Снимка: © Getty Images
  • Нийл Голайтли е ветеран от армията с кариера в компании като Ford, Shell и Fiat Chrysler - новата му позиция като вицепрезидент по комуникациите в Boeing обаче беше заличена след жалба срещу негова статия от преди 33 години.
  • В статията си от 1987 г. Голайтли оспорва смисъла от допускането на жените-офицери в активни военни сражения. Той твърди, че още тогава се е убедил в слабата аргументация на тезата си и че написаното не отразява принципите му към днешна дата. 
  • Оставката му от мениджмънта на Boeing идва само 7 месеца след назначението. 
  • Това е поредната репутационна криза в компанията след скандалите около техническите дефекти на модела 737 MAX. 

641 млн. долара загуба за първото тримесечие на 2020 г. и годишен спад на приходите с 26% - Boeing има достатъчно проблеми, за да си причинява поредната PR-криза. Точно това обаче се случва в момента. 

Нийл Голайтли - старши вицепрезидент по комуникациите на авиокомпанията и ветеран от Военноморските сили - обяви, че подава оставка от позицията си само няколко месеца след като влезе в управлението. 

Официалната причина не е свързана с влошаващия се имидж на Boeing след разкритията около подценяването на проблемите със сигурността на 737 Max - самолета, за който един от летците на компанията написа, че е " 737 Max: "Проектиран от клоуни, ръководени от маймуни" ". 

Оставката на Голайтли дойде заради критики срещу сексистки намеци в статия от 1987 г., в която той разсъждава върху годността на жените да служат в армията и да участват в активни бойни действия. 

Статията е написана преди 33 години, когато мениджърът по комуникациите на Boeing е бил действащ офицер в армията на САЩ. Въпреки давността - Голайтли е решил да се оттегли от заеманата длъжност заради жалба, подадена от служител на компанията. 

Ръководството на Boeing публикува позиция, в която посочва, че не се съгласява с възгледите, изразени в публикацията от 1987 г., както и че тя вече не отразява мнението на вицепрезидента в оставка. 

"Моята статия представлява неориентиран принос на един 29-годишен пилот от ВМС в епохата на Студената война към дебат, който се водеше активно по онова време. Тезата ми е смущаващо погрешна и обидна. Диалогът, който последва тази публикация още преди 33 години, бързо отвори очите ми, промени мнението ми по непреодолим начин и формира принципите на справедливостта, уважението и разнообразието, които съм следвал в целия си по-късен професионален живот", казва Голайтли според съобщението, разпространено от централата на Boeing. 
 
"Статията не е показателна за човека, който съм днес, но въпреки това реших, че е в интерес на компанията да се оттегля", казва още той. 

Проблематичната публикация със заглавието "Без право да се биеш" включва следния пасаж според Reuters: 

"Въвеждането на жените в активни бойни действия би унищожило както ексклузивните мъжки привилегии, свързани с военните сражения, така и женствените образи, за които мъжете се борят - мир, дом, семейство". 

PRWeek съобщава още, че Нийл Голайтли е написал мейл до екипа по комуникациите в Boeing, в което обяснява, че статията му от 1987 г. стъпва върху "фалшива аргументация, която поставя под въпрос дали е разумно да изпращаме жените на сражения". 

"В онзи период изключването на жените беше държавна политика и се подкрепяше широко сред обществото. Но беше погрешно", пише Голайтли до бившите си подчинени. 

Топ PR-ът на Boeing посочва, че малко след публикуването на статията се е отрекъл от написаното, което днес смята за "болезнено четиво".  

"Болезнено е, защото е грешно. Болезнено е, защото е обидно спрямо жените. Болезнено е, защото ми напомня за рязкото и срамно ограмотяване, което униформеният и необразован "аз" получих веднага след излизането на статията", пише още той. 

Главният изпълнителен директор на Boeing Дейвид Калхун казва, че е обсъдил с Голайтли публикацията и последствията от нея за компанията. 

"Изключително много уважавам решението на Нийл да се оттегли в интерес на компанията. Благодаря му за приноса към Boeing, който беше значителен, макар и за кратък период от време", пише той. 

Дали старата публикация е единственият повод за раздялата на Boeing с вицепрезидента след 7 месеца на работа, все още не е ясно, но казусът със сигурност провокира много въпроси относно отношенията във висшето ръководство на корпорацията. 

Нийл Голайтли се включи към екипа на авиационния гигант през януари 2020 г. в един от най-тежките моменти за самолетния производител. В същия месец Калхун зае позицията на Boeing се сбогува с изпълнителния си директор, с проблемите си - по-скоро не , отстранен заради кризата със 737 MAX. 

Преди Голайтли да поеме комуникациите на Boeing, той е работил като главен изпълнителен директор по връзките с обществеността на Fiat Chrysler Automobiles. Кариерата му включва още висши мениджърски позиции във Ford Motor Company и Shell Oil Company. 

Голайтли е служил 14 години в американските Военновъздушни сили - първо като боен пилот, а след това като част от администрацията на Пнетагона в качеството си на сътудник в екипа на командира на ВМС и на ръководителя на Обединеното командване на щабовете. 

В официалната му биография се посочва, че е завършил университета Корнел в САЩ и е учил в университета в Констанц (Германия). Преподавал е корпоративни комуникации и репутационен мениджмънт в Йейл и други университети в САЩ. 

Функциите му ще бъдат временно поверени на финансовия директор Грег Смит (54 г.), който поема ангажимент пред колегите си да направи "всичко по силите си, за да помогне на комуникационни екип да се справи с динамичните времена". 


Прочетете още: 

Прочети