От жени за жени: Новата медия TOGETHXR ще популяризира спортистките по целия свят Снимка: © Getty Images

Сред жените има много велики спортистки като Серина Уилямс, Маргарет Корт и Щефи Граф, Алисън Феликс и Линдзи Вон. Често обаче те са пренебрегвани от медиите за разлика от мъжете. Затова четири от най-известните американски спортистки обединиха сили и създадоха първата медийна и рекламна компания TOGETHXR, която ще отразява в дълбочина представянето на жените атлети и ще им помага по-бързо да трупат популярност.

В основата на проекта са 31-годишната футболистка Алекс Морган, бившата баскетболистка Сю Бърд (40 г.), плувкинята Симон Мануел (24 г.) и 20-годишната сноубордистка Клоуи Ким. Морган е двукратна световна шампионка с отбора на САЩ, Бърд е печелила 4 титли в WNBA и 4 олимпийски медала, афроамериканката Мануел триумфира с четири медала на Игрите в Рио и стана първата чернокожа жена, която печели състезание в олимпийското плуване, а Ким стана най-младата златна медалистка в спорта си на Олимпиадата в Пьончан през 2018 г.

Четирите жени са сериозни имена в САЩ и се надяват, че комбинацията между профилите им ще им помогне да достигнат „таргет“ от хора на всякаква възраст, националност и расова принадлежност.

TOGETXR ще е компания, която „ще издигне гласа на жените по света, и то не само в спортните среди“. Проектът ще срещне голяма конкуренция, защото The Player’s Tribune на Дерек Джетър, Uninterrupted на ЛеБрон Джеймс и 35 Ventures на Кевин Дюрант вече разказват истории на спортисти.

„Това ще е нещо, което ще разруши всякакви бариери“, смята Алекс Морган, която миналия месец изигра едва втория си мач за отбора на САЩ след 20-месечна пауза заради бременност. „Ще създадем платформа от жени спортисти за жени спортисти. Нещо, което преди никога и никой не е правил“.

Четирите основателки вярват, че TOGETXR ще е повратна точка за женския спорт. Женският футбол се развива все повече в Европа, а състезателките в американския баскетбол се нуждаят от платформа, в която да апелират за равенство между расите и половете.

„Тези жени могат да създадат политическа и културна промяна“, казва пред The New York Times главният редактор по съдържанието Джесика Робъртсън.

„Компанията е по-голяма от мен, Алекс, Симон и Клоуи“, казва Сю Бърд. „Винаги можем да увеличим съдържанието за женските спортове, защото, бих казала, че до голяма степен то дори не съществува. Не го правим за себе си и да се рекламираме. Правим го за следващото поколение“.

TOGETXR вече имат собствен канал в YouTube, където за няколко часа са събрали близо 350 абонати. Те обясняват, че името е комбинация от думата „together“ (в превод: заедно) и фразата „to get“ (да вземеш). Първата от видео историите им ще е за 17-годишната национална шампионка на САЩ по бокс Шантел Наваро. „Не знам нищо за бокса и за нея, така че дори за мен ще бъде вълнуващо“, смята Сю Бърд, която обяснява, че ще правят интервюта и на атлети от Европа, Азия, Африка, Южна Америка и Австралия.

Платформата на четирите спортистки е подкрепена финансово със „седемцифрена инвестиция“ от Magnet Companies – холдинг, основан от опитни журналисти. Планът на екипа е да създават оригинално съдържание и да постигнат споразумения със социалните мрежи за реклама. Основната мишена, в която се целят, са младите жени, които обичат спортовете, но също така се интересуват от здравословен начин на живот, красота, култура и активни граждански дейности.

Оригиналната идея не е достатъчна гаранция за успех. Робъртсън знае това най-добре, тъй като в продължение на 5 години работи за The Player’s Tribune – портал, в който спортисти разказват историите на живота си. Някои нейни интервюта – като това с баскетболиста Кевин Лав, в което разказва за психическите си проблеми – добиват голяма популярност, други не се радват на много четения.

The Player’s Tribune е в криза през последните години. След като получи 58 млн. долара от инвеститори, платформата регистрира разходи от 80 млн., преди да бъде продадена на Minute Media през 2019, пише The New York Post.

Робъртсън знае добре, че провалът е опция и сега. „Ние ще се насочим директно там, където е публиката – социалните медии“, казва тя.

В медиите по целия свят се обръща огромно внимание на спортистите, а жени като Ким и Мануел се радват само на частична популярност. Когато спечелят медал на Олимпийски игри, феновете им бързо се трупат, но после спортове като сноуборда и плуването затъват в медийното блато под футбола, баскетбола и тениса, за да се издигнат отново 4 години по-късно.

„Когато растях, нямах плакати на спортистки в стаята си, защото не ги гледах по телевизията“, казва Алекс Морган. „Просто не знаех много за тях и нямаше как да имам идол сред жените“.

Морган ще разчита не само на известността си във футболните среди, но и на факта, че е завършила бизнес и маркетинг, че е майка и активистка.

Според Мануел – жените имат по-интересни истории, които да разкажат. Тя казва, че пропастта между заплатите на спортистките в по-голяма част от спортовете и възнагражденията на мъжете е огромна.

„Няма да следим аудиторията и парите“, казват създателките на платформата. „Искаме да задвижим женския спорт в правилната посока – само напред“.


Прочетете още:

Новите ULTRABOOST 21 и още 5 причини да бягате с adidas Runners Sofia

Трябва ли спортистите да се месят в политиката: ЛеБрон спечели спора със Златан Ибрахимович

Бившият президент на "Барселона" прекара само часове в ареста заради онлайн кампанията срещу играчи и директори


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Пълна промяна в поръчката за нови влакове за БДЖ след отказ на Stadler

Полската компания се отказа от договор за нови електрически мотриси

18:07 - 24.07.2024
Важно днес

Главчев смени новите областни управители от ДПС, заели страната на Доган

Връщат се кадри на ГЕРБ в Кърджали и Смолян

16:41 - 24.07.2024
Важно днес

МВР освети десетки сигнали срещу Ивелин Михайлов - резултат нулев

Привърженици на Михайлов се събраха на протест срещу Народното събрание

14:52 - 24.07.2024
Живот

Adidas се извини на Бела Хадид, след като изтегли рекламна кампания с нейно участие

Adidas се извини публично на модела Бела Хадид, след като в края на миналата седмица изтегли нейни изображения от рекламна кампания

14:41 - 24.07.2024
Важно днес

Античен саркофаг от римската епоха е открит случайно на плажа край Варна

Находката е забелязана от бивш полицай, който е бил на почивка в района.

14:12 - 24.07.2024
Култура

Носителят на „Икар“ Севар Иванов гостува на „Сцена Централни хали“

Моноспектакъл на Севар Иванов „Кученцето се засмя“ е първото театрално представление в новото пространство за култура, Стефания Колева като сценограф гостува през август

13:54 - 24.07.2024