„One Stop Shopping“ концепцията на Kaufland се разраства все повече Снимка: © Kaufland: Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Кауфланд България"

Като едни от най-често ходещите да пазаруват в търговски вериги в Европейския съюз, българите все повече оценяват възможността да намират всичко необходимо на едно място. Затова и концепцията „One Stop Shopping”, върху която Kaufland се фокусира през последните три години, жъне такъв успех. Намирането на всичко необходимо под един покрив – от хранителни продукти, през медикаменти до опции за плащане на битови сметки, е задълбочаваща се тенденция.

63% от клиентите подчертават, че могат лесно и бързо да открият каквото им е нужно в Kaufland. Това сочи проучване, изготвено от Nielsen IQ и използвано за целите на Kaufland за проучване на потребителското поведение. То е проведено сред 1200 потребители на възраст 18 - 65 години през ноември.

Удобството на „One Stop Shopping” концепцията е повече от обяснимо, а характеристиките на българския потребител дават допълнителен щрих към потенциала на успешното ѝ разгръщане тук. Страната се нарежда на второ място в ЕС по брой посещения на търговските вериги за пазаруване на храни и основни стоки. Според статистиката средно това се случва около 12 пъти месечно в едно домакинство, като посещенията в хипермаркетите са средно 10 за същия период.

По-честите визити са свързани с покупката на пресни плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, посочи Марко Наумов от Nielsen. Той допълни, че по-ниските доходи на българите също допринасят за честите посещение – защото хората не се запасяват наведнъж с много неща, включително защото се опасяват, че част от храната може да се развали и да бъде изхвърлена. Затова обикновено се прави един по-голям пазар в седмицата и по още няколко по-малки за същия период.

Проучването показва, че въпреки високата инфлация пазарът на бързооборотни стоки не е засегнат.

Отвъд практическата стана на нещата, концепцията „всичко на едно място“ все повече започва да се свързва с ефекта на преживяването. Пазаруването, при което можеш да намериш всичко необходимо на едно място и един паркинг, е предпочитано от близо 70% от клиентите на лидера в ритейла. Мотивацията за избор на място за пазаруване все повече се свързва с възможността да се комбинира с допълнителни активности и услуги за цялото семейство.

През последните две години ритейлърът е вложил 40 млн. лв. в реализацията на концепцията си „One Stop Shopping”, а през 2023 г. планира да обнови още 13 от своите обекти на същия принцип.

Модерните минимолове на Kaufland: Пазаруването се превръща в атрактивно преживяване

72% (според анализи на Kaufland България) от пазаруващите седмичен семеен пазар предпочитат да го съчетават с посещение в аптека, дрогерия или с плащане на комунални услуги. Високо се цени наличието на детска площадка или друго място за забавление на деца. Решаващи при избора на място за пазаруване са наличието на услуги за цялото семейство, включително дрогерии и зоомагазини.

Профилът на българския пазаруващ е подчертано женски (62% жени към 38% мъже), но решенията какво и къде да се пазарува остават приоритет на мъжете (57%).

„В последните години, особено след COVID, големите хипермаркети се наложиха като предпочитано място за пазаруване. Не е случайно и че 69 % от участниците в нашето проучване посочват, че предпочитат Kaufland, защото там могат да намерят всичко, което търсят. С това обясняваме и броя на посещенията в големи хипермаркети – не само веднъж в седмицата, но често по веднъж на ден“, коментира Марко Наумов.

„Проучванията, които ние правим редовно на нашите клиенти, също отчитат подчертан интерес към модернизираните магазини. Разширяването на зоната с допълнителни услуги и още повече специализирани продукти, които ние предлагаме, се цени високо от клиентите ни в цялата страна. Изследванията ни показват ръст от средно 40% в мотивацията на нашите клиенти преди и след увеличаване на броя на стоките и услугите. Това е причината ние да сме първите, които наложихме ясен курс към модернизация на магазините ни в посока One Stop Shopping. В последните години сме инвестирали 40 млн. лв. в модернизации, като плановете ни до края на тази година са да продължим да разширяваме броя на наемателите в цялата страна.“, подчерта и изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев.

По данни на Kaufland България, най-посещаваните обекти, част от One Stop Shopping концепцията на веригата, са аптеките, като оборотът, който се генерира от тях в рамките на партньорството им с ритейлъра, представлява 5 % от оборота на целия аптечен пазар у нас.

„Партньорството ни с Kaufland датира от 13 години, като към момента развиваме 56 аптеки, част от магазинната им мрежа в общо 30 града. Ние сме част от One Stop Shopping концепцията и се стремим да надграждаме клиентското изживяване. В последните 2 години всичките ни обекти са реновирани и с разширен асортимент спрямо съвременните тенденции. Имаме множество съвместни успешни инициативи с Kaufland, насочени към още по-пълноценното изживяване на клиентите, включително и чрез програмата за лоялност Kaufland Card“, подчерта маркетинг мениджърът на верига аптеки SOpharmacy Методий Пейчев.

Нов Quartal за улична храна отвори врати на паркинга на Kaufland Крива река в София

Kaufland Сандански Първият ритейл парк на Kaufland отвори врати в гр. Сандански

Според изследването на NIQ (Nielsen IQ), близо 70% от клиентите на Kaufland у нас посочват като мотив за избора им на хипермаркет възможността лесно да намерят всичко на едно място. Просторните магазини и добрата презентация на наличностите са също сред водещите причини да се спрат на хипермаркетите на Kaufland, съответно със 74% и 70%. Водещ избор в пазарската кошница си остават пресните и качествени плодове и зеленчуци, предлагани в магазинната мрежа (71%), както и прясното месо (55%) и изпечените на място тестени изкушения (60%).


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024