Култовата компания за дамско бельо Victoria's Secret е в процес на тотална трансформация на публичното си присъствие, като се опитва да преосмисли не само собственото си бъдеще, но и да наложи нов идеал за женски сексапил.
Досега VS беше популярна с годишното ревю, в което най-големите звезди на модата като Адриана Лима, Хайди Клум, Жизел Бюндхен, Тайра Банкс и др. дефилираха като ангели на бранда. В последните години компанията се сблъсква с критики и обвинения в проява на сексизъм и липса на разнообразие. Неприятностите на VS се задълбочиха и заради връзките между собственика на компанията Лес Уекснър и покойния финансов мениджър Джефри Епстийн, който се самоуби, докато чакаше присъда по обвинения за сексуални престъпления.
Последното ревю на Victoria's Secret се проведе през 2018 г. и по всичко личи, че пищният стил на представяне на моделите ще остане завинаги в миналото.
Сега компанията залага на съвсем нов подход, като привлича на своя страна разнородна група от успели жени във формата VS Collective. Те ще съветват бранда и ще участват в рекламните проекти на фирмата.
Сред новите "посланици" на компанията е 35-годишната Меган Рапино - капитан на американския женски национален отбор по футбол, с който стана световен шампион от първенството през 2019 г., и е изявена активистка в защита на правата на LGBTQ-общността и равното заплащане на жените и мъжете.
Транссексуалният модел Валентина Сампайо (24 г.) също е привлечена към кампанията на VS за успелите жени. В групата влизат още актрисата Прианка Чопра, 17-годишната Айлин Гу (състезателка по фрийстайл ски спортове), британската журналистка и фотограф Аманда де Кадене, plus-size моделът Палома Елсесър и др.
Новите посланици на Victoria's Secret ще трябва да помогнат на компанията да намери новото си място - а то трябва да е на "защитник на женското овластяване".
"С гордост искаме да обявим вълнуващата ни нова платформа за партньорство VS Collective, създадена за преобразуването на бъдещето на Victoria's Secret. Изключителните ни партньорки, със своите уникални истории, интереси и страсти, ще работят заедно с нас, за да създадам революционни продуктови колекции, завладяващо и вдъхновяващо съдържание, нови вътрешни програми за сътрудничество и подкрепа за каузи, които са от жизненоважно значение за жените", се казва в представянето на новата кампания.
Валентина Сампайо е манекенка и актриса от Бразилия. Тя беше първият транссексуален модел на Victoria's Secret.
Бордът на директорите на Victoria's Secret също е сменен, като всички с изключение на една от позициите се заемат от жени.
Меган Рапино описва старото културно влияние на VS като "патриархално, сексистко, представляващо не само значението на сексапила, но и смисъла на модата през мъжката перспектива и мъжките желания. Всичко това беше насочено към по-млади жени, а подобно послание е наистина вредно".
Независимо от критиките и спадащия пазарен дял, Victoria’s Secret остава лидер на американския пазар на женско бельо. Компанията съществува от 1977 г. и е основана като магазин, в който и мъжете биха се чувствали комфортно да пазаруват за своите партньорки. Името е препратка към мъжките фантазии за викторианската епоха, в която жените преодоляват обществените си задръжки в будоара, коментира "Ню Йорк Таймс".
През 1982 г. милиардерът Лес Уекснър купува бранда и го превръща в културен и бизнес феномен, който започва да диктува стандартите за женската сексуалност и красота.
Обществените нагласи обаче се промениха радикално в последните години, а конкурентите на VS започнаха да използват най-голямото предимство на компанията в своя собствена полза, налагайки се като алтернатива.
Новата Victoria’s Secret ще се раздели с холдинга на досегашния си собственик и ще се отдели като самостоятелно публично дружество през лятото на 2021 г.
Компанията е привлякла и нов креативен директор - Раул Мартинес, който казва, че 15-годишната му дъщеря го е убедила да се присъедини към компанията "в името на нас, поколението Z".
Привличането на лица, които са в отявлен конфликт с досегашната философия на VS, изглежда странно дори за хора като Меган Рапино.
"И аз си казах "Какво? Защо бихте искали да работите с мен?", казва тя в интервю за NYT. Все пак приема поканата заради готовността на новите мениджъри да признаят грешките от миналото си. Убеждава се и заради факта, че новата й роля не е на типичното рекламно лице, а е разширена до консултантска позиция по комуникационния стил на компанията, подбор на асортимента продукти и др.
Колкото до модното шоу - най-вероятно то ще се завърне през 2022 г., но в много по-различна форма.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: