Служител на Netflix разгласи "чувствителни" данни в знак на протест срещу Дейв Шапел и беше уволнен Снимка: © Getty Images

Netflix са уволнили служител, който е изнесъл „чувствителна търговска информация“ на компанията в знак на протест срещу стендъп комика Дейв Шапел. Той влезе под светлината на прожекторите с шоуто си „The Closer“, в което провокира с шеги LGBTQ-общността в САЩ и предизвика скандал.

Изнесените данни от вътрешни документи бяха представени от Bloomberg. Името на уволнения служител не се съобщава.

Скандалът с Дейв Шапел и Netflix: Комикът, който провокира война с LGBTQ-общността Скандалът с Дейв Шапел и Netflix: Комикът, който провокира война с LGBTQ-общността

„Трябваше да прекратим договора на човека, който е споделил конфиденциална информация извън компанията“, обяви говорител на Netflix, цитиран от Variety и The Guardian. „Осъзнаваме, че този служител може да е бил мотивиран от разочарование и болка от действията на Netflix, но поддържането на култура на доверие и прозрачност е най-важно за нашата компания“.

Според доклада на Bloomberg, позоваващ се на изнесените данни – Netflix са платили 24,1 милиона за реализирането на „The Closer“. Добавя се, че шоуто на Шапел не е достигнало „коефициента на полезно действие“, който се предполага, че трябва да има предвид тази сума.

Служителят е предоставил вътрешни документи и за плащанията към други продукции. Пример за това е шоуто на Шапел от 2019 „Sticks & Stones“, за което са били похарчени 23,6 млн. За сравнение – комикът Бо Бърнам е разполагал с едва 3,9 млн. за създаване и реализиране на „Inside“.

Данните показват, че стендъп комедията на Дейв Шапел е финансирана дори по-солидно от най-гледания хит на Netflix – корейския сериал Squid Game. Продукцията е ползвала 21,4 милиона долара. Тя достигна до 111 млн. абонати на стрийминг платформата за по-малко от месец след премиерата си и постави нов рекорд за компанията.

Squid Game: Корейският хит на Netflix, който се превръща във феномен на попкултурата Squid Game: Корейският хит на Netflix, който се превръща във феномен на попкултурата

Изнесената информация показва, че „Stick & Stones“ достига „коефициент на ефективност“ 0,8, или е направила 19,4 млн. долара – отново под цената за реализация. Коефициентът на шоуто на Бо Бърнам бил 2,8.

Очевидно е, че докладът е целял да постави Netflix в неизгодно положение, след като изпълнителният директор Тед Сарандос застана на страната на Дейв Шапел въпреки обвиненията на хора от компанията за транс-шегите му. Едно от изказванията на комика, предизвикало най-остра реакция, беше: "В тази държава може да застреляш н***р, но само да си посмял да нараниш чувствата на хомосексуален човек".

Според Verge – уволненият служител е жена, която в момента е бременна. Тя била „водеща фигура“ в призивите към транс-колегите си да протестират срещу компанията.

Корпоративната политика на Netflix е такава, че компанията споделя подобна на изнесената информация със служителите си, но на тях не им е позволено да я разгласяват извън работното си място, в противен случай рискуват уволнение.

Най-малко 1000 служители се обявиха срещу Дейв Шапел и Netflix, като на 20 октомври планират „виртуална стачка“.

По-рано този месец компанията уволни трима души - включително трансджендър служител, критикувал Шапел в Twitter – заради това, че присъствали на бизнес срещата за тримесечието на висшите мениджъри, без да имат разрешение. Няколко дни по-късно стрийминг гигантът ги върна на работа, след като установи, че не са имали лоши намерения.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Хърватският президент скочи в собствения си капан. Получи забрана да е премиер

Зоран Миланович отказа да напусне поста си, за да участва в кампанията

16:47 - 19.04.2024