7 324 079 лв. - това е общата декларирана сума, която 20-те партии и 7-те коалиции са похарчили в кампанията за парламентарните избори на 14 ноември 2021 г. 

Победителите "Продължаваме промяната" са инвестирали най-много средства за агитация във вота - 1 860 970 лв. 

Сходна сума е вложена от "Демократична България" - 1 815 566 лв, но за сметка на доста по-слаб резултат от едва 16 депутатски места. 

С три пъти по-малко разходи са се отчели от ГЕРБ-СДС (645 293 лв.), които останаха втора по големина парламентарна група с 59 народни представители. 

Това показват обобщените данни от сайта "Отворен парламент" на Института за развитие на публичната среда. Ето как изглеждат разходите на партиите за кампанията на 14 ноември в подробности: 

Разходите за медийни услуги представляват близо 70% от всички похарчени пари. Онлайн медиите и социалните мрежи са основният получател на средства за тази кампания.

Масовите прояви, за сметка на това, са стрували по-малко от 10 на сто от средствата на политическите партии.

Средствата за интернет реклама вече значително надминават тези, отделени за частни телевизии - 1 353 592 лв.

Как изглежда подредбата на партиите, ако се пресметнат получените от тях гласове спрямо похарчените пари за медийно покритие?

Ако стойността за получен глас е признак за ефективност на кампанията, то с висока могат да се похвалят от ДПС и Има такъв народ, посочват от "Отворен парламент".

Двете партии са отделили съответно 39 стотинки и 76 стотинки за медийно отразяване, за да получат 1 глас. Партията на Слави Трифонов провеждаше медийната си кампания основно в свързаната с нея 7/8 ТВ.  

Най-скъпите гласове са подадени за формациите, разчитащи основно на медийни пакети, за да финансират своите кампании - Български национален съюз-НД, Бригада, Пряка демокрация и други. “Цената на глас” на тези партии достига до 36 лв. В повечето случаи тя е платена от държавата заради възможността да се ползват медийните пакети до 40 000 лв. 


Инфографика: Какви приходи отчетоха партиите за изборите за 47 Народно събрание


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Путин: Разширяването на НАТО ще изисква реакция от Москва

Руският президент каза, че вижда заплаха в разширяването на Алианса

И McDonald's напуска Русия, продава бизнеса си след повече от 30 г. в страната

Първият ресторант носеше символична тежест за въвеждането на западния модел в Русия 

Съдът: Хора на високи държавни позиции са взели участие в схемата за пране на пари от "Хемус"

Желанието на единствения обвиняем за парична гаранция бе отхвърлено

Кирил Петков обяви по-високи компенсации за ток за бизнеса

Срещата с работодателите идва в навечерието на национален протест

Румен Радев: Руските МиГ-29 могат да летят най-много още около година

Президентът изрази опасенията си, че договорените със САЩ самолети са малко на брой

От фабрика на Renault - сега за "Москвич" - завръщане в миналото за Русия след инвазията

Френският автомобилен гигант се е съгласил на национализация - с опция да се завърне евентуално до 6 години

"За едни 12 точки": За кого гласува българското жури на "Евровизия"

Тази година журито не подкрепи песента победител на Украйна, което предизвика вълна от реакции в социалните мрежи

"Продай на Remix" - услугата, която дава втори живот на дрехите ви

"Най-зелените компании в България“ отличи Remix за изключителни постижения в областта на устойчивата мода