Vol. 80: Gen Z (не) гледа и обсъжда български риалитита, "Лятото, в което...", по-добра реклама за дънки

Новата седмична доза ирония в Gen Z дневниците ще предложи обратното на TikTok детокс.

Този път надникваме в списъка с неща за гледане на хора от поколението Z и уточняваме каква е разликата между "hate watch" и "comfort watch". Спойлер: в едното има български инфлуенсъри.

Разглеждаме нов тренд за скръбта, който няма нищо общо с нея, и обсъждаме нова реклама за дънки... далеч по-нескандална от тази на Сидни Суини.

Gen Z (не) гледа риалити предавания

Никой не се съмнява, че младите не гледат телевизия. Телевизионните формати обаче продължават да бъдат сред най-обсъжданите теми в приятелските компании на това поколение. Ако попаднете на една маса с Gen Z хора, най-разгорещената тема вероятно ще бъде свързана с именно с някое ново риалити.

Имената се различават, но концепцията е сходна - или любовни формати (с голяма доза гледане на сеир), или състезателни игри, които много често се превръщат в същото.

Лесно е да се объркате какво различава всички предавания. В момента голяма част от Gen Z следи внимателно "Къщата на инфлуенсърите", чийто епизоди се излъчват в YouTube.

Паралелно с това върви и вторият сезон на романтичното риалити "Диви и красиви", а телевизиите вече подготвят още от същото. От есента зрителите могат да очакват още нелепи скандали в "Big Brother", мащабни битки на "арената" на "Игри на волята", spin-off на "Ергенът" и новата стратегическа игра "The Traitors".

С други думи - истинска свръхдоза от риалити формати.

Всички тези франчайзи са навлезли по един или друг начин в интернет културата на Gen Z. Не е нужно да сте гледали и един епизод от "Къщата на инфлуенсърите", за да знаете, че тази седмица участникът Илиян Илиев напусна предаването по собствено желание - ще се ориентирате по реакциите в социалните мрежи.

Gen Z гледа повечето от тези предавания на шега и най-често ги осмива.

Но отвъд мемета и видеата, които се вървят в TikTok, тези предавания в действителност се превръщат в тема на разговор. "Какво мислиш за участник Х?", "Оф да, и мен тая много ме дразни", а накрая може да чуете и "Не че го следя това, ама...".

Gen Z не гледа, но знае почти всичко за участниците, формата и последните развития.

Т.нар. hate-watching е желанието да гледате сериал или филм, който не харесвате, само защото ви е приятно да се смеете или да ги критикувате.

Това е явление, признато от психолози - които свързват с него успехите на продукции като "Емили в Париж" (Emily in Paris) и "Riverdale". Киноиндустрията у нас изглежда все още не е достигнала тези "висоти". Затова се задоволяваме само с риалитита.

The Summer I Turned Pretty

Prime Video: The Summer I Turned Pretty - Season 2

Преди да сте започнали да цъкате с език и да си мислете "Ех, тези Gen Z-та, колко са опростели" - трябва да побързам с контрапример. Такъв ще бъде манията по американския тийн сериал "The Summer I Turned Pretty", чийто трети сезон в момента се излъчва по Amazon Prime.

Базиран е на едноименната трилогия от книги на авторката Джени Хан, позната на българския книжен с пазар с поредицата "До всички момчета, които съм обичала".

Историята в сериала на Amazon Prime проследява 16-годишната Бели, която прекарва всяко лято с майка си в къщата на семейни приятели край морето. Там тя се оказва въвлечена в любовен триъгълник между двамата братя Конрад и Джеремая, докато същевременно се сблъсква с предизвикателствата на порастването, променящите се отношения и семейните трудности.

Сериалът умело съчетава романтика, носталгия и теми за самооткриването - все неща, които очевидно също са в интересите на Gen Z. Първо, драматичният сюжет и най-вече любовният триъгълник подхранват активни фенски дебати кого от двамата братя трябва да избере Бели.

Самите герои в сериала преминават през ситуации, които са съвсем пресни в опита и живота на много Gen Z хора – първа любов, завързванe на приятелства, изграждане на идентичност и справяне с несигурности и загуба. Освен това, саундтракът е пълен с песни на Тейлър Суифт и Оливия Родриго.

@_.v.rusanova3 CRAZY 🤪#thesummeriturnedpretty #viral #foryou #fupgシ ♬ original sound - 𝐕𝐚𝐬𝐢𝐥𝐞𝐧𝐚

За младите зрители "The Summer I Turned Pretty" е т.нар. "comfort watch" – нещо, което гледате не само заради сюжета, но и защото просто ви кара да се чувствате приятно, макар и някой моменти да са леко клиширани.

Това лято се излъчва третият и последен сезон на сериала, а част от рекламната кампания стана хит в социалните мрежи. Идеята на тренда е всеки да довърши със свои идеи заглавието "The Summer I" (Лятото, в което...). Може да е нещо несериозно и откачено като например "Лятото, в което не правих абсолютно нищо" или "Лятото, в което осъзнах, че не ми се работи". Някои залагат и на по-сериозен и вдъхновяващи варианти - просто трябва да е нещо, което се правили или сте осъзнали това лято.

@jasminejatziri #real ♬ tsitp intro - ashyrami

Коя е по-добрата реклама за дънки?

Това лято определено е сезонът на рекламите за дънки. Американската модна марка GAP пусна кампанията си за новата колекция есен 2025: "Better in Denim" (Най-добре в деним).

Главните звезди в нея са момичешката група KATSEYE, които танцуват в най-новите дънки на бранда, а музикалният фон е класиката от 2000-те години – песента „Milkshake“ на Келис. Танцът е енергичен, пълен с настроение, и напомня стила на рекламите от ранния милениум - макар и представите на Gen Z за онези времена да са леко мътни.

Рекламата нашумя в социалните мрежи, като танцът на KATSEYE дори се превърна в нов вайръл тренд. Хореографията не остана незабелязана и хиляди хора в TikTok се включиха да я изпълняват.

Причината това видеото на GAP с момичешката група да привлече толкова много внимание не е само енергичния стил или catchy песента. То идва само седмици след рекламата на Сидни Суини за American Eagle, която предизвика скандал в САЩ и предимно недоволство и неразбиране в останалата част от света.

Потребители в социалните мрежи нямаше как да пропуснат да сравняват двете реклами. В едната зрителите приветстваха микса от настроение, носталгия и далеч по-непровокативния слоган "Better in Denim". Докато в другия клип, Сидни Суини и играта на думи, че тя има страхотни "genes" (гени), бяха критикувана като празнословна и обидна към жените.

В тази индиректна война на реклами, точката изглежда отива при GAP. Рекламата с KATSEYE хваща окото, но не бива да се залъгваме - ако не беше скандалът на Сидни Суини, едва ли някой щеше да обърне чак такова голямо внимание на нова колекция дънки.

@lovly_mia they can never stop serving 💜 @KATSEYE #fyp #katseye #dancer #dancetrend #viralll ♬ original sound - 🕸️ GhostlyTracks_X 🔥

"Скърбя различно", а вие?

Gen Z отново доказа, че е майстор на хумора. Другият най-нов тренд "I Grief Different" (Скърбя различно) показва именно това.

Хората споделят малките си победи и нещата, на които се радват в живота – само за да покажат какво им е коствало това или какво ги спъва.

Форматът е лесен за копиране. Първо показвате нещо готино, което сте постигнали – например повишение в работата, страхотна разходка с приятелка, връщане във фитнеса и т.н. Човекът се радва на този момент, а в същия момент настроението рязко се сменя, когато се чуят думите "I grieve different" в аудиото.

Тогава действието се забавя и човекът на екрана разкрива колко трудно му е било да постигне дадения резултат или нещо, което му се изпречва на пътя.

Вайръл аудиото всъщност е от песента "United in Grief" на Кендрик Ламар, която излезе още през 2022 г.

Трендът беше интерпретиран по най-различни начини - сериозни и абсолютно несериозни. Например потребител, който танцува щастливо, защото не плаща за наем, тъй като живее с родителите си, но после признава, че всъщност "плаща с психичното си здраве".

@seanathin_07 😛 #17 #viral #fyp #fypシ ♬ original sound - Clipse ✟

В българската част на TikTok попаднах на това видео, което прави интересно сравнение между купуването на пресни хубави домати от село и липсата на средства за закупуване на апартамент.

@cockster26 Трябва да се радваме и на малките неща 🤗🍅 #fyp #funny #tomato @BalkansKnow ♬ original sound - cockster26

Филтрите в TikTok ядосаха Конан Грей

Не всеки представител на Gen Z изглежда е наясно с TikTok и харесва това, което платформата предлага.

Gen Z изпълнителят Конан Грей се пусна на живо в TikTok като част от рекламната кампания за новия му албум "Wishbone". Той искаше да покаже плочата на новия си албум и да си поговори с феновете. Те обаче имаха малко по-различна представа как трябва да протекат нещата.

Почитателите на американския певец решиха да дават пари към платформата, за да могат да слагат смешни филтри върху лицето на Конан, докато той говори. Това е особено странна функция на предаванията на живо в TikTok, която е зададена по презумция и не може да бъде изключена.

В дадени моменти изпълнителят говореше за това какво е вдъхновило новия му проект и как се преживява любовна раздяла. Но докато се опитваше да води сериозен разговор върху него на екран се появяваха филтри с мустаци, шапки. В един момент лицето на Конан дори беше сменено от изображение на мумия.

@thecutthatalwaysbleed.s @coneworld #conangray #coneworld #live #fyp #viral ♬ original sound - ✪ TheWishboneOfConanGray ✪

Младият певец видимо не харесваше какво се случва и помоли почитателите си да спрат да харчат парите си за подобни глупости. Те обаче изобщи не го послушаха.

Предполагам, че се изисква доста голямо търпение, за да си съвременен изпълнител, който просто иска да се свърже с феновете си онлайн. Никога не знаеш дали те няма да ти сложат виртуален мустак просто за забавление.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Гаф беляза награждаването на световната шампионка Даря Варфоломеев

Вместо химна на Германия организаторите пуснаха химна на... Грузия

12:19 - 23.08.2025
Кино и сериали

"Войната на семейство Роуз" се завръща с Оливия Колман и Бенедикт Къмбърбач

Римейкът на класиката от 1989 г. с Катлийн Търнър и Майкъл Дъглас: Всичко е позволено в любовта и войната

11:04 - 23.08.2025
Важно днес

Съветникът на Тръмп, който го скара с Илон Мъск, става посланик в Индия

Роденият в СССР съветник на Тръмп досега отговаряше за проверката на всички назначения в Белия дом

09:52 - 23.08.2025
Кино и сериали

Уил Шарп от "Белият лотос" е новият Амадеус, 40 г. след филма на Форман

Актьорът Пол Бетани ще изиграе Антонио Салиери

09:16 - 23.08.2025
Важно днес

Стилияна Николова стана световна вицешампионка в многобоя

За първи път от 24 г. България има сребърен медал от световно първенство в индивидуалния многобой

08:34 - 23.08.2025
Важно днес

Две коли са затиснати от паднали дървета след бурята в Монтана

Няма пострадали хора въпреки опасните инциденти

19:36 - 22.08.2025
Кино и сериали

Никълъс Кейдж може да е следващият детектив от вселената на "True Detective"

Носителят на "Оскар" преговаря да бъде в главната роля за криминалната драма на HBO

17:30 - 22.08.2025