Instagram тръгва срещу инфлуенсърите, които нарушават правилата

Продуктовото позициониране не е това, което беше: особено откакто Instagram се трансформира от мрежа за споделяне на филтрирани пейзажи и селфита в мощна рекламна платформа и пазар за професионални инфлуенсъри.

Разследване на британската Служба за защита на конкуренцията и пазарите показва, че Instagram продължава да се проваля в контрола на спазването на законовите изисквания. Великобритания задължава всички "звезди" в социалните медии да разкрият финансовия си интерес, когато публикуват промоционални снимки, клипове или послания пред последователите си.

Често това се случва съвсем дискретно, като се поставя хаштага #ad (съкращение от advertisement, "реклама") в текста, придружаващ съответната снимка на козметика, храни или напитки, дрехи, и др. продукти, които инфлуенсърът препоръчва от първо лице.

Изследване на мрежата Awin.com на 100-те най-популярни платени публикации в Instagram показва, че над 3/4 от инфлуенсърите "скриват" хаштага за финансовия интерес в края на коментара си. По този начин #ad, #advertisement, #sponsored и т.н. остават невидими за масовите потребители, освен за онези, които си направят труда да кликнат на "see more", за да прочетат посланието след първите му 125 символа.

От Instagram съобщават, че ще въведат нови правила от 2021 г., в които ще активно ще изискват от инфлуенсърите да потвърдят дали са получили материално поощрение за препоръката на продукти или услуги, преди да публикуват постовете си.

Искате нещо весело? Гледайте "Emily in Paris" по Netflix!

Нови алгоритми ще бъдат вградени в системата на Instagram, за да идентифицират предполагаеми рекламни съобщения, които нямат задължителната забележка за финансов интерес.

"Това ще затрудни хората да публикуват реклами в Instagram, без да ги обозначат като такива", казва говорител на британската служба.

Водещият мотив на инфлуенсърите да завоалират рекламните си съобщения е нежеланието им да отблъскват последователи. Съдържанието им трябва да говори само за себе си; инфлуенсърите трябва да създават снимки или клипове, които са стойностни и значими за приятелската общност - без значение дали са платени.

Все повече компании, които търсят начини да разширят потребителската си база с по-млади хора, използват влиянието на популярни личности в социалните мрежи за тази цел.

Да рекламираш кола, без да я показваш. Това е Mercedes!

Според компанията Captiv8, която се занимава с анализ на пазара в социалните мрежи, някои инфлуенсъри с над 1 млн. последователи в Instagram печелят до 20 000 долара на рекламна публикация.

Според Forbes, този пазар може да достигне над 10 млрд. евро към 2022 г.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Кой е Дъглас Кели - психиатърът от Нюрнбергския процес

Филмът „Нюрнберг“ проследява отношенията между Херман Гьоринг и психиатъра Дъглас Кели

07:00 - 22.11.2025
Важно днес

ОИК–Варна свиква извънредно заседание в неделя за отстраняването на кмета Благомир Коцев

От ПП–ДБ заявиха, че „категорично осъждат“ свикването на заседание в почивния ден

21:51 - 21.11.2025
Важно днес

Радев: Тарторът на правителството тайно лети към Дубай с частен „Фалкон“ всяка седмица

„Гневът от беззаконието ще се стовари върху тези, които го предизвикват“, каза още президентът

20:45 - 21.11.2025
Живот

Никола Саркози описа живота си като затворник в книга

По думите на Саркози затворът не е успял да го пречупи

19:51 - 21.11.2025
Спорт

"Лудогорец" обяви новия си треньор

Норвежец застава начело на шампиона на България

18:27 - 21.11.2025
Култура

Продадоха най-скъпата картина в България – „Пейзаж“ на Златю Бояджиев

Картина от ранния период на Бояджиев достигна рекордните 81 000 евро

18:01 - 21.11.2025
Важно днес

Британски политик отива в затвора заради платени проруски речи

Нейтън Гил е получил над 40 000 паунда, за да хвали Русия в Европейския парламент и в телевизионни интервюта

17:34 - 21.11.2025
Важно днес

Зеленски: Това е един от най-тежките моменти в историята на Украйна

Мирният план на Тръмп и Путин е неприемлив в този вид, е позицията на Украйна

17:24 - 21.11.2025