Как Китай изгуби игрите World of Warcraft, StarCraft и Diablo III

Китай изгуби достъп до световно известни видеоигри като World of Warcraft, StarCraft, и Diablo III.

Заглавията, които са част от портфолиото на Blizzard, няма да бъдат налични за китайските геймъри от януари 2023 г. заради търговски спор с политически нюанси.

Blizzard и китайската комания NetEase притежаваха лицензионно споразумение с 14-годишен срок, който вече изтича. Двете страни не са успели да се разберат за удължаването му.

  • Според Wall Street Journal - една от причините пред сделката е несъгласие между Blizzard и NetEase кой да контролира данните, събирани от китайските играчи.
  • Управлението на лични данни от технологичните гиганти, които имат активна дейност в Китай, е един от най-големите проблеми в отношенията между Пекин и Вашингтон.
  • Вторият сериозен проблем е несъгласие по въпроса за собствеността и правата за някои франчайзи на игри.

Съществуващото споразумение изтича на 24 януари 2023. Всички гейминг услуги ще бъдат деактивирани след тази дата. Blizzard ще замрази и продажбите на игри в Китай в близките дни.

Американската компания обяснява проблема с това, че не е постигната сделка, която да "съответства на оперативните принципи на Blizzard и ангажиментите към играчите и служителите".

NetEase, на свой ред, също обявиха край на отношенията заради разногласия по "множество ключови условия на партньорството, които са свързани с устойчивата работа и основните интереси на китайския пазар и играчи".

  • Китайците явно са поставени пред свършен факт, тъй като Blizzard първи обявяват отказа си да работят с тях.
  • Акциите на NetEase поевтиняха с 10% на борсата в Хонконг след новината за неуспешните преговори.
  • Двете компании имат отделен договор за разпространението Diablo Immortal, която е разработена съвместно между тях - тя няма да бъде спирана в Китай.

Създателите на World of Warcraft все още имат шанс да се върнат на китайския пазар, ако се споразумеят с някой от малкото останали потенциални партньори - например основния конкурент на NetEase - Tencent.

Това е един от най-големите конгломерати в бизнеса с видеоигри в глобален мащаб, като притежава още чат приложенията Tencent QQ и WeChat, както и стрийминг платформата Tencent Music.

  • Около 3% от приходите на компанията-майка Activision Blizzard за 2021 г. се дължат на продажбите в Китай.
  • Лицензът за техните услуги е допринесъл за 10% от приходите на NetEase.

Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Сирийски бежанец е прострелян на българската граница, показва видео. МВР отрича

Кадри показват как 19-годишният сирийски гражданин Абдула Ел Рустум пада на земята, след като куршум преминава през ръката му

19:08 - 05.12.2022

Путин се качи в Мерцедес и тръгна да инспектира Кримския мост

Путин премина с мерцедес по стратегически важния мост, за да покаже състоянието му

18:39 - 05.12.2022

Радев: Аз бях първият излъган от "Продължаваме промяната" и сега плащам цената

Президентът с нови остри критики към "Продължаваме промяната"

17:46 - 05.12.2022

Хари и Меган обещават да разкажат "цялата истина" в документалната им поредица за Netflix

В нов трейлър за поредицата принц Хари осъжда "болката и страданието на жените", които се омъжват за членове на кралското семейство

15:02 - 05.12.2022

Експлозии в две военновъздушни бази в Русия. Има загинали и вероятно повредени бомбардировачи

Смята се, че в базите се съхраняват бомбардировачи, използвани за удари срещу Украйна

13:35 - 05.12.2022

Тя отказа да се състезава с хиджаб за Иран. Режимът намери начин да си отмъсти

Елназ Рекаби остава под домашен арест, а къщата на брат ѝ беше съборена

13:30 - 05.12.2022