Apple пуска нова абонаментна услуга в рамките на приложението си за подкасти, която ще отвори възможност за допълнителни приходи на създателите на аудио-съдържание. 

Досега амбициите на Apple в индустрията на подкастите се ограничаваше преди всичко с привличането на повече слушатели към безплатното приложение Apple Podcasts. Сега обаче технологичният гигант измества фокуса си върху платените форми на абонамент. 

Новата услуга ще включва функция, предназначена за автори на подкасти, които искат да разпространяват премиум-съдържание в Apple Podcasts, срещу годишна такса от 19,99 долара и отчисление от приходите. 

Компанията анонсира и платформа за анализ на аудиторията Podcasts for Creators, която би трябвало да предоставя достъп до повече статистически данни за интереса на потребителите към аудио-съдържанието.

Авторите сами ще могат да определят цената, на която абонатите им ще могат да получат достъп до епизодите. Всички, които искат да разпространяват подкастите си свободно, ще могат да продължат да го правят както и досега. 

Новата услуга ще заработи през месец май в над 170 държави, като ще предлага три категории - безплатна, платена и смесена - така че създателите на подкасти да избират как и какво съдържание да продават на последователите си. 

Плащащите абонати може да получават епизоди без реклами, ексклузивно допълнително съдържание или по-ранен достъп до новите серии в сравнение със слушателите, които не допринасят финансово. Ще има и опция за безплатен тестов период за нови заинтересовани потребители. 

Сред партньорите на Apple в тази сфера са няколко големи издатели на серийни подкасти като NPR, Radiotopia, Washington Post, Luminary, Sony Music Entertainment и The Athletic.

Важният детайл от предложението на Apple е в това, че платформата ще прибира 30% удръжка от приходите на авторите на подкасти по подобие на разплащанията в други приложения на App Store. Цената на достъп до платената подкаст-услуга за създатели на съдържание ще пада до 15% от общите приходи след първата година на ползване.  

Engaget обръща внимание, че това е поредната силна заявка за конкуренция в сферата на аудио индустрията. 

Преди дни Facebook обяви плановете си за няколко нови програми за гласово общуване - аудиоконферентни връзки, социална мрежа по подобие на Clubhouse, кратки гласови съобщения за публикуване в News Feed-а на потребителите на FB и сътрудничество със Spotify, които инвестираха около 1 млрд. долара в развитието на подкаст-системата си през последните години, привличайки продуценти от ранга на Джо Роугън или семейство Обама. 

Recode посочва, че досега основната възможност за пряка финансова подкрепа от страна на слушателите към авторите на любимите им подкасти бяха независими услуги от сорта на Patreon. Продуцентите обикновено разчитат на приходи от реклами, но този пазар остава доста ограничен на фона на останалите видове медии. 


Clubhouse - новата социална мрежа, която работи само с глас

Подкастът, който струва 100 милиона долара

Подкастът на принц Хари и Меган Маркъл: Коледният удар на Spotify


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Прочети