Instagram тръгва срещу инфлуенсърите, които нарушават правилата

Продуктовото позициониране не е това, което беше: особено откакто Instagram се трансформира от мрежа за споделяне на филтрирани пейзажи и селфита в мощна рекламна платформа и пазар за професионални инфлуенсъри.

Разследване на британската Служба за защита на конкуренцията и пазарите показва, че Instagram продължава да се проваля в контрола на спазването на законовите изисквания. Великобритания задължава всички "звезди" в социалните медии да разкрият финансовия си интерес, когато публикуват промоционални снимки, клипове или послания пред последователите си.

Често това се случва съвсем дискретно, като се поставя хаштага #ad (съкращение от advertisement, "реклама") в текста, придружаващ съответната снимка на козметика, храни или напитки, дрехи, и др. продукти, които инфлуенсърът препоръчва от първо лице.

Изследване на мрежата Awin.com на 100-те най-популярни платени публикации в Instagram показва, че над 3/4 от инфлуенсърите "скриват" хаштага за финансовия интерес в края на коментара си. По този начин #ad, #advertisement, #sponsored и т.н. остават невидими за масовите потребители, освен за онези, които си направят труда да кликнат на "see more", за да прочетат посланието след първите му 125 символа.

От Instagram съобщават, че ще въведат нови правила от 2021 г., в които ще активно ще изискват от инфлуенсърите да потвърдят дали са получили материално поощрение за препоръката на продукти или услуги, преди да публикуват постовете си.

Искате нещо весело? Гледайте "Emily in Paris" по Netflix!

Нови алгоритми ще бъдат вградени в системата на Instagram, за да идентифицират предполагаеми рекламни съобщения, които нямат задължителната забележка за финансов интерес.

"Това ще затрудни хората да публикуват реклами в Instagram, без да ги обозначат като такива", казва говорител на британската служба.

Водещият мотив на инфлуенсърите да завоалират рекламните си съобщения е нежеланието им да отблъскват последователи. Съдържанието им трябва да говори само за себе си; инфлуенсърите трябва да създават снимки или клипове, които са стойностни и значими за приятелската общност - без значение дали са платени.

Все повече компании, които търсят начини да разширят потребителската си база с по-млади хора, използват влиянието на популярни личности в социалните мрежи за тази цел.

Да рекламираш кола, без да я показваш. Това е Mercedes!

Според компанията Captiv8, която се занимава с анализ на пазара в социалните мрежи, някои инфлуенсъри с над 1 млн. последователи в Instagram печелят до 20 000 долара на рекламна публикация.

Според Forbes, този пазар може да достигне над 10 млрд. евро към 2022 г.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

"18 години стигат" - Футболни фенове организират голям протест навръх конгреса на БФС

Футболните запалянковци смятат, че въпреки подадената оставка на Борислав Михайлов, той продължава да е човекът, който "дърпа конците".

18:02 - 04.03.2024
Важно днес

Пускат движението по новия 13,6 км участък Макреш - Бела от пътя Видин – Ботевград

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков ще направи инспекция на новоизградената отсечка

17:09 - 04.03.2024
Важно днес

Лавини, силни ветрове и свлачища: Екстремно опасно време в Италия и Франция

Рискът от лавини в Италия е от трето ниво, или "значителен", по европейската скала за лавинна опасност. 

16:04 - 04.03.2024
Спорт

Ще бъде ли 2024 последната година за Надал в тениса?

„Сезонът на клей може да е или да не е последен за мен, не съм решил на 100%"

15:50 - 04.03.2024
Европейски дневници

ЕК отпуска на България и Румъния 85 млн. евро за защита на границите

Двете държави ще могат да кандидатстват за допълнително финансиране за съществуващите системи за гранично наблюдение, за покупка на превозни средства и др.

14:38 - 04.03.2024
Живот

Щастливите двойки не се карат по-малко, а по правилния начин

Ключът не е, че щастливите двойки се карат за правилните неща, а че се карат по правилния начин

13:45 - 04.03.2024
Важно днес

Русия привика посланика на Германия заради изтекъл запис на германски военни

Германският министър на отбраната Борис Писториус обвини Русия, че води "информационна война" с цел да създаде разделение в страната

13:33 - 04.03.2024
Важно днес

Унгарският премиер Виктор Орбан ще се срещне с Тръмп

Преди седмици унгарският премиер официално подкрепи кандидатурата на Тръмп за президентския пост в САЩ на изборите през ноември.

12:26 - 04.03.2024
Технологии

Българският езиков модел BgGPT вече може да се ползва свободно

Какво може BgGPT и какъв е замисълът ѝ

12:25 - 04.03.2024