„Клиентът ми ме информира, че се страхува от баща си. Тя няма да излезе отново на сцената, ако баща ѝ продължава да отговаря за кариерата и финансите ѝ“. Тези думи на адвоката на Бритни Спиърс пред съда от ноември 2020 г. представляват една от най-силните сцени в новия документален филм за 39-годишната поп звезда – „Framing Britney Spears“ на The New York Times.

Миналата година музикалната изпълнителка загуби делото срещу собствения си баща Джейми Спиърс, който вече 13 години продължава да контролира имуществото на дъщеря си. Съдът решава той да стане нейн попечител през 2008 г. заради психическата и емоционална криза, в която Бритни изпадна. Оттогава насам той контролира нетно богатство, което според официалните документи по делото се равнява на 59 млн. долара.

Певицата изчезна от сцената през последните години, като последният ѝ албум е "Glory" от 2016 г. Най-големите новини около нея са свързани с делото за попечителство и психическото й разстройство. Спиърс не дава интервюта и The New York Times дори не са успели да се свържат с нея за излъчването на документалния филм.

Продукцията, която излезе в FX и Hulu само в САЩ, разказва тъжната история на детето чудо на музикалната поп сцена, превърнало се в жена без право на собствена "самоличност", финанси и имущество. Цяла една индустрия трупа дивиденти от успехите на Бритни, а медиите се възползват от състоянието й с агресивен подход и истории, накърняващи достойнството й.

Филмът проследява отблизо как се променя животът на музикалната звезда от 2008 насам. Попечителството на баща й е представено като механизъм, имащ за цел да я предпази от самата нея и от психичните й проблеми, но в същото време и да я контролира.

Историята й е разказана не от нея, нито от баща й, а от дългогодишни семейни приятели, адвокати и хора от шоубизнеса, работили със Спиърс. Филмът преплита кадри от сцената и зад кулисите с истории на свидетели, което го прави изключително завладяващ, отбелязва NBC.

На дневен ред стои големият въпрос – как 39-годишна суперзвезда на музикалната сцена, продала милиони копия на албумите си по света, има попечител? Адвокатът Трой Мартин от Лос Анджелис казва пред USA Today през 2019, че всичко се дължи на здравословните проблеми на Спиърс отпреди повече от десетилетие. Тогава тя претърпява нервен срив и влиза под прожекторите с няколко „изяви“ - атака с чадър срещу автомобил на един от операторите, както и обръсване на главата "нула номер".

Така 69-годишният Джейми Спиърс става нейн попечител заедно с адвоката Андрю Уолет, който по-късно се оттегля. Пред 2020 съдът решава, че правата над имуществото на Бритни трябва да бъдат поделени с компанията за управление на финанси Bessemer Trust. Въпреки че оспорва това решение на 11 февруари 2021 с настояване за по-големи права над дъщеря си, съдът в Лос Анджелис отхвърли иска му. Сега той и тръстът трябва да изготвят заедно бюджет и инвестиционен план, който да е в полза на певицата.

Бащата на Бритни Спиърс поиска по-голям контрол над финансите ѝ, но ще трябва да поделя попечителството

Според Трой Мартин – до 2019 Спиърс не е заявявала пред съда, че иска отмяна на попечителството, но това се промени миналата година.

Във „Framing Britney Spears“ зрителите я виждат най-напред като малко момиче, което още на 15 подписва с Jive Records. Бившата й асистентка Фелисия Кулота разказва, че Спиърс вече не е дете, а 39-годишна жена, която не се нуждае от хора, определящи траекторията на житейския й път.

Филмът показва кадри от концерти на Спиърс, нейни интервюта и изяви зад кулисите, описвайки я като напълно концентрирана в работата си жена, осъществяваща пълен контрол над случващото се. Най-приближените й хора казват, че не са виждали човек с такава работна етика и креативно мислене. Когато обаче проблемите с психическото й здраве стават публично достояние, медиите се възползват от падението на голямата звезда.

Операторът Даниел Рамос снима Бритни, докато жената с гола глава напада автомобила му с чадър. Снимката е продадена на вестниците в САЩ на „извънземна цена“, казва самият той. „Спиърс и папараците си помагат взаимно. Тя никога не казваше: „Хора, оставете ме на мира“, казва той, цитиран от NBC.

Когато през 2002 певицата се разделя с Джъстин Тимбърлейк, таблоидите отново стрелят по нея. Дайън Сойър от ABC я пита дали е изневерила на изпълнителя и директно й заявява в ефир: „Ти разби сърцето му, направи нещо, което предизвика толкова много болка и страдание у него. Какво стори?“. Дори й предава думите на съпругата на губернатора на Мериленд: „Ако имах шанс да гръмна Бритни Спиърс, бих го направила“.

Поп звездата става жертва на още едно телевизионно интервю по NBC. Обвиняват я, че не е способна да отглежда децата си Шон и Джейдън, защото е шофирала автомобила си, докато един от тях седи в скута й. Хваната напълно неподготвена, Спиърс започва да плаче в ефир и се извинява.

През 2008 г. музикалната икона води битка за попечителство с бившия си съпруг Кевин Федърлайн. Точно тогава наяве излизат психическите й проблеми, а баща й иска от съда спешно „временно“ попечителство над дъщеря си.

По принцип законите на Калифорния гласят, че под подобна опека могат да бъдат само хора, които са неспособни да вземат решения – като болни от деменция или други когнитивни заболявания. Джейми Спиърс се възползва, за да защити Бритни, но във филма на NYT той е изобразен като човек, заинтересован от богатството, а не от здравето на дъщеря си.

След дълга битка, в която е подкрепяна от майка си (разведена с Джейми Спиърс), 39-годишната поп звезда все още е под опеката на баща си. Затова през последните няколко седмици, след кратко затишие, скорост набра движението „Освободете Бритни“. Хаштагът #FreeBritney се разпространява в Twitter от известни личности като Сара Джесика Паркър и Майли Сайръс. По време на делата беше организиран и протестен митинг на фенове пред съда в Лос Анджелис.

Много от привържениците й, които споделят хаштага #SorryBritney, дори предполагат, че баща й е инсценирал нейните психически проблеми, за да се домогне до парите и имотите й, които се оценяват на половин милиард долара.

Изненадващо, Спиърс се включи в Instagram и каза, че „в момента се учи да бъде нормален човек“. Във вторник тя сподели видео, на което изпълнява един от своите хитове „Toxic“, а съобщението към 27-те й милиона последователи гласи: „Винаги ще обичам да бъда на сцената, но в момента съм се концентрирала върху това да се уча да бъда нормален човек. Просто се наслаждавам на малките неща в живота!“.

Без да назовава конкретно филма на NYT, тя написа, че „всеки човек има история и версия за историите на другите“. „Всички ние имаме толкова различни и красиви житейски пътища“.

„Помнете - без значение какво мислим, че знаем за живота на един човек, това няма нищо общо с истинския човек, който живее зад обектива на камерата“.


Прочетете още:

Прокудената от Disney Джина Карано: Бивша MMA-звезда и посланик на конспирацията QAnon

Fake Famous по HBO: Instagram е балон, но никой няма интерес да го спука

Най-очакваните филми през 2021 г.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Чехия разби руска мрежа за влияние на евроизборите и наложи санкции

Европейски политици са получавали пари от руски фондове за предизборните си кампании

12:35 - 28.03.2024
Важно днес

Кирил Петков: Няма да позволим регулаторите да се наредят на бърза ръка

Съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков отговори задочно на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, който по-рано му предложи "да си решим регулаторите".

11:48 - 28.03.2024
Живот

Завръща ли се Слави Трифонов в bTV?

Риалити формат на "Шоуто на Слави" тръгва в bTV след 15 г. пауза

09:24 - 28.03.2024