Министърът на транспорта Георги Гвоздейков, които аргументира оставането си в служебния кабинет с това, че иска да завърши процеса по модернизация на БДЖ със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, прекрати обществена поръчка с прогнозна стойност от 1,1, млрд. лв без ДДС.
Процедурата е за доставката на 35 едноетажни влака, финансирани от Националния план за възстановяване и устойчивост.
Оферти за участие в подадоха консорциум около SKODA и PESA – с оферти съответно за 617,8 млн. лв. и 822,5 млн. лв.
Вместо да продължи с процедурата, Гвоздейков е решил да премине към пряко договаряне, съобщават от министерството на транспорта.
„След преглед на подадените оферти в откритата на 26.01.24 г. процедура по обществена поръчка, комисията е установила, че предложенията в техническите спецификации на двамата участници не отговарят на заложените изисквания, свързани със сроковете за доставка, сертифициране, както и други технически детайли за въвеждането в експлоатация на подвижния състав,“ пишат от транспортното министерство.
„Ще поканим на преговори широк кръг от участници, за да постигнем максимална конкуренция, а за да гарантираме прозрачност ще отправим покана и към представители на Европейската комисия да наблюдават преговорния процес“, казва министър Гвоздейков, цитиран от пресцентъра на ведомството.
Изданието „Сега“ отбелязва, че и двете компании кандидати не могат да спазят сроковете от 28 месеца за доставка и регистриране на мотрисите, но не е ясно как прякото договаряне без обявление ще помогне за съкращаване на сроковете.
Финансирането на мотрисите идва по ПВУ и затова машините трябва да бъдат доставени до 2026 г.
Част от модернизираните вагони за БДЖ от Германия пристигат през април
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: