"Демократична България" внася в парламента законопроект за отнемане на нефтения пристанищен терминал "Росенец" от "Лукойл България" и връщането му на държавата. Това става ясно от прессъобщение на политическата формация.
Предложението е за промени в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход. То е внесено от депутатите Надежда Йорданова, Ивайло Мирчев и Мартин Димитров. В мотивите на текста се посочва, че месец след влизането на закона в сила правителството трябва да прекрати концесията на терминала.
Законопроектът предвижда създаването на разпоредби, с които да се наложи забрана за възлагане на концесии на обекти на критичната инфраструктура, засягащи нефт и продукти от нефтен произход, произведени от суров петрол с произход Русия или изнесени от Русия, а съществуващите концесионни договори се прекратяват. се казва в прессъобщението на "Демократична България".
През октомври служебният кабинет обяви, че разрешава на компанията да остане концесионер на нефтеното пристанище "Росенец за още 24 години до 2046 г., като довърши договора, подписан от кабинета "Борисов 1". Решението беше взето без мотиви и обсъждане и въпреки санкционния режим на ЕС срещу руските концесии след войната.
Междувременно "Демократична България" се опитва да реализира и друг проект - за държавен надзор над "Лукойл Нефтохим" и "Росенец", който предвижда държавата да може да назначава специален управител на стратегическите за енергетиката обекти.
Проектът за държавен надзор над "Лукойл Нефтохим" и "Росенец" мина на първо четене
В началото на новата сесия на 48-ото Народно събрание съпредседателят на "Демократична България" Христо Иванов призовава от името на коалицията служебното правителство да използва санкциите срещу Руската федерация за преразглеждане на концесията за нефтопристанище "Росенец" край Бургас, дадена на "Лукойл".
Той обяви също, че формацията му ще продължава да работи за възстановяване на икономическия суверенитет по отношение на суровия петрол, а от там и за сваляне на цените на горивата, както и за политики на устойчив икономически растеж.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: