Малкото е повече: Откри ли Gen Z тайната формула за “перфектна” кожа Снимка: © Getty Images

Някога губили ли сте се? Аз да, но не в магазина или на непознато място, а в онлайн космоса, наречен видеа със съвети за кожата. Няколко клика в YouTube могат да ви отведат до цяла вселена от самопровъзгласили се бюти гурута, които ви обясняват как да имате най-перфектната кожа някога.

Купете си точно тези skin care продукти, после ги нанасяйте в сложна рутина от 8 стъпки и накрая обещанията са, че лицето ви едва ли не ще бъде като това на Хари Стайлс или Кендъл Дженър. Може би не толкова разпознаваемо, но без съмнение - съвършено.

Пиша “съвети за кожата” в търсачката на YouTube и страницата веднага се изпълва с подобни клипове на инфлуенсъри, доктори и търговци. Там ме посрещат заглавия като “Всички тайни за сияйна кожа”, “как да имаме лице на модел” или “грижа за кожата за мързеливи момчета и момичета”. Общата продължителност само на тези трите е над час. Всяко едно от видеата дава съвсем разнопосочни препоръки към потребителите, но достатъчно, за да се объркам бързо.

Това не е само в YouTube. Онлайн пространствата, които представителите на моето поколение - Gen Z, най-често посещават са заляти от съдържание за грижа и красота. Само в TikTok хаштагът “skin care routine” има милиони постове.

Това е индикатор, че хората от това поколение се интересуваме много от тази тема - 41% от Gen Z по света поставят грижата за кожата на първо място, когато става дума за красота. На почистването и поддържането на лицето се гледа приоритетно от младежите пред покупките на грим или продукти за коса. Това показва проучване, проведено от базираната в Швеция компания за финансови услуги Klarna.

Според анкетата, в която са участвали 15 хил. купувачи, младежите, родени между 1997 г. и 2012 г., харчат и повече за skin care продукти, от което и да било друго поколение. За тях грижата за кожата е грижа за себе си.

Интересът към тази тема съответно води и до хиляди говорещи глави в социалните мрежи - всеки от които претендира, че е открил тайната за поддържането на здрава и хубава кожа. ‍Gen Z са по-склонни да добавят нов козметичен продукт към колекцията си въз основа на препоръки от влиятелни потребители в социалните мрежи. На въпроса към кого се обръщат за информация за красотата, Gen Z класира на първо място YouTube, на второ TikTok и на трето Instagram, сочи доклад на маркетинг фирмата Kyra.

Хората от екрана говорят за толкова много неща - мицеларна вода, тоник, слънцезащита, три различни вида серум за лице, околоoчен крем, друг срещу акне и трети против стареене. Но да не забравям и за маските за лице. Списъкът с покупки и брандове е безкраен.

Положението е колкото повече, толкова повече. Козметичната индустрия в момента е наситена с компании, които предлага твърде много продукти. Съответно това води потребителите да купуват повече и да следват по-сложни и многоетапни процедури за грижа за кожата.

Три четвърти (74%) от жените например казват, че използват минимум три продукта в сутрешната и вечерната си рутина, а 21% нанасят поне 5. Това показват данни на компанията за пазарни проучвания Drive Research.

Повече обаче не означава по-ефикасно - особено когато става дума за кожа. Претоварването ѝ с твърде много серуми и кремове може да ѝ навреди. Колкото повече неща използвате, толкова по-трудно е за нея да си върши работата. Може да се стигне и до проблеми.

Несъвършенствата по лицето се появяват по множество причини - от хормони до стрес, но и в резултат на свръхтретиране. Епидермисът - най-външният слой на тялото, предпазва от бактерии, токсини и всякакви “вредители”. Той е като броня, която се справя с тези заплахи.

Когато хората използват твърде много продукти, особено такива, в които се съдържат активни съставки като киселини и ретиноиди, кожната “бариера” се претоварва и се затруднява. Така вместо да лекуваме и помагаме на кожата си, може да ѝ причиним изсушаване, зачервяване или да предизвикаме акне.

Ежедневните нужди, които кожата на всеки от нас има, е да бъде почистена и подхранена. Тя има свойствата и механизмите сама да се справя и предпазва от различни фактори. Най-доброто, което можем да направим за нея, е да събудим тези естествени механизми и да ѝ помогнем да направи онова, което природно умее.

Подобно на природата, тя се нуждае от баланс. Вместо към повече трябва да вървим към минимализъм. Да я третираме само и единствено с това, от което се нуждае. Точно на базата на тази философия възникава Etat Pur - бранд част от групата NAOS, в която са още Bioderma и Esthederm.

Името му може да се преведе като "чисто състояние", "чистота".

Продуктите на марката разделят ежедневната грижа от активните съставки. Така се избягва и това т.нар. свръхтретиране, тъй като количеството не винаги компенсира качеството. Брандът предлага само това, което е необходимо за кожата ви в определен проблем или състояние.

Продуктите на Etat Pur за ежедневна грижа са създадени на принципа на екобиологията. Те зачитат естествените функции на кожата и използват биомиметични съставки, които ги копират или наподобяват. Чистите активни молекули са с насочено действие. Една активна молекула третира един кожен проблем. Съветите са те да се използват след почистване и минималистично - да не се нанасят повече от две молекули последователно.

Именно този подход за минимализъм успя да намери място в потока с тенденции сред Gen Z. Той стана вайръл в TikTok, като получи и свое собствено име - "skinimalism". Едва ли е трудно да разшифровате, че терминът идва от думите "кожа" и "минимализъм" на английски. Трендът се появи още в началото на 2021 г., но през последните няколко години започна да се налага все повече и да се приема и в самата индустрия.

Целта е хората да се опитват да поддържат здрава и балансирана кожа, като включват в рутината си от три до пет продукта. За да може всеки да се грижи за нея обаче той или тя трябва да я познава. Само така всеки човек ще разбере от какво се нуждае тя и какви продукти да използва.

Вместо да си губите времето с едночасовите "формули за успех" в YouTube, Etat Pur предлага лесна онлайн диагностика. Чрез нея всеки може да се ориентира кои продукти са най-оптимални за неговата кожа и факторите на средата, на които тя е подложена. Линк към диагностиката може да откриете тук.

А след като научите повече за вашата собствена "броня", можете да изпитате и "тайната" формула за поддържането ѝ. Може би ще се убедите, че малкото наистина е повече - особено когато е внимателно изследвано и подбрано.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

70% от имотните сделки в София се купуват с налични пари

120 хил. е средно скритата сума при имотна сделка в София

17:32 - 05.10.2024
Важно днес

Ахмед Доган стана протестър

С бели гълъби и викове "ДПС" симпатизанти посрещнаха Доган за първия му протест от години

15:01 - 05.10.2024
Важно днес

Служители от градския транспорт в София заплашват със стачка и готвят протест

Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" подготвя протест

14:02 - 05.10.2024
Бизнес

Основателят на Uniqlo дари рекордните $31 млн. на Калифорнийския университет

Тадаши Янай е милиардер и собственик на един от най-успешните брандове за облекла

13:30 - 05.10.2024
Живот

The Ritz Cafe - тайната на доброто кафе в новото място до градинката на "Кристал"

Емил Риц добре знае, че освен напитка, то е преди всичко преживяване и емоция, която хората понякога търсят, за да се пренесат на друго място.

12:53 - 05.10.2024
Важно днес

Джейхан Ибрямов остава в ареста, реши съдът (Обновена)

СГС наложи най-тежката мярка "задържане под стража"

11:13 - 05.10.2024
Политика

Ако Русия победи, какво следва за България?

Докато има руска империя, ще има руска военна заплаха в Европа

10:39 - 05.10.2024
Живот

Съветът "Наяж се добре сутринта" е безумен. Не тъпчете децата си

Д-р Здравко Арнаудов за проекта наречен "тяло"

10:05 - 05.10.2024