Около 500 млн. лв. ще струват ремонтите на Северната скоростна тангента и магистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Марица“, за които скорошни проверки установиха, че са били строени некачествено. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Венцислав Ангелов по bTV в неделя.
Общо ще трябва да се ремонтират около 100 км от четирите трасета, отбеляза още той.
Изчисленията на АПИ идват, след като миналата седмица регионалният министър арх. Иван Шишков съобщи за липса на 30% от плътността на асфалтаовата настилка на Северната скоростна тангента.
Днес Ангелов, който пое поста в АПИ в края на декември 2022 г., уточни, че проверките на стратегическите пътни артерии са били възложени от Министерство на вътрешните работи през ноември миналата година. Целта е била да се провери как съответната отсечка е направена и поддържана.
Една от критиките по адрес на разкритията от поселдните седмици бе, че проверките са били извършени чрез вземане на „ядка“ от конкретен участък – метод, който не показва състоянието на целия път. По думите на Ангелов тепърва предстои „АПИ да направи подробен анализ какви материали са били използвани и по какъв начин са направени“. Той уточни, че агенцията търси георадар, за да извърши подробно проучване на цялата настилка.
Ангелов посочи, че досега на Северната скоростна тангента са правени кръпки на 8600 кв., като голяма част от тях са били гаранционни. Не е ясно колко от 500-те милиона лв. ще бъдат отделени конкретно за това трасе. Припомняме, че изграждането на тангентата струва общо 200 млн. лв., а тя бе въведена в експлоатация през 2016 г.
Ангелов увери, че вече е спряна практиката за отпускане на големи авансови плащания. Сега АПИ извършва плащания по т.нар. „ин хаус“ договори само за свършена работа, каза той.
Шишков: Проверките при пътното строителство се превърнаха в сериала "Кражбата на магистрали"
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: