„На този огромен паркинг две коли ми направиха впечатление – един странен ds, и едно страхотно Audi Q3, казва наша приятелка вместо „добър ден“, докато посяда на зелената трева пред кортовете на РИУ Правец.

Там сме за уикенд турнир по тенис, а тя току-що беше пристигнала с детето си, за да сме заедно през уикенда и още не знаеше, че Q3-ката всъщност беше с нас.

Разказвам ви историята малко отзад-напред, но истината е, че е съвсем редно е да се започне така - защото там (в задната част) е магията на Q3 Sportback. В цялата история на Ауди от последните години това как „завършва“ един автомобил е имало най-малкото еднакво значение с това как изглежда предницата. Като започнем с популярността на всички Авант модели, минем през А3 Sportback, А5 Sportback, Q8 и стигнем до „летящото комби“ - RS6.

Е, за Q3 Sportback спокойно може да се каже, че e горд представител на тази фамилия.

Колата, която карахме до РИУ Правец е черна. Неведнъж съм отбелязвал, че черното е новото черно. Едно от нещата, които отличават Q3 Sportback от „обикновените“ модели, са характерните метални елементи, които се вписват по особен начин в предната решетка. (Можете да видите снимки в галерията)

При другите цветове от серията те са от светъл хромиран метал, но тук са черни, и създават дискретен контраст с матовото покритие на самата решетка. По същият начин са оформени и решетките на климатика вътре в купето.

Новото Audi A3: Колата, която харесва завоите

Колата е със спортно излъчване заради скосяването и снижаването на покрива, както това е направено, например, в Q8. Пак в задната част калниците са силно разширени, и оформят т.нар. „рамене“.

Без да е Атлас, Q3 Sportback изправя рамене, и това създава впечатление за мощ и стабилност.

Как се усеща при каране:

Окачването е твърдо, колкото да осигури добро стъпване на пътя и същевременно някак спокойно.

Звукоизолацията е на нивото, на което може да се очаква. Високата позиция на шофиране при SUV никога не ме е впечатлявала положително, в Q3 Sportback седалката обаче слиза доста надолу, и можеш да се почувстваш (почти) като в спортна кола.

Докато сме в купето, да ви кажа, че вътре – за разлика от по-високите модели на Audi – в този са поставени повече копчета и физически бутони, което лично аз горещо приветствам. Контролът на климатика и на други основни функции спокойно се осъществява без да се налага да поглеждаш - просто по интуиция. Пак си е "Ауди виртуален кокпит" и дава всички предимства на инфотейнмънт системата, но - слава богу - софт версия.

Има ли достатъчно място:

Има. Вътре е просторна, особено отпред. Задните седалки са удобни, но заради спортния покрив не е препоръчително да качвате там баскетболисти. Самите седалки (задните) са подвижни – могат да се дърпад напред, но доста се чудих дали да разкажа за това в секцията за багажника, или за вътрешното пространство. Все пак – опцията е по-важна заради това, че може да увеличи дълбочината на багажника, доколкото Q3 Sportback е компактен SUV, и не е предназначен за маршрутно такси. За деца обаче изтеглянето на задните седалки е със сигурност яка екстра при по-дълги пътувания.

Ето го и багажникът – без проблем събрахме доста голям куфар и два full range тенис сака, като отстрани можехме да метнем и две раници. Това при положение, че използваме мирновременната конфигурация с пуснат капак/щора на багажното пространство, и без да пипаме седалките.

Двигатели:

Audi Q3 Sportback засега има три двигателя – обозначението 35 TDI, което отговаря на мотор със 150КС, 40 TDI – също дизел, но с по-голяма мощност oт 190КС и четирицилиндров бензинов двигател със сигнатура 45 TFSI – 230КС.

Ние карахме 40 TDI и въпреки, че с него не се очаква да спечелим състезание, агрегатът е солиден, гъвкав и достатъчно мощен за всяка пътна ситуация. Конкретният екземпляр е демо автомобил, а демо автомобилите са твърде сериозно оборудвани. След сериозна отстъпка, това Audi Q3 Sportback S line 40 TDI струва 89 600 лв.

Колкото до РИУ Правец - там можете да спечелите много състезаяния. Най-популярното е по голф, но ние се пробвахме с тенис. Пътят до Правец е около 40 минути или точно 69 километра. Ако много ви стегне шапката, можете спокойно да поемете натам. Спи се прекрасно, има какво да се прави и храната е чудесна. Следващата седмица там започва и 16-тото издание на Моцарт Фестивалът.

Моцартовият фестивал в Правец: И тази година не е за изпускане


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Служебният кабинет смени Вяра Тодева и още пет областни управители

Част от новите са от банката кадри на ГЕРБ

18:08 - 26.04.2024
Важно днес

Мащабни промени в движението в центъра на София предложиха от ПП-ДБ и "Спаси София"

Планира се ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочна

14:32 - 26.04.2024