Потребителите на платформата за резервации Booking.com са получили предупреждение да внимават за измамни имейли, в които се иска от тях да потвърдят плащането си за хотел. Оказва се, че през последните седмици много клиенти са получили подобни фалшиви съобщения със заплаха, че резервираният им престой ще бъде отменен, ако не бъдат предоставени данни за банкова сметка.
За измамата съобщиха първо британските издания "The Observer" и "The Guardian". Особеното при нея е, че имейлите не идват от фалшиви електронни пощи, а от самата система на сайта. От Booking.com категорично отричат платформата да е била хакната и вместо това обвиняват хотелиерите за пробив в техните системи. От своя страна, хотелите посочват, че това не е възможно да е станало при тях.
Каква е "схемата"?
Във всеки от случаите съобщенията се изпращат до потребители на Booking, които вече са настанени в хотел или им предстои да бъдат. В тях пише, че резервацията ще бъде отменена, ако клиентът не предостави данните за банковата си сметка. А, за да го направи, в съобщението е поставена и вградена връзка, която препраща към друга страница.
Ако потребителят не направи обозначените стъпки в рамките на няколко часа - резервацията му ще бъде отменена. Всички подобни фалшиви уведомления са изпратени от един официален адрес - "noreply@booking.com", като някои потребители са ги получили и през мобилното приложение на платформата.
След публикациите в британските издания Booking излезе с официално изявление по казуса:
"За съжаление някои от нашите партньори в областта на настаняването са били обект на много убедителни и сложни фишинг тактики, които са ги насърчавали да кликнат върху линкове или да изтеглят прикачени файлове извън нашата система, което е позволило качването на зловреден софтуер на техните устройства. В някои случаи това е довело до неоторизиран достъп до техния акаунт в Booking.com", се казва в съобщението на компанията.
"След това тези измамници се опитват да се представят за партньор, за да поискат плащане от клиентите извън правилата. Макар че нито бекенд системите, нито инфраструктурата на Booking.com са били нарушени по какъвто и да е начин, ние сме напълно наясно с последиците от подобни измами от злонамерени трети страни за нашия бизнес, за нашите партньори в областта на настаняването и за нашите клиенти, които могат да станат жертва на професионални измамници", допълват от там.
Платформата съветва потребителите си, ако имат някакви притеснения относно плащанията да се свържат директно с техния екип или с хотелите си, които лесно могат да проверят случая.
"The Observer" разказва за няколко оплаквания от свои читатели, които са получили въпросните имейли, но не са загубили пари, тъй като са се усетили навреме, че съобщенията могат да са фалшиви.
Това е поредният проблем, който засяга уебсайта за резервации, който се използва от милиони пътници по цял свят. Миналия месец той беше обвинен, че е оставил много хотелиери и други партньори по света без пари в продължение на месеци. Тогава компанията оправда липсата на плащания с "технически проблем".
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: