Жалби блокират решението на Сандов за спирането на АМ "Струма" през Кресна

Решението на бившия министър на околната среда и водите Борислав Сандов да спре строителството на части от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, е обжалвано в последния момент. Това съобщава "24 часа".

В понеделник, 15 август, "Асоциацията на пострадалите при катастрофи" (БАЗК) е подала жалба в Министерството на околната среда, която следва да се отправи към Върховния административен съд (ВАС). Според Иван Тодоров, представител на Асоциацията, заповедта не е юридически издържана и в нея има вътрешни противоречия. Като основна причина за обжалването е посочено, че всяко едно забавяне на строежа на магистралата "Струма" ще струва човешки животи, тъй като в района на Кресненското дефиле се случват много катастрофи, казва Тодоров за изданието.

Решението на Сандов е обжалвано и от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), като жалбата вече е заведена във ВАС, но все още не е отразена в регистъра.

АПИ атакува МОСВ заради спирането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле АПИ атакува МОСВ заради спирането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле

Служебният екоминистър Росица Карамфилова посочва пред "24 часа", че е възможно решението на нейния предшественик на поста да е незаконно, тъй като е било подготвено от тогавашния му съветник. По думите ѝ няколко от дирекциите в Министерството не са били ангажирани в изготвянето му.

Подадените жалби спират изпълнението на заповедта на Сандов. Мотивът на бившия екоминистър за отмяната на всички досегашни процедури по участъка от магистралата беше писмо от Европейската комисия (ЕК), което изисква да се направят "равностойни алтернативи на трасетата" и да не се нарушава европейското екологично законодателство. По думите на Сандов това изисква магистралата в района да се разделя на две, като за платното в едната посока се използва съществуващият път, но рехабилитиран, а другото платно да се изгради източно от дефилето.

От АПИ твърдят, че са получили същото писмо на ЕК, но го тълкуват по друг начин, като според тях основното искане на Брюксел е да бъдат определени специфични консервационни цели за засегнатите от проекта защитени зони. В района на трасето, което е през Кресненския пролом има две защитени местности - зона за местообитания "Кресна-Илинден" и зона "Кресна".

По думите на служебния министър на околната среда Росица Карамфилова проектът за магистралата трябва да е с ясни природозащитни цели и предстои оценяването на становища по този въпрос.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024