Собственикът на Gucci разширява луксозната си империя с 263-годишен производител на парфюми

Собственикът на Gucci – Kering, купува производителя на луксозни парфюми Creed, компания на 263 години, сред чиито клиенти някога е бил и крал Джордж III. Ходът идва ще помогне на гиганта да разшири империята си в сферата на бързо развиващия се сектор на козметиката и парфюмите.

Придобиването бележи важна стъпка в амбициите на Kering да изгради ново подразделение за красота и то по различен от традиционния подход. Модните групи обикновено лицензират козметичните си марки под шапката на други брандове, вместо сами да ги управляват. Сегашната сделка обаче представлява завой, очертаващ стремежа на играчите да навлязат в тази все по-важна индустрия от гледна точка на потребителското поведение.

Парфюм Chanel No. 5 или Miss Dior на Dior може да струва по-малко от 100 долара, но често играе ролята на първа покупка на луксозна марка, преди да клиентът да посегне към по-скъпи артикули, като например чанти, чиято цена е хиляди долари, обяснява WSJ.

Пазарът на луксозни стоки е във вихъра си

„Това е категория, която е естествено продължение на модата и аксесоарите, ето защо се насочихме към нея“, каза управляващият директор на Kering Group Жан-Франсоа Палус.

Продажбите на козметични продукти и парфюми се възстановиха рязко след пандемията. Оттогава инфлацията и опасенията за потенциална рецесия свиха продажбите на някои артикули за масовия пазар, но търсенето на висококачествени парфюми продължи да расте бързо.

Френският конгломерат за луксозни стоки купува Creed от частния инвестиционен фонд Long Term Private Capital на BlackRock. Условията по сделката не бяха разкрити.

За цялата финансова година, приключила на 31 март, Creed генерира приходи в размер на над 250 млн. евро.

Акциите на Kering поскъпнаха с 1,5% преди началото на борсовата сесия в Париж днес.

Днес Creed, известна с най-продавания си мъжки аромат Aventus, разполага с мрежа от около 1400 обекта за продажба по целия свят. Тя е втората по големина марка по продажби в сегмента на висококачествените парфюми след Jo Malone, британската марка, собственост на Estée Lauder.

Малкото шишенце Aventus струва около 200 долара. Компанията произвежда и други аромати за мъже, като например Silver Mountain Water. През 2021 г. тя пусна на пазара парфюм за жени, наречен Wind Flowers.

„Разрастването на пазара на козметика и красота е важен актив“, посочва Палус, добавяйки, че сделката позволява на „бюти“ подразделението на компанията му бързо да достигне критичен размер.

Освен с ключовото си място на пазара, Creed идва и с безупречен луксозен произход. Марката е създадена през 1760 г. в Лондон от Джеймс Хенри Крийд като шивашка къща, обслужваща кралските семейства в Европа. През същата година на престола се възкачва Джордж III. Според историята на компанията шивачът изпраща чифт ароматизирани ръкавици на новия монарх, който става неин клиент.

През 1854 г. фирмата се премества в Париж по искане на Наполеон III и неговата императрица Евгения, които наемат Creed за официален доставчик на кралското домакинство, според историята на фирмата. След това тя се специализира в производството на аромати от висок клас.

Оливие Крийд, потомък от шесто поколение, и неговият син Ервин са част от предприятието със столетни традиции.

Що се отнася до Kering, по-рано тази година компанията разкри ново подразделение за красота, за да подпомага своите марки – включително Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Pomellato и Qeelin – в разработването на парфюми и други продукти в допълнение към дрехите и аксесоарите.

В Kering се надяват, че Creed ще им даде нови възможности за разрастване, особено в Китай. Сред целите им е и разширяване в „търговията на дребно за пътуващи“, присъща за летищата и безмитните магазини. Собственикът на Gucci също така планира да разгърне портфолиото на производителя на парфюми с продукти за жени, за тяло и за дома.

Kering се надява, че новото подразделение за красота ще повтори успеха на звеното за очила, създадено през 2014 г.

Миналата година Kering проучва възможността за закупуване на Tom Ford, който има ценен бизнес в областта на красотата, преди марката да бъде закупена от Estée Lauder.

Tom Ford става собственост на Estée Lauder. Какво означава това за компанията?


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

"Медицински надзор" не откри нарушения в "Майчин дом", след като родилка се оплака от агресия

Според доклада за случая Антония Андонова не е съдействала на лекарите, докато ражда

14:31 - 21.08.2025
Важно днес

София ще помага на собствениците на къщи паметници, които искат да ги реставрират

До 30 септември може да се кандидатства по програмата "Културно наследство"

14:17 - 21.08.2025
Бизнес

Как лютата чушка „Български морков“ се върна у дома след десетилетия забрава

„Български морков“ е от семейството на шипките и се среща под различни имена

13:34 - 21.08.2025
Политика

Европа иска Тръмп да прати изтребители в Румъния за защита на Украйна

Целта е предотвратяване на повторно нахлуване на Русия в Украйна, ако се стигне до мир

12:52 - 21.08.2025
Важно днес

Георги Семерджиев е преместен в затвора в Бобов дол заради серийни нарушения

Наказан е за поредица от нарушения и внасяне на забранени вещества и вещи

12:42 - 21.08.2025
Технологии

Китай наказва Nvidia заради обида от американски министър

Пекин ограничава продажбите на чип за изкуствен интелект

11:59 - 21.08.2025
Политика

Тексас прекроява изборните си райони: какво означава това и какъв ще е отговорът на демократите

Промяната ще облагодетелства републиканците, които ще получат 5 допълнителни места в Камарата на представителите

11:36 - 21.08.2025
Важно днес

МВР си поръчва 1200 коли и мотори. Ще ги плати с парите за пътна безопасност

Обществена поръчка за 126 млн. лева обновява автопарка на полицията

11:01 - 21.08.2025
Живот

Съжаляваме, деца - тук не е Гардаленд. Тук лунапаркът е България

Културата на страха замества доверието и отговорността. И ни я спускат отгоре

10:25 - 21.08.2025