Кои са тенденциите в козметичната индустрия, в които Gen Z се влюби Снимка: © Getty Images

Водим се най-изследваното поколение.

Колко харчим, какво ни разстройва, какво ни ентусиазира, кои са най-големите ни пороци и най-изразените ни навици.

Родените между 1997 и 2012 г. поемаме властта в буквалния и в преносния смисъл, сочат анкетите с фокус - Gen Z.

Ние сме момчетата и момичетата, които ще бъдат двигателите на икономиката, културата и националните постижения в следващите три десетилетия. В България сме близо 1 млн. души. По изчисления на McKinsey до 2025 година ние ще сме 27% от работната сила в световен мащаб.

Gen Z сме тези, които имаме възможността да чупим клишета без притеснение, докато едновременно променяме света. Буквално. Компании, инвеститори и цели правителства променят политиките си спрямо нас.

Създадохме от един албум, чиято корица се състоеше единствено от думата "brat", тотален хайп, завладял лятото и облякъл в неоново зелено.

Диктуването на международните тенденции обаче върви с постоянното чувство за несъвършенство, частична липса на самочувствие и в край на сметка несигурност в самите нас.

Ние сме визуално поколение. По външния вид посрещаме и по него изпращаме.

Вероятно и на това се дължи системната смяна на козметични марки и продукти, които опитваме.

Подходът на gen Z към грижата за кожата се характеризира с експериментиране, персонализиране, но и силен интерес към науката за красотата.

Поколение Z пренаписва правилата на рекламата, разкрива, изследване на Archrival - агенция, специализирана в изследване на младежката култура.

През последните няколко десетилетия маркетолозите бяха обсебени от така нар. „потребителска фуния“, в която пазаруването в интернет или офлайн беше линейно. Този предварително определен път към покупката следваше конвенционалните етапи: осведоменост, интерес, желание и действие. Но потребителската "фуния" е създадена за стария свят - а поколението Z вече не живее в него.

Ние израстваме с коренно различни приоритети, влияния и технологии от предишните, което води до неминуемо размиване на пътя към покупката. Нашият основен пазар - социалните медии - източник на забавление и социализация, но и на обучение и информираност.

Днес "общност, вдъхновение, отношение на бранда" са трите думи, които онагледяват критериите ни, когато дойде дума за покупка на козметични продукти.

На практика тенденциите в грижата за кожата сред милениалите и Gen Z отразяват по-широки обществени промени - от начина, по който консумираме информация, до колективното ни разбиране за здраве и красотата. Докато милениалите изтъкват значението на грижата и превенцията, ние не спираме да експериментираме, разбира се, без да забравяме колко важна е да вземем информирано решение, що се отнася до здравето на кожата.

Много марки създават продукти специално за нас. Такъв пример е ETAT PUR на френската дермокозметична компания NAOS, в който са Bioderma – с най-известната мицеларна вода в света и Esthederm.

И това не е просто маркетингов трик, а съвсем различна философия, която проповядва минимализъм и даване на кожата само и единствено на онова, от което тя наистина се нуждае.

Etat Pur single molecule

Чисти активни молекули за таргетирано третиране на несъвършенства – прекомерно омазняване, пъпки и черни точки, зачервявания, първи бръчки. Без парфюм и без изкуствени оцветители, и разбира се – made in France.

Идеята на ETAT PUR е да разделяме ежедневната грижа от активните съставки, предотвратявайки свръхтретирането.

За разлика от родителите си, ние от поколението Gen Z сме родени в комерсиално изобилие.

Количеството обаче не винаги компенсира качеството.

Когато ETAT PUR излиза на пазара, марката следва две допълващи се линии – от една страна да подкрепя механизмите на кожата по естествен начин, а от друга – да третира конкретните проблеми, където и колкото е необходимо.

Etat Pur ретинол

Продуктите за ежедневна грижа са създадени изцяло на принципа на екобиологията, уважавайки състава и функциите на кожата и използвайки биомиметични съставки, които ги копират или наподобяват.

