Само два дни след откриването на ремонтирания ГКПП "Калотина" - километричните опашки от изчакващи камиони си остават все същите.
Пунктът премина през реконструкция, която продължи около 6 години. Откриването стана в присъствието на служебния премиер Димитър Главчев, Атанас Илков (МВР) и шефовете на НАП и Агенция "Митници".
Превозвачите обаче се оплакват от това, че проблемите с проверките не са решени.
"Не се работи ефективно на граничните пунктове. Оправданието е "нямаме полицаи, нямаме персонал". Минимумът на чакане е между 8 и 9 часа за камионите. Няма никаква промяна от преди и сега", казва собственикът на камиони Валери Русинов по Нова тв.
Той твърди, че от сръбска страна никога няма дълъг период на изчакване за пускането към България.
"Тук един полицай работи. Когато започнем да звъним по телефона на дежурните телефони, започват малко повече да работят. След около 2 часа обаче пак започва старата песен наново", казва превозвачът.
"През лятото, когато е сезонът на туристите да работят всички гишета на леките автомобили, а при камионите да работи само един полицай. Сега няма такъв трафик на леки автомобили, но не могат да прехвърлят един полицай към камионите", коментира той.
Сигналът на Русинов стана повод за поредна проверка на ГКПП "Калотина", която е разпоредена от Димитър Главчев.
От МВР твърдяха, че капацитетът за пропускане на автомобили се е увеличил с 30% след ремонта на "Калотина".
"Вчера единият камион съм го пренасочил към съвсем друга граница, с което е заобиколил 600 км. На мен кой ми ги поема тези разходи? По-добре е да заобиколи камионът, отколкото да плащам неустойки. Ако не беше минал вчера на тази граница, днес нямаше да стигне до адрес в София, за да разтовари", каза още Валери Русинов.
Според него - граничните полицаи прехвърлят вината върху митничарите, но проблемът е в това, че на четири митнически гишета се пада по един полицай.
Горанчо от Пробищип владее трафика на българската граница при Видин
България - "Камък, който всички заобикалят" заради безобразията по границите
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: