Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е наложила санкции на лекари и болници след сигнали на потребители от здравното приложение "еЗдраве".
От септември месец насам през него всеки пациент може да провери електронното си досие. В централното управление на касата са постъпили сигнали и жалби от хора, които са открили нередности в данните. Става дума за отчетени, но неизвършени дейности за медицинска и дентална помощ.
От НЗОК посочват, че са извършени съответните проверки и са наложени няколко санкции, включително финансови неустойки, частично прекратяване на договори и възстановяване на неоснователно получени суми. В съобщението не е посочено в кои болници са открити тези нарушения.
В тази връзка обаче от здравната каса насърчават всички здравноосигурени лица да проверяват активно пациентските си досиета и да сигнализират при нередности.
Приложението "еЗдраве" работи вече от почти два месеца. Преди това достъпът до системата беше възможен единствено срещу електронен подпис. Входът сега обаче изисква само "сдвояване" на мобилното устройство от отозириани служители на РЗИ, регионалните здравноосигурителни каси или офисите на "Информационно обслужване".
Данните показват, че до настоящия момент в национален мащаб са извършени общо 29 197 такива сдвоявания. От тях през септември са направени 23 664 сдвоявания, а до момента през октомври – 5 533.
Този месец стартира и нова версия на приложението, което ще позволи достъп и на потребителите с инсталиран облачен електронен подпис на мобилното си устройство.
Новата версия осигурява и достъп на родителите до данните от личните картони на техните деца. Освен това, настойниците могат и да редактират информиранията от личните картони.
Още по темата:
Здравните досиета вече могат да се проверяват през приложение и без електронен подпис
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: