От жени за жени: Новата медия TOGETHXR ще популяризира спортистките по целия свят Снимка: © Getty Images

Сред жените има много велики спортистки като Серина Уилямс, Маргарет Корт и Щефи Граф, Алисън Феликс и Линдзи Вон. Често обаче те са пренебрегвани от медиите за разлика от мъжете. Затова четири от най-известните американски спортистки обединиха сили и създадоха първата медийна и рекламна компания TOGETHXR, която ще отразява в дълбочина представянето на жените атлети и ще им помага по-бързо да трупат популярност.

В основата на проекта са 31-годишната футболистка Алекс Морган, бившата баскетболистка Сю Бърд (40 г.), плувкинята Симон Мануел (24 г.) и 20-годишната сноубордистка Клоуи Ким. Морган е двукратна световна шампионка с отбора на САЩ, Бърд е печелила 4 титли в WNBA и 4 олимпийски медала, афроамериканката Мануел триумфира с четири медала на Игрите в Рио и стана първата чернокожа жена, която печели състезание в олимпийското плуване, а Ким стана най-младата златна медалистка в спорта си на Олимпиадата в Пьончан през 2018 г.

Четирите жени са сериозни имена в САЩ и се надяват, че комбинацията между профилите им ще им помогне да достигнат „таргет“ от хора на всякаква възраст, националност и расова принадлежност.

TOGETXR ще е компания, която „ще издигне гласа на жените по света, и то не само в спортните среди“. Проектът ще срещне голяма конкуренция, защото The Player’s Tribune на Дерек Джетър, Uninterrupted на ЛеБрон Джеймс и 35 Ventures на Кевин Дюрант вече разказват истории на спортисти.

„Това ще е нещо, което ще разруши всякакви бариери“, смята Алекс Морган, която миналия месец изигра едва втория си мач за отбора на САЩ след 20-месечна пауза заради бременност. „Ще създадем платформа от жени спортисти за жени спортисти. Нещо, което преди никога и никой не е правил“.

Четирите основателки вярват, че TOGETXR ще е повратна точка за женския спорт. Женският футбол се развива все повече в Европа, а състезателките в американския баскетбол се нуждаят от платформа, в която да апелират за равенство между расите и половете.

„Тези жени могат да създадат политическа и културна промяна“, казва пред The New York Times главният редактор по съдържанието Джесика Робъртсън.

„Компанията е по-голяма от мен, Алекс, Симон и Клоуи“, казва Сю Бърд. „Винаги можем да увеличим съдържанието за женските спортове, защото, бих казала, че до голяма степен то дори не съществува. Не го правим за себе си и да се рекламираме. Правим го за следващото поколение“.

TOGETXR вече имат собствен канал в YouTube, където за няколко часа са събрали близо 350 абонати. Те обясняват, че името е комбинация от думата „together“ (в превод: заедно) и фразата „to get“ (да вземеш). Първата от видео историите им ще е за 17-годишната национална шампионка на САЩ по бокс Шантел Наваро. „Не знам нищо за бокса и за нея, така че дори за мен ще бъде вълнуващо“, смята Сю Бърд, която обяснява, че ще правят интервюта и на атлети от Европа, Азия, Африка, Южна Америка и Австралия.

Платформата на четирите спортистки е подкрепена финансово със „седемцифрена инвестиция“ от Magnet Companies – холдинг, основан от опитни журналисти. Планът на екипа е да създават оригинално съдържание и да постигнат споразумения със социалните мрежи за реклама. Основната мишена, в която се целят, са младите жени, които обичат спортовете, но също така се интересуват от здравословен начин на живот, красота, култура и активни граждански дейности.

Оригиналната идея не е достатъчна гаранция за успех. Робъртсън знае това най-добре, тъй като в продължение на 5 години работи за The Player’s Tribune – портал, в който спортисти разказват историите на живота си. Някои нейни интервюта – като това с баскетболиста Кевин Лав, в което разказва за психическите си проблеми – добиват голяма популярност, други не се радват на много четения.

The Player’s Tribune е в криза през последните години. След като получи 58 млн. долара от инвеститори, платформата регистрира разходи от 80 млн., преди да бъде продадена на Minute Media през 2019, пише The New York Post.

Робъртсън знае добре, че провалът е опция и сега. „Ние ще се насочим директно там, където е публиката – социалните медии“, казва тя.

В медиите по целия свят се обръща огромно внимание на спортистите, а жени като Ким и Мануел се радват само на частична популярност. Когато спечелят медал на Олимпийски игри, феновете им бързо се трупат, но после спортове като сноуборда и плуването затъват в медийното блато под футбола, баскетбола и тениса, за да се издигнат отново 4 години по-късно.

„Когато растях, нямах плакати на спортистки в стаята си, защото не ги гледах по телевизията“, казва Алекс Морган. „Просто не знаех много за тях и нямаше как да имам идол сред жените“.

Морган ще разчита не само на известността си във футболните среди, но и на факта, че е завършила бизнес и маркетинг, че е майка и активистка.

Според Мануел – жените имат по-интересни истории, които да разкажат. Тя казва, че пропастта между заплатите на спортистките в по-голяма част от спортовете и възнагражденията на мъжете е огромна.

„Няма да следим аудиторията и парите“, казват създателките на платформата. „Искаме да задвижим женския спорт в правилната посока – само напред“.


Прочетете още:

Новите ULTRABOOST 21 и още 5 причини да бягате с adidas Runners Sofia

Трябва ли спортистите да се месят в политиката: ЛеБрон спечели спора със Златан Ибрахимович

Бившият президент на "Барселона" прекара само часове в ареста заради онлайн кампанията срещу играчи и директори


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Spotify вдига цените за абонатите си в Европа от септември

Очаква се увеличние на месечния Premium абонамент за индивидуални потребители

19:42 - 04.08.2025
Важно днес

Бордът на Tesla "възнагради" Мъск с акции за 29 млрд. долара като "стимул" да не напуска

Възнаграждението ще бъде пуснато под условие, че Мъск остане начело на Telsa поне до 2027 г.

18:51 - 04.08.2025
Бизнес

Рокада във Vivacom: Спас Русев се връща в надзорния съвет

Николай Андреев вече не е изпълнителен директор.

16:43 - 04.08.2025
Важно днес

Дни преди да навърши 82 г. почина актьорът Кирил Кавадарков

Кирил Кавадарков е един от доайените на Народния театър и дълги години бе официалният глас на "Мечо Пух" в България.

16:21 - 04.08.2025
Живот

Излиза продължението на най-слушаната аудиокнига у нас

„Методът на Глюкозната богиня“ е практически наръчник със 100 рецепти за топ форма и дълголетие

16:18 - 04.08.2025
Бизнес

Успехът на Figma: Компанията, която Adobe не успя да погълне, вече е оценявана на $60 млрд.

Първичното публично предлагане на Figma предизвиква изключително голям интерес

15:29 - 04.08.2025
Бизнес

Intersport обмисля да се насочи обратно към Китай, докато конкурентите ѝ напускат

Intersport планира да премести част от производството си обратно в Китай

15:10 - 04.08.2025
Важно днес

Пеевски щял да спре парите за щангите, ако сменят президента Стефан Ботев

Пореден скандал във федерацията по вдигане на тежести

14:50 - 04.08.2025
Бизнес

По-евтин долар, по-скъпа йена и отлив на туристи удрят пазара на луксозни стоки

Американци и китайци пазаруват по-малко зад граница

14:11 - 04.08.2025