Представете си как скролвате в Instagram и изведнъж попадате на гледка, която е странно позната, но и стряскаща - ваше AI-изображение, което вие не сте правили и публикували.
Точно това се случва на няколко потребители в платформата, които са използвали новите инструменти на Meta за обработка на снимки с изкуствен интелект.
Първият сигнал дойде от човек в Reddit, който показва как Instagram е взел образа му и го е превърнало в "таргетирана реклама".
Изображенията са се появили малко след като той е редактирал свое селфи в Meta AI.
Той твърди, че преди време е качвал в Instagram подобна своя снимка от музей и предполага, че социалната мрежа е използвала и архива му.
Публикацията е допълнена и с текст, отново създаден от AI на Meta, който гласи "Представи си как размишляваш върху живота в безкраен лабиринт от огледала, в който ти си на фокус".
Цялата кампания явно е насочена към ангажиране на вниманието на потребителите по начин, който досега беше невъзможен дори за най-нишовите таргетирани публикации - превръщането на всяка отделна личност в "главен герой".
В случая не става дума за реклама на външен продукт, а за собствена услуга на Meta. Но е интересно докъде ще стигне този модел на смесване на лични снимки и PR-послания, след като вече се прилага на практика.
"Чудя се дали ще започнат да налагат лицата на потребителите върху реклами като доставки на храна, кухненски уреди или бърза мода. Целта на рекламодателите е да накарат клиентите да си се представят как използват продукта. Една реалистична AI-версия на потребителя в рекламата ще е върхът на тази идея", пише един от коментиращите под поста в Reddit.
Според Meta - тези AI-снимки не са публични и се виждат само от конкретния потребител.
И въпреки това са стряскащи за тях, защото явно не са си давали сметка какво разрешават с приемането на общите условия.
Meta AI засега е достъпно само в ограничен брой държави като САЩ, Австралия, Канада, Южна Африка и др. Не е ясно дали всички тези опции ще бъдат разрешени в Европейския съюз, където вече се прилагат по-строги регулации за изкуствения интелект.
Компанията твърдеше през септември 2024 г., че тези услуги вече се използват от 400 млн. души.
"Тестваме много нови AI-функции публично в ограничен мащаб, за да видим какво е интересно и полезно за хората, докато ползват нашите приложения", казва представител на компанията пред сайта CNET.
AI-изображенията се показват само на хора, които са приели условията на Meta за функцията "Imagine Yourself".
Все пак всеки от тях има право да спре появата на тези образи. Това става през менюто в горния десен ъгъл -> Hide -> Stop seeing this content.
AI-инструментите, които Meta тества в последните месеци, включват чатботове, редактиране на снимки и клипове, AI-асистенти с гласовете на известни личности и др.
Мащабна промяна във Facebook: "Драматично ще намалим нивото на цензура"
Meta ще напълни Facebook и Instagram с AI-персонажи през 2025 г.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: