В чест на Kитайската Нова година Bottega Veneta превзе едно от 7-те чудеса на света за 6 дни – напълно достатъчни, за да направи силно впечатление, без да подразни гражданите на страната или защитниците на културното наследство.
Великата китайска стена беше брандирана между 6-ти и 12-ти януари не само с името и логото на марката, но и със знаците 新春快乐, които означават "Честита нова година". Инсталацията е направена в характерния зелен цвят на модния бранд, а знаците са в нюанс на портокал и мандарина, който е символ на късмета в Китай.
В същия нюанс е и цялостната им кампания за Китайската Нова година, която настъпва на 1 февруари.
Марката обеща и дарение за прохода Шанхай – един от основните проходи на Великата китайска стена и нейната най-източна крепост.
Ако не ви е познато името Bottega Veneta, марката е собственост на френската мултинационална корпорация Kering, специализирана в луксозните стоки. Нейна собственост са и марки като Alexander McQueen, Saint Laurent, Balenciaga и Gucci, чийто маркетингов екип не успя да се справи особено похвално покрай кампанията им с истински тигри за Годината на Тигъра.
Превземането на Великата стена е най-новият пример за експерименталния подход на луксозния бранд към "герила-маркетинга". През последната година марката инвестира в привличащи погледа външни реклами, например плакати на покриви близо до летище LAX в Лос Анджелис, така че пътниците да могат да ги виждат, докато излитат или кацат.
Едновременно с това Bottega Veneta изостави масивните маркетингови инструменти, като деактивира акаунтите си в Instagram, Facebook и Twitter миналата година. През февруари 2021 г. главният изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино каза, че решението е с цел да се позволи на потребителите в социалните мрежи да водят разговора около марката, а не самата марка да го прави.
"Bottega Veneta не изчезва от социалните мрежи“, споделя Пино по време на разговори с анализатори за годишните печалби. „Просто ги използва по различен начин.“
През 2022 със сигурност марката ще стане повод за още заглавия. Креативният директор Даниел Лий обяви през ноември, че напуска. По-късно същия месец BV посочи новия човек за поста - Матю Блейзи, бивш креативен директор на Raf Simons и Phoebe Philo.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: