Дълги женски крака, красиви французи, шампанско и флирт, неверояни гледки и неприкрит сарказъм към инфлуенсърите. Това е "Emily in Paris" - симпатична и леко романтична комедия от Дарън Стар, шоурънър на “Сексът и градът”. Още с появата си в Netflix, "Emily in Paris" се превърна в хит.
Емили Купър (Лили Колинс - дъщеря на Фил Колинс) е млада американка, която се мести от Чикаго в Париж, за да работи в рекламна агенция, без да знае и дума френски. Следват бърза раздяла с американското ѝ гадже, културен шок, усещане за постоянен флирт, който се носи във въздуха, симпатични женски приятелствата и известни препятствия на работното място.
“Ако живеехме без удоволствия, нямаше да сме французи, а германци.”
“На вечеря никога не говорим за работа.”
“Ако си гладна, запали си цигара, никой не яде на коктейл”
Това са първите уроци, които Емили от Чикаго научава в Париж. Както и да не включва 110 волтов вибратор в 220 волтовата електрическата мрежа.
Французите са представени като галантни мъже, които винаги са готови да прелъстят още една жена, не особено прогресивни в работата си, не особено работливи.
Барети, кроасани и багети, дълги обяди с бутилка вино, любовници и прелъстители, кисели сервитьори - “Емили в Париж” работи с всички клишета, които така или иначе вървят с името Франция.
Естествено реакцията на френската публика не закъсня и хаштагът #emilyinparis вече провокира силна полемика в социалните мрежи.
Емили е на двадесет и няколко, с къси поли и симпатична усмивка, която кара всички мъже да искат да ѝ помагат. Тя преобръща луксозния пазар на френските парфюми и мода, за да ги вкара (малко насила) в света на социалните медии. Доста неща са нереалистични в сериала, като започнем от достъпа на Емили до елита на Франция и свършим с личния ѝ гардероб, с който слага Кари Брадшоу в малкия си заден джоб.
Ако се вторачите прекалено в стереотипите за Франция, може да пропуснете иронията в другите герои. Сама Емили е пародия на американския ентусиазъм, а образът на приятелката ѝ Минди Чен е силно намигане към богатите китайци и техните наследници, пръснати из Европа.
Истината е, че е комедията е във всички образи, а най-позитивното е, че в сериала няма нито една маска, Covid-19 не е тема, а купонът тече навсякъде и постоянно.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: