Спорният гигант adidas отчете 400 милиона евро приходи от продажба на обувки между април-юни тази година. Периодът съвпада с първото пускане на кецове Yeezy, след като немската марка прекрати сътрудничеството си с рапъра и моден дизайнер Кание Уест.
adidas скъса връзките си с Уест миналия ноември, след като той направи поредица от антисемитски коментари в социалните мрежи.
Компанията обеща да дари част от приходите от продажбите на благотворителни организации, които работят за борба с омразата.
Междувременно търсенето на кецове Yeezy не е утихнало. Обувките държат популярност и на пазара за препродажба.
Управляващият директор на adidas Бьорн Гулден каза, че компанията ще ,,продължи внимателно да разпродава повече от съществуващата продукция на Yeezy" по повод последния си финансов отчет.
Гулден твърди, че ,,продажбата е много по-добра от унищожаването и отписването на артикули", като казва, че това е повишило и ,,общата финансова сила" на adidas.
Силното търсене на линията Yeezy помогна на бранда да намали прогнозираната загуба за годината до 450 милиона евро - спад от очакваните преди това 700 милиона евро.
Продажбите на кецове Yeezy са подобни на нивото, наблюдавано през същия период през 2022 г. преди шумното разграничаване от Кание Уест.
adidas отдели 110 милиона евро за дарения за Фондацията за борба с антисемитизма и Лигата за борба с клеветата.
След като високодоходното партньорство с рапъра приключи, спорният гигант заяви, че разполага с обувки Yeezy на стойност около 1,2 милиарда евро на склад.
Тази седмица компанията посочи, че ако реши да не продаде останалата част от стоката, ще понесе загуба от около 400 милиона евро.
Последните резултати на марката не отчитат да има скорошно последващо пускане на кецовете, което вероятно би ѝ дало допълнителен финансов тласък.
Британската компания за търговия на дребно JD Sports съобщи, че е започнала да продава продукти на Yeezy от второто издание на обувките тази седмица.
Алис Прайс, анализатор на облекло в изследователската фирма GlobalData, коментира, че продажбата на оставащите Yeezy е „краткосрочно решение за марка, която е загубила част от идентичността и значението си на пазара“.
Прайс предполага, че в момента adidas изостава зад някои от конкурентите си като Puma, които предлагат по-актуални и иновативни продукти.
Въпреки усилията на Гулден да промени хаотичната ситуация, adidas е съдена от инвеститори, които твърдят, че фирмата е знаела за проблемното поведение на Кание Уест години преди да прекрати партньорството.
Инвеститорите мислят, че adidas не е успяла да ограничи финансовите загуби и да вземе предпазни мерки, за да минимизира щетите.
По-рано брандът заяви, че отхвърля ,,тези неоснователни твърдения", добавяйки, че ще предприеме ,,всички необходими мерки, за да се защити".
Печели ли Кание Уест от продажбите на Yeezy?
През юли Financial Times съобщи, че приходите от кецовете Yeezy носят повече приходи от това, което adidas съобщава. И да, немалка част отиват директно към Уест.
През май четири милиона поръчки на Yееzy са донесли 565 милиона долара приходи за adidas, пише изданието. Въз основа на отчетените 15% хонорар за Уест, това възлиза на малко под 85 милиона долара за рапъра.
Financial Times посочва, че спортният гигант спазва обещанието си да дарява част от приходите за борба с антисемизма и расизма, като за момента работи с пет благотворителни организации в САЩ и Китай. Тогава adidas съобщи, че в близко бъдеще желае да разшири списъка си с дарения.
Смята се, че компанията продължава да търси начини да се бори с предварително прогнозираната загуба, но както посочва Алис Прайс, предстои да се види какъв резултат ще даде това в дългосрочен план.
Twitter върна акаунта на Кание Уест
Adidas най-накрая реши какво да прави със залежаващите маратонки на Кание Уест за над €1 млрд.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: