Модните колекции за Годината на дракона

Снимка: © BAPE / Tory Burch

Казваме си ЧНГ за втори път с навлизането в годината на Дървения дракон по китайския календар на 10 февруари. В сравнение със стандартните  празненства, тези за посрещането на Годината на дракона ще продължат  няколко дни. 

В китайската култура драконът е символ на власт, чест и достойнство. Той е единственото митично животно в традиционния китайски зодиак и затова има особено специално място в него.

Китай се превръща в най-големия пазар за луксозни стоки в света. Всяка година модните брандове инвестират значителни средства в капсулните си колекции за Лунната нова година. 

Да погледнем какво са сътворили.

Dior

Dior

За капсулната си колекция за Годината на Дракона Dior се обединява с японския художник Otani Workshop. 

Кадрите от кампанията показват интересна интерпретация на митичното създание. В клип виждаме дракона на Otani гигантски и миниатюрен, като едновременно и артикулите, и създанието са на фокус. 

Колекцията обхваща дрехи, чанти и различни аксесоари от мъжката линия на Dior. 

Mulberry x Mira Mikati

Mulberry x Mira Mikati

Британският бранд за кожени изделия Mulberry си партнира с ливанската дизайнерка Мира Микати.

Микати има паралелна фен база в Instagram (121K последователи), като това е първо партньорство между нея и луксозен бранд. Стилът ѝ се отличава с цветни и анимационни дизайни, които придават свеж прочит на кожените аксесоари на Mulberry за Годината на Дракона.

 

Piaget

Piaget

Лунната новогодишна колекция на Piaget отдава почит не само на дракона, но и на феникса, друго митично създание, свързано с огъня (не с огнедишането, но с прераждането от пламъци). Циферблатите на часовниците са изработени от бял и сив седеф.

Двата модела са ограничени до 38 броя от всеки. Колекцията за Годината на Дракона на Piaget включва и бижута, брошка с дракон, обеци с феникс и пръстен.

Loewe

Loewe

Испанската модна къща Loewe си сътрудничи с няколко китайски майстори резбари на нефрит. Резултатът е няколко талисмана, трансформирани в ключодържатели, бижута, висулки и т.н.

Jing Daily разказва, че в китайската социална мрежа Weibo аксесоарите са станали вайръл, като се харесват на широк кръг от хора.  

В сравнение с много по-скромната колекция за Годината на заека, тазгодишната богата гама от артикули сигнализира за нарастващия фокус на Loewe върху Китай и азиатския пазар.

Levi's

Levi's

Колекцията Levi’s Year of the Dragon включва линия от деним горнища и долнища, чанти и още.

Виждаме, че брандът е трансформирал логото си, така че да съответсва на кръглия символ, с който са украсени продуктите от колекцията. 

Valentino

Valentino

Valentino представи колекцията си за Годината на дракона в цвета Rosso Valentino - много специфичен нюанс на червеното, който има собствена глава в историята на модата.

Посланиците на Valentino Янг Янг и Янг Зи оглавяват кампанията с основни продукти на бранда.

Предложенията за жени включват рокля, сако панталони, мини чанти и още. Мъжката гама е от кецове и чанти.

Fendi x FRGMT x Pokémon

Fendi x FRGMT x Pokémon

Fendi си сътрудничи с Fragment и Pokémon, като част от проекта „Friends of Fendi“.

Кожените аксесоари от колекцията са правени с дизайна на три дракона от първото поколение на Pokémon - Dratini, Dragonair и Dragonite.

MCM x Bape

MCM x Bape

Иновативната луксозна естетика на MCM (Michael Cromer Munich) среща уличното облекло на Bape. Двата бранда и преди са си партнирали - през 2019 г.

Макар че до голяма степен дизайните на MCM и на Bape са сходни по монограмните си шарки, колекцията им за Годината на дракона показва една идея по-сложни стилове - с пътни чанти, кожени изделия, суитшърти и други. 

Важно е да се отбележи, че и двете марки имат дълбока връзка с културата на уличното облекло. Bape е популярна от началото на 90-те, а MCM (макар луксозна) си проправя път в хип-хоп субкултурите в Китай. 

Radley London

Radley London

За Лунната нова година емблематичното куче на Radley London се среща с червен дракон, чийто цвят символизира късмет и богатство.

