"brat лято" - манията в зелено, която завладя музиката, модата и интернет Снимка: © Canva

Износени кожени якета, слънчеви очила от 90-те, размазана очна линия, дрехи в неоново зелено, парти музика и купон на макс. Добре дошли в сезона на "brat лятото".

Tова е най-новият феномен на поп културата, който първо завладя почитателите на поп музиката, а после и всичко останало по пътя си - от мода и личен стил до поведение и социално присъствие. Гардеробът предполага по-бунтатарска визия - мини поли, кожени якета, семпли тениски и дрехи в неоново зелено, а ретро слънчевите очила са задължителен аксесоар. Това обаче не е просто пореден нов моден тренд, а се появява със заявката да представя начин на живот.

Да си "brat момиче" е свързано с това да се държиш като "хлапе" - но не да си незрял или невъзпитан, а по-скоро да не се съобразяваш с обществените очаквания и да се отдаваш на удоволствия. Това може да означава много неща - да излъчваш увереност, да танцуваш без притеснение, да обичаш партита и/или живота си. "Brat summer" е категория, свободна за интерпретация, тя е такава, каквато ти си я направиш.

Движението завладя социалните мрежи и се разрасна и извън тях, а за всичко е виновна британската поп звезда Charli XCX. Нейният най-нов студиен албум, озаглавен "brat", вдъхнови цялата мания. Той излезе в началото на юни.

Тонът беше зададен още с обложката на самия албум, която е семпла, в лесно запомнящ се зелен нюанс, а думата brat е изписана с малки букви и ретро шрифт, който много напомня за текстовете в дигиталното пространство от началото на века. Дизайнът стана вайръл в TikTok и Instagram още преди музикалният проект да бъде официално пуснат през юни. И роди безброй мемета.

Манията стигна дори и до официалната страница на предизборния щаб на Камала Харис в платформата X, която смени корицата на профила си в тон с визията на "brat".

Саундтракът на лятото

Еуфорията около албума се оказа оправдана, като това стана най-успешният албум в кариерата на Charli XCX и достигна № 2 в британската музикална класация и № 3 в американската подредба на Billboard. Той получи и одобрението на критиците, които похвалиха хиперпоп звученето му и експериметалния подход на изпълнителката.

Почти всички песни от "brat" са нещо, което бихте искали да чуете в нощен клуб - бързи, танцувални, но и с носталгичен дух от 2000-те години. Проектът черпи вдъхновение от ъндърграунд рейв сцената в Лондон, където всъщност започва кариерата на Charli.

Една от мантрите на "brat лятото" е всички да бъдат "толкова Джулия" - за това призовава поп звездата в песента "360". Девизът е директна препратка към актрисата и модел Джулия Фокс, която участва и в музикалния клип на парчето. В интервю самата тя обяснява какво точно означава да бъдеш "толкова Джулия": "Означава просто да бъдеш това момиче - да бъдеш уверена, да се предизвикваш, да си дръзка, осъзната, да си център на вниманието".

Най-големият хит в саундтрака на brat лятото се оказа "Apple". В него се пее за борбата човек да се освободи от очакванията на семейството и да намери собствената си идентичност. Повтарящата се метафора на ябълката се използва, за да представи желанието човек да се откъсне от начините на живот, създадени от предишните поколения. Charli пее за това как гледа ябълките в собственото си "дърво" и осъзнава, че те са "изгнили до мозъка на костите" от проблеми, предавани в миналото през поколенията.

Песента придоби огромна популярност в TikTok, като роди и цял вайръл танц, в който се включиха и редица популярни личности като Трой Сиван, Глен Пауъл, Дейзи Едгар-Джоунс и други.

@atlanticrecords Obsessed with @Charli XCX, @Troye Sivan & @terrencefoconnor doing the apple dance 🍏 DC: @Kelley Heyer #charlixcx #brat ♬ Apple - Charli xcx

Въздействие върху модата и живота

"Brat лятото" остави своя отпечатък и върху модните тенденции, като върна обратно по-смелите и провокативни визии, често вдъхновени от ерата Y2K (началото на 21 век - б.а.).

Няма конкретни правила как да се обличаш като "brat", защото концепцията е да приемеш своята индивидуалност. Но ако имаше дрескод, той определено щеше да включва много шапки на Von Dutch, бели потници, миниполи или къси панталони и всякакви дрехи в искрящо зелено.

Брандовете за облекла и гримове бързо забелязаха манията и се включиха в нея, като започнаха да предлагат свои продукти в зелено. Британският търговец на луксозни стоки на дребно Flannels предлага колекция в цвят Brat green, която включва артикули в този нюанс от марки като Balenciaga и Coperni.

Марката за грим ColourPop публикува цяло ръководство, озаглавено "Бъдете толкова Джулия с тези зелени артикули", вдъхновено от песента на Charli XCX "360". А брандът за спортни облекла Аданола представия своя нова колекция, която кръсти "Brat, но да е Adanola".

Според глобалната платформа за пазаруване Lyst търсенето на артикули в конкретния цвят от обложката на албума, който често се описва като "зелена слуз", е нараснало със 17% в края на юни.

Влиянието на тенденцията не се ограничава само до модата. В навечерието на парламентарните избори във Великобритания на 4 юли Зелената партия публикува изображение с призив "Гласувайте зелено", който беше в стила на "brat".

Отвъд визиите, стила и музиката, рецептата за перфектното "brat лято" е то да бъде изживяно, както всеки намери за добре - без предразсъдъци, без съжаления и с много зелено.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Супертайфун отне живота на поне двама в Китай. Ранени са над 90 души

"Яги" е вторият най-мощен тропически циклон в света през 2024 г. досега

09:37 - 07.09.2024