Това е особено важно за всички, които се стремят да използват възможно най-изчистените козметични продуктите за строго индивидуалните си видове кожа.

Gen Z са информирано поколение. Те знаят и обсъждат съставки като Ниацинамид, Ретинол, Салицилова киселина, Хиалуронова киселина и Пептиди.

Затова и на всяка опаковка продукт на ETAT PUR ще видите QR код за сканиране - Ask Naos. Специален сайт на компанията майка, който разкрива състава на формулите на всички продукти, котио предлагат на пазара. Слоганът е "Имате право да знаете какво нанасяте въху кожата си".

Първата и най-важната стъпка към правилното третиране на кожата обаче е нейното познаване.

Etat Pur Single Molecules

Когато правим неинформиран избор или се изгубим тотално в потока от информация, сме по-склонни да взимаме продукти, базирани на обещания, послания и опаковки.

Извън ежедневната грижа от почистване и хидратация, всеки от нас има много специфични кожни нужди и е важно да разбере какви са те и избере продукти, конкретно отговарящи на тях.

Още нещо, което ETAT PUR разработва е лесната онлайн диагностика на кожата, чрез която всеки може да се ориентира кои продукти са най-оптимални за неговата кожа. Линк към диагностиката на кожата може да откриете тук.

Gen Z харесва марките да имат каузи, а не просто да печелят - както казахме по-рано важно е, "отношението на бранда" към света около нас.

Etat Pur хиалорон

Подобно на собственика на "Патагония", който обяви, че възнамерява да остави фирмата си на планетата, основателят на Naos Жан-Ноел Торел също прехвърли бизнеса си на фондация, която вече притежава цялата компания. Тя си е поставила за цел да работи за личното щастие и развитие на хората.

Миналата година, фондацията имаше и първа активност в България. Фондацията на Жан-Ноел Торел дойде тук на терен и проведе срещи с десетки хора, за да подкрепи 10 човека в затруднено финансово положение, които искаха да сбъднат своя мечта – да развият свое умение, да представят свой талант пред по-широк кръг от хора.

Сила ли са Gen Z и ще променят ли наистина света? Май вече го правим дори и чрез нещата, които избираме да ползваме.


Мира Драганова: Всеки управител на фирма ежедневно се среща с множество етични дилеми


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

БНБ пуска нова монета, посветена на българската гайда

Монетата ще се продава на цена от 156 лв.

12:48 - 22.11.2024
Живот

Стани част от бегачите в отбора на ASICS FrontRunner България. Кандидатстването вече е отворено

Търсят се хора с разнообразни истории, нива на опит и страст към движението

12:30 - 22.11.2024
Важно днес

Европрокуратура разследва измама за финансиране на реставрация на църква в България

При извършени обиски в Бургас, Петрич, Рила и София са иззети документи и доказателства.

12:14 - 22.11.2024
Технологии

Биткойн достигна исторически рекорд от $100 000

Биткойн е поскъпнал с около 130% тази година

11:07 - 22.11.2024
Бизнес

Mastercard Touch Card на Алианц Банк България - иновация, която се усеща

Има ли място интуицията в дигиталната икономика? Може ли с едно докосване да се отключи един нов свят?

11:06 - 22.11.2024
Важно днес

Доналд Тръмп номинира нов кандидат за главен прокурор

Решението идва часове след като първоначалният му кандидат за поста, бившият конгресмен Мат Гейц, се оттегли

09:46 - 22.11.2024
Важно днес

САЩ санкционираха “Газпромбанк”

Решението директно засяга вноса на руски газ в Европа и изпълнението на вече сключените договори

08:42 - 22.11.2024
Важно днес

Рязко застудяване през уикенда. Температурите падат с 10°

Червен код за ураганен вятър с пориви над 100 км/ч. е обявен за петък в областите Враца и Монтана

08:18 - 22.11.2024