Китай изгуби достъп до световно известни видеоигри като World of Warcraft, StarCraft, и Diablo III.
Заглавията, които са част от портфолиото на Blizzard, няма да бъдат налични за китайските геймъри от януари 2023 г. заради търговски спор с политически нюанси.
Blizzard и китайската комания NetEase притежаваха лицензионно споразумение с 14-годишен срок, който вече изтича. Двете страни не са успели да се разберат за удължаването му.
- Според Wall Street Journal - една от причините пред сделката е несъгласие между Blizzard и NetEase кой да контролира данните, събирани от китайските играчи.
- Управлението на лични данни от технологичните гиганти, които имат активна дейност в Китай, е един от най-големите проблеми в отношенията между Пекин и Вашингтон.
- Вторият сериозен проблем е несъгласие по въпроса за собствеността и правата за някои франчайзи на игри.
Съществуващото споразумение изтича на 24 януари 2023. Всички гейминг услуги ще бъдат деактивирани след тази дата. Blizzard ще замрази и продажбите на игри в Китай в близките дни.
Американската компания обяснява проблема с това, че не е постигната сделка, която да "съответства на оперативните принципи на Blizzard и ангажиментите към играчите и служителите".
NetEase, на свой ред, също обявиха край на отношенията заради разногласия по "множество ключови условия на партньорството, които са свързани с устойчивата работа и основните интереси на китайския пазар и играчи".
- Китайците явно са поставени пред свършен факт, тъй като Blizzard първи обявяват отказа си да работят с тях.
- Акциите на NetEase поевтиняха с 10% на борсата в Хонконг след новината за неуспешните преговори.
- Двете компании имат отделен договор за разпространението Diablo Immortal, която е разработена съвместно между тях - тя няма да бъде спирана в Китай.
Създателите на World of Warcraft все още имат шанс да се върнат на китайския пазар, ако се споразумеят с някой от малкото останали потенциални партньори - например основния конкурент на NetEase - Tencent.
Това е един от най-големите конгломерати в бизнеса с видеоигри в глобален мащаб, като притежава още чат приложенията Tencent QQ и WeChat, както и стрийминг платформата Tencent Music.
- Около 3% от приходите на компанията-майка Activision Blizzard за 2021 г. се дължат на продажбите в Китай.
- Лицензът за техните услуги е допринесъл за 10% от приходите на NetEase.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: