Снимка: © Beth Garrabrant

Ако не сте чували за Тейлър Суифт, значи живеете в някой друг свят. Тя е една от най-успешните музикални изпълнителки на всички времена - с продадени над 200 млн. записа по целия свят. 

Дискографията ѝ се разпростира в няколко жанра, а лиричните ѝ произведения, вдъхновени от личния ѝ живот, получават широко медийно отразяване и похвали от критиците.

Преди месец 32-годишната американка пусна късометражния филм All Too Well с участието на актьорите Сейди Синк (Stranger Things) и Дилан О‘Брайън (The Maze Runner). Видеоклипът е със силен разказвателен елемент и символика, като показва историята на млада двойка с видима разлика в годините, чиято връзка се разпада пред очите ни. Накрая виждаме и кратката поява на Суифт.

Видеото е снимано на лента - формат 35 мм, което му придава значителна автентичност и дълбочина.

На 22 ноември Billboard обявиха, че All Too Well (Taylor’s Version) официално е най-дългият №1 "хит на всички времена" (10 мин. и 13 сек.), като измести от първото място American Pie (Parts I & II) на Don McClean (8 мин. и 37 сек.), което държеше от 1972 насам. 

Песента е част от презаписването на албума ѝ от 2012 ,,Red“. Суифт споделя, че това е оригиналната версия на песента, която е искала да запише още преди десетина години, но компанията, с която работела тогава, не била съгласна да пусне 10-минутна песен.

Когато Тейлър Суифт започва музикалната си кариера през 2005, подписва с Big Machine Records. Както с договорите на мнозина музиканти, BMR са придобили правата над оригиналните ѝ записи от първите ѝ шест албума. Дори когато Суифт се мести в Universal’s Republic Records през 2018, договорите с бившата ѝ компания пак не позволяват откупуването им. 

Изпълнителката най-вероятно щеше да се задоволи да остави старите си записи, ако BMR не се бяха съгласили да ги продадат на друг купувач – фирмата за частни инвестиции Ithalica Holdings, която ги купува през 2019 за $300 милиона. Компанията е собственост на Скутър Браун, който управлява правата на звезди като Джъстин Бийбър и Кание Уест. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Суифт заяви, че е била тормозена многократно от Браун и обяви публично, че е твърдо против да му се продават правата над записите. Добави, че всички пари от стриймването и свалянето на песните ѝ отиват директно в джоба на Браун. 

Тейлър Суифт вярва, че "авторите трябва да притежават собствените си произведения по толкова много причини“. В резултат на това тя решава да запише наново старите си албуми, така че феновете ѝ да могат да слушат музиката ѝ и тя да е тази, която печели от това.

Миналия месец Red (Taylor’s version) постави рекорд в Spotify за най-висок стрийминг от жена музикант – 90,8 милиона за ден, въпреки че оригиналната версия на Red е излязла през 2012. 

Причината е, че легионът от лоялни фенове и посланици на Суифт очевидно са готови не просто да слушат музиката ѝ, а дълбоко да се ангажират с цялостното ѝ съдържание. Безброй фенове имат парасоциална връзка с певицата – емоционална привързаност към човек, когото не ги познават. Те желаят да ѝ помагат безусловно в продължаващата битка да върне това, което Суифт казва, че ѝ е отнето.

Така когато слушате която и да е от песните, наименувани с "Taylor’s version'' след заглавието, символично и финансово, пращате по дяволите хората, които притежават правата на оригиналния Red от 2012.

Специализираният сайт Horseshoe анализира защо чисто маркетингово брандът Тейлър Суифт е толкова успешен:

Силен сторителинг: Не само че изпълнителката е усъвършенствала брилянтно изкуството на разказването на истории, че да може всеки да открие себе си в тях, но и самите разкази буквално са вплетени в продукта ѝ, като се превръщат в универсален език не само за феновете, а и за останалите слушатели.

Защо това работи маркетингово? Хората обичаме съдържание, с което можем да се идентифицираме и от което да вземем нещо за себе си. Тейлър категорично дава това. И ако мислите, че всичките ѝ песни са за любовни раздели, вярвате сляпо на на недостоверен стереотип.

Подържане на последователен имидж: Суифт прегръща репутацията си без извинение, като остава искрена и истинска дори във всичките си грешки. По този начин успява да изгради отношения на дълбоко доверие и интимност със слушателите.

Какво можем да изведем като пример? В живота всичко се случва и вместо да се замита бъркотията под дивана, е по-ефикасно проблемът да бъде решен с директно и искрено признание. Истината, дори неприятна, винаги е освобождаваща за двете страни. 

Говори езика на аудиторията си: Изпълнителката е заковала на място buyer-персоната си, тя е наясно с какво се борят и какво вълнува слушателите ѝ. Докато узряваха заедно през годините с феновете ѝ, Суифт остана актуална, като говореше за болезнените за тях теми - от разбити сърца и лоши момчета до сериозни разговори като тези за политика, музикалната индустрия и неравенството между половете.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Възнаграждава лоялността със специални преживявания: Най-близкото нещо, до което повечето хора достигаме в преживяването си с любим музикант, са евтините билети за места на концерт. Дори и при по-скъп билет, всичко приключва дотам. Нещата с феновете на емблематичната изпълнителка не стоят точно по този начин.

Сред общността на Суифт има ъндърграунд традиция "Secret Sessions”, която представлява тайно парти в дома на звездата. Достъп имат суперфеновете, които обикновено могат да слушат всеки нов албум преди издаването. Това е силен маркетинг, тъй като по този начин се създават интимни преживявания със силна ефикасност – генерира се шум около пускането на продукта, слушателите се превръщат в бранд-адвокати, чувстват се високо оценени, което стимулира обвързването на много по-дълбоко ниво.

Последователен brand-voice: От текстовете на песните, информацията в сайта и дори описанията ѝ в Instagram, тонът на комуникация и гласът на Тейлър Суифт е постоянен във времето, отчетлив и пълен с индивидуалност, като по този начин ѝ позволява да се открои от останалите. Това дори създава чувството, че тези, които си взаимодействат с продукта, сякаш директно разговарят с нея.

Изключителност: Въпреки че е сред най-големите знаменитости на планетата, Суифт успява да запази яростно личния си живот. Шансът да я хванете на публично място е почти нулев, а интервютата са малко. Тази неуловимост добавя засилено очакване към издаването на нов албум, от което певицата се възползва, като включва лимитирани плакати, бонус песни и дори записки от дневника си със закупуването на съответния албум.

Прави нещата лични: От началото на кариерата си, в дните на отдавна забравената социална мрежа MySpace, Суифт полага допълнително усилие, за да спомене всеки един от поддръжниците си, изиграл роля за успеха ѝ. Когато по онова време се рекламира главният сингъл на албума ѝ, шепа фенове неочаквано получават личен видеоклип от самата нея. Специалните избраници веднага споделят вълнението си в социалните медии.

Отива при хората: Суифт знае, че най-добрите маркетолози се адаптират към своята аудитория, а не обратното. Дори измисля хаштага #taylurking, който ползва за да уведомява феновете си, че следи активността им в социалните медии. Онлайн присъствието ѝ е уникално защото бива адаптирано по потребителското поведение във всяка отделна социална платформа. Вместо да разпространява едно и също съобщение във всички мрежи, Суифт слуша и научава как взаимодействат потребителите, как се променя контекстът и как се местят от една ситуация в друга. Например Instagram е запазен за излъскани селфита и сторита зад кулисите, докато Tumblr е за дълги публикации и лични закачки.

Суифт има основни ценности и се придържа към тях: Певицата свободно може да влезе в историята като вокалиста на едно поколение, но използва гласа си по повече от един начин. Дори през най-противоречивите моменти в кариерата си тя успява да укрепи марката, която представлява. Когато през 2015 Apple Music пуска безплатен пробен период без планове за компенсация на музикантите, Тейлър пише отворено писмо до технологичния гигант, в което изразява разочарованието си и споделя как това ще бъде неуспех за подкрепата на млади прохождащи артисти. Apple веднага променят условията си, което става и повод за дългогодишното партньорство между двете страни. 

"Сдържаността е ключът към умереността": Макар да изглежда че Тейлър Суифт е навсякъде, изпълнителката знае точно кога да отстъпи. Поддържането на изключително тих личен живот позволява продукта ѝ да говори сам за себе си, без да бъде засенчван от жълти новини или разсейващи клюки.

Вдъхва живот на старото си съдържание – подобно на любимия ви филм, доброто съдържание не излиза от мода. Суифт използва изпълненията на живо, за да преосмисли своите хитове с миксиране и нови музикални аранжименти. С презаписването на първите ѝ пет албума тепърва ще видим ново завъртане на старите хитове в близко бъдеще. 

Еволюира: Никога не получавате една и съща Тейлър два пъти. Способността ѝ да преоткрива ѝ позволява да израства с феновете, като в същото време достига нови аудитории с всяка новодошла ера, с пускането на нов албум. Суифт остава на високо ниво и планира стратегия, с която се завръща дори по-силна.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Силата на изненадата и насладата: Забележително, е че изпълнителката все още не е изчерпала начините да държи сетивата на феновете си изострени. Суифт има богат опит и в това – изненадващи появи по сватби на фенове си през 2016, доставки на ръчно правени от нея коледни подаръци, пускането на два изненадващи албума в рамките на 4 месеца през 2020 - Folklore и Evermore.

Тейлър Суифт получава отличен по всички параметри заради допълнителните усилия, които полага, за да остане максимално свързана с феновете си.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Надежда Йорданова: Има сигнали срещу Гешев, които могат да са аргумент за отстраняването му

"Събираме още данни, за да се задействаме с отстраняването на главния прокурор", каза министърът

Джокович: Ще съдействам на властите, не исках фокусът да пада върху мен

Премиерът на Австралия защити решението на съда да депортира сърбина

Петков: Ще обявим парите от министерства и агенции към медии

Премиерът коментира здравните мерки, бунта на "Възраждане", темите за цената на енергията и Северна Македония

Делът на положителните Covid-тестове остава над 16% за денонощие

Ваксинационната кампания се е забавила в събота

Том Холанд се съблича в реклама на Prada

В кампанията ,,In the mood for Prada" участва и актрисата от ,,Еуфория" и транс модел Хънтър Шейфър

БЛС се възмути от включването на Атанас Мангъров в работна група за Covid

"Давайки се гласност на определени личности, чийто тези се основават на псевдонаучни аргументи, се насажда внушение, че сред медиците има разнопосочни мнения"

"Най-мразеният човек в Америка" е осъден за оскъпяването на животоспасяващо лекарство с 5000%

Мартин Шкрели ще трябва да върне 64,6 млн. долара и получи доживотна забрана за работа във фармацевтичната индустрия