"Сензация и изненада" - величественото високомерие на традиционните медии

При все че избирателната активност е под всякакъв санитарен минимум, телевизиите у нас влязоха в сляпа и безсмислена надпревара да правят изборни маратони от по над 12-15 часа.

Десетки говорещи глави се изредиха в изборния ден да коментират „експертно“ как гласува българинът. Изборните резултати обаче показаха, че нито медиите, нито техните експерти си разбират от работата.

Много хора описват ПП „Величие“ като „изненада“ и „сензация“.

Но това е само, защото социологията у нас е абсолютно безсилна и си пролича, че техните прогнози са по-близо до бабуването, отколкото до истинската статистика. Само една агенция беше отчела подкрепа за "Величие" над 1% точно преди изборите - и тя не позна, че партията ще влезе в парламента.

„Какви са тези?“, „Аз за пръв път ги чувам“, бяха само малка част от репликите към политическата формация, родена в „Исторически парк“ и създадена от директора на дружеството Ивелин Михайлов и т.нар. полковник Марков. С това си поведение телевизиите само признават своята некомпетентност.

Ако националните медии за момент напуснат своя балон, може би щяха да видят този резултат преди деня на изборите.

Тези избори сложиха официален край на силата, която уж традиционните медии имат - за сметка на TikTok и YouTube.

Вчерашният медиен изборен ден беше четене на картинки, а не произвеждане на новини. Това е Еxcel журналистика. Chat GPT можеше да свърши цялата тая работа за 1 минута, а не за 17 часа.

Нелепо е и мнението на тв продуцентите, че като поканят 50 събеседници за един ден, това ще доведе до някакъв успех. Как искаш да те гледат и уважават, като ефирът приравнява политическите мнения на шеф готвачи с тези на университетски преподаватели? Или на Румяна Коларова и Филип от „Бричка“? Или на Георги Харизанов и Павел и Венци Венц?

Още едно доказателство за високомерието на българските медии е, че резултатите от София се разглеждаха приоритетно и показваха, че ДПС имат под 1%, а ПП-ДБ са първи с голяма преднина. И какво от това? Самите телевизии трябва да са наясно, че предпочитанията на столицата не отговарят на националното ниво. Дори само защото основният им рейтинг се формира от малките населени места, а не от големите градове.

А да се правим на изненадани от резултата е безумно. Българският избирател неведнъж е показвал, че няма никаква политически задръжки и култура.

Бареков беше евродепутат. Марешки беше фактор, и то само защото подбиваше цените на бензина за половин година. Яне Янев беше в политиката - сега централата на РЗС е дюнерджийница, а самият Янев овцевъд.

Избирателите на БСП преди години пратиха незнайния Момчил Неков в европарламента само защото поредният му номер в бюлетината съвпадна с този на партията. От чудене как се гласува, избирателите на „червените“ изместиха партийния си лидер Сергей Станишев с преференция за „любимец 15“.

Безсилието на телевизиите си пролича и в оплакването, че политиците не давали пресконференции след изборите. Разбира се, че няма да дават. И аз бих направил всичко, за да не се среща с Беновска колкото се може по-дълго. Или пък да отговарям на въпроси „С кого ще се коалирате“ при положение, че от 20 до 22 часа нямаше дори информация за паралелно преброяване.

Тук вече идва темата за това какви хора изобщо работят в СИК и могат ли въобще да броят до 10, но това е за друг текст.

Сега ще чуваме няколко дни, че избирателят е показал „червен картон“ на политиците у нас.

Не. Избирателят даже няма да си направи труда да показва и среден пръст.

Българинът просто не се вълнува от политиката. Тя е скучна, безсмислена, досадна. Медиите също. Добре че започва Европейското по футбол, че да се ядосваме за броя на корнерите в първото полувреме. Следващите избори ги направете в Тик-Ток и ще гласуваме с розички.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

МВР освети десетки сигнали срещу Ивелин Михайлов - резултат нулев

Привърженици на Михайлов се събраха на протест срещу Народното събрание

14:52 - 24.07.2024
Живот

Adidas се извини на Бела Хадид, след като изтегли рекламна кампания с нейно участие

Adidas се извини публично на модела Бела Хадид, след като в края на миналата седмица изтегли нейни изображения от рекламна кампания

14:41 - 24.07.2024
Важно днес

Античен саркофаг от римската епоха е открит случайно на плажа край Варна

Находката е забелязана от бивш полицай, който е бил на почивка в района.

14:12 - 24.07.2024
Култура

Носителят на „Икар“ Севар Иванов гостува на „Сцена Централни хали“

Моноспектакъл на Севар Иванов „Кученцето се засмя“ е първото театрално представление в новото пространство за култура, Стефания Колева като сценограф гостува през август

13:54 - 24.07.2024