Били Айлиш е аутсайдер - при това възможно най-готиният. Ако в музикалната индустрия има някакви популярни течения, то тя ще направи всичко възможно, за да ги избегне. Тя не иска да сменя жанра, а целите ѝ са много по-амбициозни от това 30-секунден откъс от нейна песен да стане хит в TikTok.
22-годишната певица отново пренаписва правила в света на поп музиката с най-новия си албум "Hit Me Hard And Soft", който излезе този петък. Той беше пуснат без предварителни сингли, които да го промотират, а подробности около песните бяха пазени в тайна до последния възможен момент.
Това е албум, който трябва да се чуе от начало до край - в разрез с модела в поп музиката, който е ориентиран повече към кратки сингли до 2-3 минути, които потенциално да "гръмнат" в стриминг платформите или социалните мрежи.
В "Hit Me Hard And Soft" Айлиш обръща внимание на близки до нея теми като сексуалност, самочувствие и лично израстване, като е болезнено откровена пред слушателите си. Още в първата песен - "Skinny" - тя успява да помести няколко сериозни сюжета като образа на тялото, депресия и тежестта от славата. Представя ги в спокойна мелодия, изсвирена на електрическа китара.
"Twenty-one took a lifetime // People say I look happy // Just because I got skinny... And I still cry Cry" (Двадесет и еднa отне цял живот // Хората казват, че изглеждам щастлива // Само защото съм отслабнала ... И аз все още плача).
Откриващото парче напомня на "What Was I Made For", за който изпълнителката получи награда "Оскар" тази година, но тук намеква за нейн бивш партньор, на когото изглежда не му е било приятно да бива свързван публично с нея.
И точно, когато си се настроил за по-меланхоличен албум, "Hit Me Hard and Soft" тотално сменя посоката - мелодията прави плавен преход и от електрическата китара се пренася в силен ритъм на барабани. А следващата песен, озаглавена "Lunch", е нещо, което може да се чуе в клуб. В нея артистката пее за влечението си към друга жена, а инструменталът е вълнуващ, за да изрази точно тази младежка радост и сексуална свобода.
През по-голямата си част албумът се опитва да придаде на слушателя различни изживявания - от топлата лятна романтика в "Birds of a Feather" до усещането за трилър в "The Diner", която е писана от гледната точка на преследвач.
Проектът отново е плод единствено на работата на 22-годишната изпълнителка и нейния брат FINNEAS. Звездата написа в профила си в Instagram, че двамата "са вложили толкова много в този албум и никога не са обичали нещо повече". И наистина той е като една глава в еволюцията на Айлиш като изпълнител. Тя е на музикалната сцена от 13-годишна, когато издава песента "Ocean Eyes". Оттогава насам американката остава вярна на стила си, но с всеки следващ проект се опитва да разкрие нови пластове от музикалната си креативност.
Албумът се нарежда сред най-големите и чакани музикални заглавия за годината редом до "The Tortured Poets Department" на Тейлър Суифт и "Cowboy Carter" на Бийонсе. За разлика от тях обаче той е много по-кратък - само 43 минути. Tова го прави с половин час по-кратък от продукцията на Бийонсе. ТTPD продължава над 2 часа. Именно по-краткият формат при Айлиш оставя усещане да искаш още, което е някак опияняващо.
Работата на Айлиш се отличава и с нещо друго. По-рано звездата обяви, че дисковете и винилите на "Hit Me Hard And Soft" ще се продават като следват конкретни екосъобразни практики.
Всички реални копия на албума ще бъдат изработени от 100% рециклируеми материали. Грамофонните плочи ще се пресоват върху екологични или рециклирани материали, всички опаковки също ще са изцяло еко. Ще се използват и сурови мастила на растителна основа, лак на водна основа, няма да има термосвиваемо фолио.
Целта е да се намали въздействието от физическите му копия върху околната среда. Айлиш няколко пъти е критикувала свои колеги за това, че пускат най-различни варианти на един и същи албум с цел да увеличат продажбите си. Тя намира тази практика за "наистина разочароваща".
"Живеем в епоха, в която по някаква причина за някои изпълнители е много важно да правят най-различни винили и опаковки, което увеличава продажбите и им носи повече пари", споделя тя в неотдавашно интервю за "Billboard".
Въпреки това "Hit Me Hard and Soft" ще се продава в повече от един винилов вариант - общо осем на брой. За сравнение "The Tortured Poets Department" се предлага в 21 варианта, докато за последния албум на рок групата The Rolling Stones се появиха цели 43.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: