Да впечатлите представител на Gen Z поколението никак не е лесно. Tрендовете се менят по-бързо и от сезоните. Тъкмо сте разбрали какво означава неоновозеленият феномен "brat" и на хоризонта се появява нова мания, която ви предизвиква да сте сдържани и прилежни. Или в превод от речника на Gen Z - "very demure, very mindful".
Нещата, които младите искат, трябва да са нови, интересни и вълнуващи. Дори музикалните парчета, излезли едва миналия петък, вече са сравнително стари за тях.
Ключът към това да впечатлите някой, роден между 1997 г. и 2012 г., е да бъдете автентични. Звучи като клише, но ще се изненадате колко малко компании и хора могат да постигнат това в свят, пренаситен с инфлуенсъри и натрапчиви онлайн реклами.
Младите днес са тренирани да разпознават фалша от километър. Това силно умение е развито благодарение на дългия им престой в интернет, който изобилства от свръхсъдържание и повърхностни постове от типа на "Харесай тази снимка, ако си фен на Бийонсе".
Именно затова те ценят марките и хората, които са истински, прозрачни и най-вече близки до самите тях. Gen Z се интересува много от своя вътрешен свят или по-директно казано - вълнува се от себе си. Какво купуват, каква музика слушат, как изглеждат и в каква среда живеят. Затова важни приоритети за тях са балансът между живота и работата, климатичната и социалната справедливост и здравето.
Дали обаче това е патент само на едно поколение?
През 70-те години на миналия век фармацевтът и биолог Жан-Ноел Торел следва същата философия, когато основава френската дермокозметична компания NAOS, една от първите независими козметични компании в света. Под нейната шапка Торел създава три бранда, вдъхновени от принципа на екобиологията - BIODERMA, Esthederm и Etat Pur.
Във фокуса им са именно автентичността и грижата.
Etat Pur е най-новото дете на Жан-Ноел Торел. Цялата философия на бранда е дълбоко свързана с ангажимента към екобиологията и уважителния подход към грижата за кожата - нещо, което не се среща често в индустрията за красота.
Фармацевтът и основател на NAOS винаги е възприемал кожата като жива екосистема, която постоянно взаимодейства със заобикалящата я среда и която се променя с течение на времето. Почти като един тийнейджър, който комуникира с връстниците си, опитва се да опознае средата и да се адаптира към нея - като в процеса остава верен на себе си.
Научният подход на козметичната компания се основава на екобиологията. Той е крайно различен от практиките в традиционната козметика. От часовете по природни науки в училище знаем, че екобиологията е взаимодействието между живите организми и тяхната среда. Фокусът е върху това как тези взаимодействия влияят върху здравето и баланса на екосистемите.
Торел прилага тази концепция върху грижата за кожата. Той я разглежда не просто като човешки орган, а като една еволюираща екосистема. Тоест фокусът не е само върху лечението на конкретни симптоми, пъпки или несъвършенства, а върху това кожата като цяло да функционира правилно и да е по-здрава. Което означава, че не само трябва да третирате кожата си, но да я познавате и дори уважавате.
Продуктите за ежедневна грижа на Etat Pur дават предимство на естествените способности и функциите на кожата и използват биомиметични съставки, които ги копират или наподобяват.
Eдно от нещата, с които марката печели младите, е именно автентичността. Поколението Z предпочита брандове, които в действителност са това, за което се представят. Etat Pur отдава приоритет на здравето на кожата, а не преследва някакъв невъзможен модел за красота.
Самата идея, която Жан-Ноел Торел вкарва в марката, е революционна. Etat Pur се ражда от парадокс. Съвременната козметична индустрия се развива към пренасищане на продукти с активни съставки и претоварване на кожата със сложни дневни рутини. Торел предлага точно обратното - минимализъм. Поставяте върху кожата си само и единствено това, от което тя наистина се нуждае.
Практиката на бранда да разделя активните съставки от ежедневните продукти за грижа за кожата позволява на потребителите да знаят какво точно слагат върху лицето си. Или с две думи – пълна прозрачност. На страниците на единствената по рода си платформа https://ask-naos.bg/, компанията разкрива на състава и формулите на продуктите от трите бранда, които управлява (Etat Pur, Esthederm, Bioderma).
Това е и причината брандът да "говори" на поколението Z, което търси не само ефективни решения, но и устойчиви. Ако Gen Z трябваше да го опише или вкара в някои от вайръл тенденции - Etat Pur със сигурност би бил много "demure" (съзнателен, сдържан). Неговият минимализъм и внимателен подход доказват това. А ефектът на продуктите е безспорно по-дълготраен от един TikTok тренд.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: