2-минутен клип в най-гледаното телевизионно време - рекламната пауза на Супербоул - е мечтата на всяка компания или популярна личност в Америка.
Тя обаче създаде неприятен репутационен проблем за Брус Спрингстийн и за Jeep, които избраха легендарния музикант за свое рекламно лице.
Видеото "The Middle" наистина заслужава внимание, защото посланието му е много по-дълбоко от комерсиалната цел. Клипът е призив към единство и преодоляване на острите политически конфликти от последните години.
Омразата, страховете, насилието са пресъздадени в метафората на опустяло градче в Канзас и неговата църква, изградена точно върху "центъра на САЩ".
"Все по-трудно е да стигнем до Средата между "червените" и "сините", между служителя и гражданина, между нашата свобода и нашия страх. Страхът никога не е бил най-добрата ни черта. А колкото до свободата - тя не е притежание само на малцина облагодетелствани, тя принадлежи на всички нас. Тя ни свързва и имаме нужда от тази връзка. Нуждаем се от Средата. Просто трябва да си спомним, че почвата, на която сме стъпили, е нашата обща земя", казва Спрингстийн, докато шофира по студените празни улици с Jeep на фона на меланхолична музика.
Два дни след премиерата на рекламата в праймтайма, Jeep обяви, че ще я свали от излъчване по телевизията и в официалните си онлайн-канали.
Причината: TMZ разкри, че главният й герой Брус Спрингстийн е бил арестуван за шофиране в нетрезво състояние и създаване на опасност за движението по пътя.
The Middle. pic.twitter.com/dbsgWV35i0
— Bruce Springsteen (@springsteen) February 8, 2021
Инцидентът се е случил още на 14 ноември 2020 г. в националния парк "Санди Хук" край Ню Джързи, но нито полицията и прокуратурата, нито Спрингстийн са обсъждали случилото се пред медиите.
До момента, в който The Boss не се оказа лице на Jeep.
На практика, това е единственият случай, в който музикантът се съгласява да се появи в рекламен клип.
Всички досегашни оферти са отхвърляни от него, а режисьорът на видеото Оливие Франсоа (главен маркетинг директор на Stellantis, собственици на бранда Jeep) e "преследвал" Спрингстийн с други идеи в продължение на десетилетие, без успех.
Все пак концепцията на този клип се е харесала на Спрингстийн. Посланието за единството на нацията е колкото на Jeep, толкова и на самия него. Според Rolling Stone заснемането на видеото е отнело пет дни през януари 2021 г., т.е. случило се е два месеца след ареста за шофиране в нетрезво състояние.
Според прокуратурата на Ню Джързи, 71-годишният музикант е съдействал на разследването. Очаква се той да се изправи пред съдия до няколко седмици.
От първата реакция на автомобилния производител се разбира, че компанията не е подозирала за съдебните проблеми на Спрингстийн.
Говорител на Jeep посочва, че "не би било редно да коментираме подробности по случай, за който само сме чели и не можем да обсъждаме по същество".
"Но е редно да спрем временно рекламата от Супербоул, докато реалните факти бъдат изяснени. Посланието за общността и единството са валидни както винаги. Същото се отнася и за посланието, че смесването на пиене и шофиране никога не може да бъде оправдано", се казва в позицията.
Брус Спрингстийн все още не е коментирал темата; рекламният клип продължава да стои на първа позиция в Twitter-профила му.
Самият той има имидж на човек, който не злоупотребява с алкохол или наркотици, а черпи енергията си от музиката и общуването с публиката. Неговият баща Дъглас Спрингстийн се е борил с алкохолна зависимост и депресия.
Няколко седмици преди да се случи арестът, музикантът издаде последния си албум "Letter To You". На 20 януари той участва и в специалната програма по повод встъпването в длъжност на Джо Байдън и Камала Харис.
От Боб Дилън до Травис Скот: Песните, които Барак Обама ни препоръчва
Reddit нанесе финален удар върху финансовия елит на САЩ с 5-секундна реклама на Супербоул
Рекламите на General Motors за Супербоул: Синът на Едуард Ножиците и подигравка с Норвегия
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: