"Исландия. По-добра от Космоса". Това е слоганът на новата туристическа кампания на северната страна, която в последните години е известна със забележителните си национални туристически реклами. През 2021 г. особено нашумя тази, която се подигра с Марк Зукърбърг и неговата метавселена. Сега фокусът е галактически. Рейкявик зове "космическите" туристи да предпочетат Земята. И показват предимствата.
След опитите на милиардери като Джеф Безос, Илон Мъск и Ричард Брансън да превърнат космическия туризъм в реалност, Исландия насочва вниманието към своите природни дадености. Както виждаме във видеоклипа на кампанията, озаглавена "Iceland. Better Than Space", исландската земя е напълно конкурентна алтернатива, само че има и кислород (едно от изтъкнатите предимства в клипа).
Космическите туристи и астронавтите са поканени да направят по-евтино и по-екологично пътуване - до Исландия. Обещава им се да получат ,,неограничен кислород, прясна храна и възможността да изпробват геотермалния спа център".
Сигридур Дъг Гудмундстотир, директорът на Visit Iceland, обяснява, че за да посетите Исландия дори не е необходимо да напускате планетата.
„Знаем, че вероятно има разочарование сред амбициозните космически пътешественици, чиито пътувания са били отложени и все още не знаят кога ще стигнат до открития космос. Ето защо ги насърчаваме вместо това да предприемат пътуване много по-близо до дома - на частица от цената и въглеродния отпетачък.“, казва той.
Кампанията, дело на творческата агенция SS+K, включва и билборд, който е изстрелян в космоса с помощта на електронен таблет, прикрепен към метеорологичен балон с GoPro камера. Целта е да обхване всички космически туристи, които в момента не са на Земята.
„Като се насочваме към тази специфична аудитория и пускаме билборд в космоса, се надяваме да насърчим хората да видят голямата картина. Да обмислят, че истинската стойност на пътуването е в отношенията, които създаваме с другите. И неограничените доставки на кислород наистина трябва да повлияят на избора на място“, продължи Гудмундстотир.
Рекламната кампания на Исландия ще се проведе и в уебсайта Visit Iceland и ще продължи с разпространение в социалните канали, управлявана от M&C Saatchi.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: