Как Китай изгуби игрите World of Warcraft, StarCraft и Diablo III

Китай изгуби достъп до световно известни видеоигри като World of Warcraft, StarCraft, и Diablo III.

Заглавията, които са част от портфолиото на Blizzard, няма да бъдат налични за китайските геймъри от януари 2023 г. заради търговски спор с политически нюанси.

Blizzard и китайската комания NetEase притежаваха лицензионно споразумение с 14-годишен срок, който вече изтича. Двете страни не са успели да се разберат за удължаването му.

  • Според Wall Street Journal - една от причините пред сделката е несъгласие между Blizzard и NetEase кой да контролира данните, събирани от китайските играчи.
  • Управлението на лични данни от технологичните гиганти, които имат активна дейност в Китай, е един от най-големите проблеми в отношенията между Пекин и Вашингтон.
  • Вторият сериозен проблем е несъгласие по въпроса за собствеността и правата за някои франчайзи на игри.

Съществуващото споразумение изтича на 24 януари 2023. Всички гейминг услуги ще бъдат деактивирани след тази дата. Blizzard ще замрази и продажбите на игри в Китай в близките дни.

Американската компания обяснява проблема с това, че не е постигната сделка, която да "съответства на оперативните принципи на Blizzard и ангажиментите към играчите и служителите".

NetEase, на свой ред, също обявиха край на отношенията заради разногласия по "множество ключови условия на партньорството, които са свързани с устойчивата работа и основните интереси на китайския пазар и играчи".

  • Китайците явно са поставени пред свършен факт, тъй като Blizzard първи обявяват отказа си да работят с тях.
  • Акциите на NetEase поевтиняха с 10% на борсата в Хонконг след новината за неуспешните преговори.
  • Двете компании имат отделен договор за разпространението Diablo Immortal, която е разработена съвместно между тях - тя няма да бъде спирана в Китай.

Създателите на World of Warcraft все още имат шанс да се върнат на китайския пазар, ако се споразумеят с някой от малкото останали потенциални партньори - например основния конкурент на NetEase - Tencent.

Това е един от най-големите конгломерати в бизнеса с видеоигри в глобален мащаб, като притежава още чат приложенията Tencent QQ и WeChat, както и стрийминг платформата Tencent Music.

  • Около 3% от приходите на компанията-майка Activision Blizzard за 2021 г. се дължат на продажбите в Китай.
  • Лицензът за техните услуги е допринесъл за 10% от приходите на NetEase.

Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

България допусна обрат срещу Република Ирландия. Ще се надява на чудо в Дъблин

За първи път Република Ирландия побеждава България като гост

23:52 - 20.03.2025
Важно днес

За първи път жена оглави Международния олимпийски комитет

Кърсти Ковънтри е най-младата ръководителка на МОК

18:21 - 20.03.2025
Важно днес

Най-охраняваният мъж в България (видео)

Две коли и много гардове пазят Делян Пеевски на влизане в парламента

16:31 - 20.03.2025
Спорт

София кандидатства за домакинство за старт на Обиколката на Италия

Giro d'Italia може да дойде в България

16:07 - 20.03.2025
Важно днес

ГЕРБ, БСП, ИТН и Пеевски избраха Орлин Колев за конституционен съдия

Oфициално групата на Пеевски измести гласовете на Доган от мнозинството

15:12 - 20.03.2025