Instagram тръгва срещу инфлуенсърите, които нарушават правилата

Продуктовото позициониране не е това, което беше: особено откакто Instagram се трансформира от мрежа за споделяне на филтрирани пейзажи и селфита в мощна рекламна платформа и пазар за професионални инфлуенсъри.

Разследване на британската Служба за защита на конкуренцията и пазарите показва, че Instagram продължава да се проваля в контрола на спазването на законовите изисквания. Великобритания задължава всички "звезди" в социалните медии да разкрият финансовия си интерес, когато публикуват промоционални снимки, клипове или послания пред последователите си.

Често това се случва съвсем дискретно, като се поставя хаштага #ad (съкращение от advertisement, "реклама") в текста, придружаващ съответната снимка на козметика, храни или напитки, дрехи, и др. продукти, които инфлуенсърът препоръчва от първо лице.

Изследване на мрежата Awin.com на 100-те най-популярни платени публикации в Instagram показва, че над 3/4 от инфлуенсърите "скриват" хаштага за финансовия интерес в края на коментара си. По този начин #ad, #advertisement, #sponsored и т.н. остават невидими за масовите потребители, освен за онези, които си направят труда да кликнат на "see more", за да прочетат посланието след първите му 125 символа.

От Instagram съобщават, че ще въведат нови правила от 2021 г., в които ще активно ще изискват от инфлуенсърите да потвърдят дали са получили материално поощрение за препоръката на продукти или услуги, преди да публикуват постовете си.

Искате нещо весело? Гледайте "Emily in Paris" по Netflix!

Нови алгоритми ще бъдат вградени в системата на Instagram, за да идентифицират предполагаеми рекламни съобщения, които нямат задължителната забележка за финансов интерес.

"Това ще затрудни хората да публикуват реклами в Instagram, без да ги обозначат като такива", казва говорител на британската служба.

Водещият мотив на инфлуенсърите да завоалират рекламните си съобщения е нежеланието им да отблъскват последователи. Съдържанието им трябва да говори само за себе си; инфлуенсърите трябва да създават снимки или клипове, които са стойностни и значими за приятелската общност - без значение дали са платени.

Все повече компании, които търсят начини да разширят потребителската си база с по-млади хора, използват влиянието на популярни личности в социалните мрежи за тази цел.

Да рекламираш кола, без да я показваш. Това е Mercedes!

Според компанията Captiv8, която се занимава с анализ на пазара в социалните мрежи, някои инфлуенсъри с над 1 млн. последователи в Instagram печелят до 20 000 долара на рекламна публикация.

Според Forbes, този пазар може да достигне над 10 млрд. евро към 2022 г.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

ЕС разследва „SkinnyTok“ – тенденцията за екстремно отслабване в TikTok

TikTok е разследван по европейския закон за онлайн съдържание

19:24 - 20.05.2025
Живот

Жерар Депардийо отново се изправя пред съда – този път за побой над италиански папарак

След присъда за сексуален тормоз, Депардийо се изправя пред ново обвинение в Италия

18:15 - 20.05.2025
Важно днес

Джордже Симион твърди, че Франция се е намесила във вота и ще оспорва загубата в съда (Обновена)

Загубилите изведнъж заговориха за "чуждестранна намеса" във вота

17:40 - 20.05.2025
Важно днес

Верижна катастрофа предизвика сериозно задръстване на бул. "Цариградско шосе"

Инцидентът е станал около 16:30 часа. 

17:00 - 20.05.2025
Политика

ЕС и Великобритания удариха в синхрон Русия с нови санкции по "сенчестия" флот

Брюксел и Лондон се опитват да засилят натиска върху Путин, но без съдействие от САЩ

15:40 - 20.05.2025
Зелен булевард

Билото на Софийска планина е с нова туристическа маркировка

Доброволците в третата инициатива от проекта на БТС и Kaufland България – „Не губи посоката“, поставиха 15 указателни табели и се включиха в дейности по почистване на района около чешмата „Момин дол“

15:02 - 20.05.2025
Кино и сериали

"Улица Сезам" отива в Netflix, след като Тръмп спря парите обществени медии в САЩ

Предаването стартира през 1969 г.

14:58 - 20.05.2025
Живот

Високият зрителски вот за Израел на "Евровизия" роди съмнения. Страните искат отговори от EBU

Обществените телевизии на Испания, Белгия, Финландия и Исландия се усъмниха във вота

14:44 - 20.05.2025
Важно днес

ТВ водещият Боби Ваклинов реши да прави политически проект

Бившият репортер от "Господари на ефира" обяви начало на "народно движение за истински промени"

14:37 - 20.05.2025