Vivacom определи гневните позиции на A1 и Yettel като „неоснователни“ и „съгласувани“ Снимка: © Vivacom

Ден след гневните реакции на A1 и Yettel по адрес на дадената от Комисията за защита на конкуренцията зелена светлина на Vivacom да погълне няколко по-малки компании, телекомът, обект на критики, излезе със своя позиция по случая, с която „категорично отхвърля неоснователните опасения на конкурентите си“.

Vivacom категорично отхвърля твърденията на своите конкуренти A1 и Yettel. Техните изявления в отговор на решението на българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) да даде разрешение на Vivacom да придобие два кабелни оператора – „Нетуъркс“ и „Телнет“ — са безотговорни и съдържат редица крайно неточни и подвеждащи твърдения“, пише в позицията си компанията.

Според нея изявленията на конкурентите A1 и Yettel са „съгласувани“ и „подвеждащи“.

Задочната престрелка от становища идва, след като стана ясно, че преди дни Антимонополният регулатор е одобрил сделката, в която Vivacom ще придобие контрола върху „Телнет“, „Телнет Секюрити“, „С.Т.В.“ „Нетуоркс-България“, „Онлайн Директ“ и „ТВН Дистрибуция“.

Сделката бе спряна от Върховния административен съд и върната на КЗК с разпореждане да се задълбочи по-сериозно в проверката на ефектите от нея заради опасенията, че Vivacom ще се сдобие с господстващо положение на телевизионния и интернет пазари. Това провокира A1 и Yettel независимо една от друга вчера да излязат с позиции, алармиращи за опасността от задушаване на конкуренцията.

Според Vivacom: „Българските пазари на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия сa силно конкурентни, с многобройни пазарни участници, включително три национални и стотици регионални и местни оператори. Понастоящем Vivacom има дял от 31% от пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет и дял от 33% от пазара на платена телевизия в България (въз основа на броя на абонатите).“

От телекома дават за пример с дяловете на А1 и на регионалните и местните участници на пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет, които „са съответно 28% и 35%“.

„Следва да се отбележи, че А1 не изразява загриженост относно господстващото си положение в Австрия, където делът на компанията се равнява на почти 50% от абонатите на широколентов достъп до интернет в страната“, допълват още от Vivacom, като дават и други примери за пазари с голяма концентрация у един играч (на гиганта Deutsche Telekom в Хърватия и Гърция).

Нито А1, нито Yettel имат оплаквания в Сърбия, където на оператора на United Group (SBB) постоянно е отказвано навлизането на мобилния пазар“, продължават от Vivacom, визирайки своята компания майка.

Телекомът разкритикува опитите им да вкарат спорната сделка за „Булсатком“ към нейния пазарен дял (б.р. – доколкото сключването на такава се случва по линия на „Словения Броудбанд“, която е собственик на United Group).


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Ноемврийска наслада ... или с други думи – „Божоле“

Родината му е Източна Франция. Там, където полята са осеяни с хиляди хектари лозя, а гроздето зрее под бургундските лъчи

18:31 - 21.11.2024
Важно днес

Ураганен вятър с пориви над 100 км/ч се очаква в някои части на страната в петък

Минималните температури ще бъдат от минус 4° и 1°,  до 2°-7° по крайбрежието

15:46 - 21.11.2024
Бизнес

Foot Locker отваря врати в България

Fourlis Group обяви откриването на три магазина – в София, Варна и Бургас

14:36 - 21.11.2024
Важно днес

Съдът в Хага издаде заповеди за арест на Нетаняху и на бившия израелския министър на отбраната

Издадена е още и една заповед за арест - тази на лидера на "Хамас"

14:13 - 21.11.2024
Важно днес

ИТН даде крачка назад за санитарния кордон около Пеевски

Тошко Йорданов иска ДПС-Ново начало да има зам.-председател на парламента, но без шефове на комисии

13:41 - 21.11.2024