Продуктовото позициониране не е това, което беше: особено откакто Instagram се трансформира от мрежа за споделяне на филтрирани пейзажи и селфита в мощна рекламна платформа и пазар за професионални инфлуенсъри.

Разследване на британската Служба за защита на конкуренцията и пазарите показва, че Instagram продължава да се проваля в контрола на спазването на законовите изисквания. Великобритания задължава всички "звезди" в социалните медии да разкрият финансовия си интерес, когато публикуват промоционални снимки, клипове или послания пред последователите си.

Често това се случва съвсем дискретно, като се поставя хаштага #ad (съкращение от advertisement, "реклама") в текста, придружаващ съответната снимка на козметика, храни или напитки, дрехи, и др. продукти, които инфлуенсърът препоръчва от първо лице.

Изследване на мрежата Awin.com на 100-те най-популярни платени публикации в Instagram показва, че над 3/4 от инфлуенсърите "скриват" хаштага за финансовия интерес в края на коментара си. По този начин #ad, #advertisement, #sponsored и т.н. остават невидими за масовите потребители, освен за онези, които си направят труда да кликнат на "see more", за да прочетат посланието след първите му 125 символа.

От Instagram съобщават, че ще въведат нови правила от 2021 г., в които ще активно ще изискват от инфлуенсърите да потвърдят дали са получили материално поощрение за препоръката на продукти или услуги, преди да публикуват постовете си.

Искате нещо весело? Гледайте "Emily in Paris" по Netflix!

Нови алгоритми ще бъдат вградени в системата на Instagram, за да идентифицират предполагаеми рекламни съобщения, които нямат задължителната забележка за финансов интерес.

"Това ще затрудни хората да публикуват реклами в Instagram, без да ги обозначат като такива", казва говорител на британската служба.

Водещият мотив на инфлуенсърите да завоалират рекламните си съобщения е нежеланието им да отблъскват последователи. Съдържанието им трябва да говори само за себе си; инфлуенсърите трябва да създават снимки или клипове, които са стойностни и значими за приятелската общност - без значение дали са платени.

Все повече компании, които търсят начини да разширят потребителската си база с по-млади хора, използват влиянието на популярни личности в социалните мрежи за тази цел.

Да рекламираш кола, без да я показваш. Това е Mercedes!

Според компанията Captiv8, която се занимава с анализ на пазара в социалните мрежи, някои инфлуенсъри с над 1 млн. последователи в Instagram печелят до 20 000 долара на рекламна публикация.

Според Forbes, този пазар може да достигне над 10 млрд. евро към 2022 г.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

ЕК одобри 11 млрд. евро на България за екология, инфраструктура и заетост до 2027 г.

Почти половината от общото финансиране ще бъде инвестирано в северните райони на страната

ИТН се оплака за "блокирани" пари за заплати на Руското посолство

Асен Василев: "Това е автоматично действие по силата на санкциите на ЕК срещу Русия"

Избягалият шофьор от катастрофата в София е задържан

36-годишният Георги Семерджиев беше обявен за общнонационално издирване

ГЕРБ и БСП отново не успяха да форсират връщането на хартиените бюлетини

Крум Зарков: "Оставете време на правилата, за да могат хората да гласуват спокойно"

"Един много английски скандал" този път може да събори Борис Джонсън

Депутат от Консерваторите, обвинен в сериен сексуален тормоз, поставя бъдещето на кабинета под въпрос

“Можем да го направим” беше слоган на Меркел, сега Шолц го използва за руския газ

Фразата, която се превърна в емблема за политиката на Меркел, изглежда все още актуална

Световноизвестен учен в областта на AI ще преподава в българския INSAIT

Проф. Люк Ван Гуул e сред водещите изследователи в сферата на самообучение и компютърното зрение