Тиан.
Ferragamo
Ferragamo решава да заложи на червеното око на животното.
Макар този заек на нас да ни изглежда леко зловещ, предполагаме, че има кой да го оцени на китайския пазар.
Tommy Hilfiger
Другата крайност са Tommy Hilfiger, които човек и да не знае, вероятно веднага би познал, че са американски бранд. Тук зайците са като за деца в детската градина.
Модните колекции за Годината на тигъра
20-те най-успешни модни бранда за 2022 досега и маркетинговите решения, които ги направиха такива