Снимка: © Getty Images

Toyota – най-голямата автомобилна корпорация в Япония и един основните спонсори на Олимпийските игри в Токио, се отказа от излъчването на реклами по телевизията, свързани със спортното състезание.

Бойкотът на компанията не спира дотук – нито изпълнителният директор Акио Тойода, нито някой от останалите шефове ще присъства на церемонията по откриване на Олимпиадата на 23 юли.

Причината Toyota да се оттегли от мощната си подкрепа към организаторите е „слабата обществена оценка“ за провеждането на Летните игри по време на пандемия, казват от компанията. Ходът на автомобилния производител може да се тълкува като отдръпване, за да не бъде опетнено името на марката във времена, в които повечето японци протестират срещу провеждането на спортното събитие, пишат местните медии.

„Олимпийските игри се превръщат в мероприятие, което не отговаря на общественото разбиране“, обявиха от отдела по връзки с обществеността на Toyota пред "Yomiuri".

Първоначално компанията планираше да излъчи серия от ТВ-реклами в Япония с участието на олимпийски спортисти, които фирмата спонсорира. Сега организаторите ще следят внимателно дали 60-те японски корпорации, които платиха повече от 3 млрд. долара, за да станат спонсори на Игрите, ще опитат да последват примера на Toyota.

„Тези наши партньори не успяват да подкрепят игрите в Токио“, каза говорителят на организационния комитет Маса Такая. „Разбира се, общественото мнение за провеждането на игрите е двупосочно и те внимателно трябва да се съобразят с корпоративните си политики".

Според последното проучване, направено от в. „Asahi“ – 68% от респондентите изразяват съмнения относно способността на организаторите да контролират Covid-пандемията при провеждането на игрите. Общо 55 на сто заявяват, че не искат спортното събитие да се проведе в Токио тази година.

Японската столица е в извънредно положение до 22 август заради новите случаи на коронавируса. Участниците на Олимпиадата вече започнаха да пристигат, а четирима спортисти дадоха положителни тестове – двама футболисти от Южна Африка, чешкият състезател по плажен волейбол Онджей Перушич и състезател от отбора по гимнастика на САЩ. Над 55 души, свързани с Игрите, са инфектирани от Covid-19.

Само около 21,7% от населението на Япония е напълно ваксинирано. На 18 юли новите случаи се увеличиха с още 3871, а жертвите – с 8 души. Токио е в „червената зона“ с най-голяма заболеваемост, а вариантът „Делта“ е най-големият проблем за здравните власти.

Именно поради тази причина бойкотът на местните марки се спекулираше от няколко седмици. Много от основните спонсори на Летните игри планираха конкурси, томболи, състезания и други дейности на самите спортни съоръжения, но тази възможност отпадна преди две седмици. Тогава организаторите обявиха, че Олимпиадата ще се проведе без публика.

15 японски компании, сред които е и Asahi Breweries – официалната бира на Олимпийските игри в Токио – платиха по около 135 млн. долара всяка, за да станат „златни партньори“ на събитието, най-скъпата опция за спонсорство.

Междувременно японските данъкоплатци са похарчили над 26 милиарда щатски долара, за да може страната им да е домакин на игрите- Сумата е по-висока заради отлагането от една година. През 2021 г. Олимпиадата ще се проведе от 23 юли до 8 август.

Когато Токио получи домакинството през 2013, организаторите изчислиха, че зрителите, повечето от които чуждестранни туристи, ще похарчат около 2 милиарда долара за билети, хотели, храна и сувенири. Пресметнаха също, че в следващите години туризмът ще бъде популяризиран заради спортното събитие и ще доведе до допълнителни 10 млрд. долара приходи. Пандемията обаче провали плановете на местните власти.


Катар изгражда първия "преносим стадион" от рециклирана стомана за световното през 2022



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Прочети