Талисманът на Radley се казва Скути и предишни години е бил бродиран до заек, тигър и диво прасе по случай китайския празник. 

Bottega Veneta

Bottega Veneta

За китайската нова година Bottega Veneta засне романтична кампания с името „Първият изгрев с теб“ (The First Sunrise With You).

В нея участва една от най-успешните тайвански актриси в историята, Шу Ки. Тя е носител на три филмови награди от Hong Kong Film Awards, две награди "Златен кон" за най-добра актриса, наред с други престижни отличия. 

Капсулната колекция на Bottega Veneta включва маратонките Andiamo, чантите Sardine и Orbit и още. 

Bottega Veneta брандира Великата китайска стена по случай Лунната Нова година

Louis Vuitton

Louis Vuitton

По повод Лунната нова година Louis Vuitton сложи пет скулптури с дракон на различни локации в Китай, които ще останат там в период между един и три месеца. 

Френският бранд е и поредният, който увеличава присъствието си на местния пазар и усилено ухажва потребителите.

За Годината на дракона Louis Vuitton трансформира талисмана Vivienne като брошка и бижу с формата на дракон. 

Loro Piana

Loro Piana

Един от брандовете, символи на тихия лукс - Loro Piana - също отдава почит на дракона с капсулна колекция в изискана гама от пастелни цветове.

Дрехите обхващат нюансите от лилаво и розово, през бледо синьо до аквамарин. Бродираните елементи са вдъхновени от ориенталската култура. 

7 марки, които царуват в тихия лукс

Koio

Koio

Италианският бранд Koio залага на просто, но очарователно решение. 

Драконът, нарисуван върху кецовете Capri, е дело на Дахан Чунг - дизайнер на обувки, в чието портфолио са партньорства с Marc Jacobs и adidas. 

Prada

Prada

Prada е един от малкото брандове, които излизат със сравнително скромен дизайн в колекцията си за Годината на Дракона. 

Забелязваме, че чантата от лявотото изображение е в наситен дървесен цвят, вероятно почит към елемента. 

Акцентите за жени и за мъже включват поли от органза, фини плетива, якета, жилетки и ризи.

Dr. Martens

Dr. Martens

За 2024 г. по китайския календар Dr. Martens преосмисля два класически силуета с червени и златисти елементи.

На снимката виждаме ботушите 1460. Другият трансформиран модел е на мокасините Adrian.

 

Gucci

Gucci

Тази година Gucci сякаш го "играе" по-спокойно.

Припомняме, че през 2022 г. брандът използва живи тигри за кампанията за капсулната си колекция за китайската нова година. Макар животните да бяха заснети в безопасна среда и под стриктен контрол, идеята разяри природозащитниците. През 2023 г. италианската модна къща повтори номера със зайци

Предполагаме, че за настоящата година от Gucci не са могли да намерят дракони. 

Alexander Wang

Alexander Wang

Alexander Wang черпи вдъхновение от племенните татуировки от 90-те годин в Китай.

Семплата колекция включва унисекс велурена риза, шорти, пижама, мини рокля, заедно с червени аксесоари. 

Tory Burch

Tory Burch

Колекцията за Лунната нова година на Tory Burch е в неутрални цветове. Чантите и пормонетата са украсени с облаци, които представляват царството на дракона. Обувките от основната снимка на галерията също са част от китайската новогодишна колекция на бранда.

В кампанията участва местният модел Лина Джан с двете си деца Мубай и Анахи.

Jaeger LeCoultre

Jaeger LeCoultre

Jaeger LeCoultre е швейцарски производител на луксозни часовници. Компанията, основана от Антоан Ле Кутр през 1833 г., днес е част от портфолиото на луксозния конгломерат Richemont (Cartier, Piaget).

За Годината на дракона брандът представи специално издание на модела Reverso Tributе - Enamel Dragon.

Часовникът от 18-каратово злато има въртящ се циферблат, на който е гравирано изображение на дракон. Ако някой иска да закупи модела, може да го направи само като се свърже с отдела за обслужване на клиенти на Jaeger LeCoultre.

Годината на Дървения Дракон: Каква ще бъде 2024 според китайския календар

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам