Как да харчим за дрехи по-малко и по-отговорно? Снимка: © Remix

Модната индустрия в мащаб е еквивалент на 7-мата най-голяма икономика в света.

Според Програмата на ООН за околната среда производството на дрехи е вторият по големина потребител на вода в света и е отговорно за 8-10% от глобалните въглеродни емисии – това е повече от всички международни полети и морски превози взети заедно.

Над 70% от водата, използвана за производствени нужди в света, отива за добиването на памук, който се влага в над 90% от платовете в индустрията.
И така, докато модата пресушава водните източници и замърсява реките и потоците, между 80 и 85% от текстила отива на сметищата всяка
година
, изчислява Business Insider.

За да се произведат 1 чифт дънки или 1 тениска са необходими около 10 000 литра вода – количество, което човек изпива за около 3 години. Всяка
година модната индустрия произвежда над 100 милиарда артикула. Всичко това означава само едно - с безразборното пазаруване на нови дрехи, които обличаме по веднъж, увлечени от поп психологическите теории за "шопинг терапия", реално вредим на природата.

Допреди десетилетие или две се борехме да имаме повече неща. Повече вещи, повече играчки за децата, повече обувки и, разбира се, повече
дрехи. Днес светът е друг и борбата не е да "имаш повече", а да "нямаш нищо излишно".

Опитваме се да се отървем от ненужното, за да отворим пространство за новото - принципът е приложим колкото в модата, толкова и в
психологията. Подаряваме старите си дрехи, стараем се да имаме капсулни гардероби, да намираме лесно това, което търсим и да притежаваме повече взаимно подхождащи си дрехи, за да губим по- малко време в ровене из преливащия гардероб.

Глобалните модни тенденции следват принципа RRR - Reduce, Reuse, Recycle. В този смисъл, наред с устойчивата мода, сред водещите тенденции се настани и т.нар. кръгова мода, която цели да запази облеклото и материалите в употреба по-дълго време чрез препродажба и рециклиране, избягвайки, където е възможно, създаването на чисто нови продукти и намаляване на количеството вредни отпадъци.


Терминът "кръгова мода" е въведен през 2014 година от основателя на консултантската фирма Green Strategy Анна Брисмар. Понятието
обозначава дрехи, обувки или аксесоари, които са проектирани, произведени и продавани с намерението да бъдат използвани отговорно
и ефективно възможно най-дълго време.

Кръговата мода рециклира представата за дрехите втора употреба като некачествени стоки на килограм, натрупани на купчини в грамадни
халета с надписи "Дрехи от Дания". Днес пазаруването на second hand облекла е признак за съвременен начин на мислене и грижа за околната
среда, без капка компромис с качеството и стила на дрехите.

Разбира се, не всичко, което наричаме "дрехи втора употреба" е синоним на красиви и качествени дрехи на известни брандове, но компанията
Remix предефинира понятието у нас
. Доказателство за успеха им е и пътят, който извървяваха - от семейна българска фирма до част от най-
голямата компания за препродажба на дрехи и аксесоари.

Марката Remix е добре позната на изкушените от модата много преди в България да се заговори за кръгова мода. Всичко започна с един
физически магазин в София, където потребителите намираха селектирани модни находки second hand. Оттогава до днес Remix се
разви като високотехнологична компания, която наскоро направи инвестиция от 20 млн. лева в един от най-големите центрове за обработка и дистрибуция на аутлет и втора ръка запазени облекла, обувки не само в България, но и в Европа.

Всеки ден в сайта на Remix има ново зареждане от между 10 и 20 хиляди артикула като точната бройка се обновява непрекъснато. Продуктите са оutlet колекции или second hand находки.

Дистрибуционният център в село Равно поле отвори врати година след като Remix стана част от гиганта thredUP - най-голямата американска онлайн платформа за препродажба на дрехи, обувки и аксесоари в света.

Снимка: Remix

Центърът ще позволи обработката на 60 000 уникални артикула дневно

Още от създаването си и двете компании имат за цел на стимулират ново поколение потребители да избират повторната употреба, трансформирайки препродажбите с помощта на технологиите. С платформата си Resale as a ServiceⓇ, thredUP дава възможност на глобалните брандове да използват създадените от нея технологични решения, за да предотвратят преждевременното изхвърляне на модни артикули.

Говорим за бизнес, който ни дава възможност да купуваме лесно и изгодно дрехи, обувки и аксесоари онлайн с чистата съвест, че не натоварваме околната среда, гардероба или бюджета си.

Една от безспорните заслуги на Remix е, че дава възможност на всички потребители да допринесат за развитието на кръговата мода у нас, като продадат запазените си дрехи, обувки и аксесоари с услугата „Продайте на Remix”. Благодарение на иновативните технологични решения на онлайн магазина на компанията, всеки може бързо, лесно и изгодно да се раздели с неупотребяваните си тоалети, без да се налага да ги снима и да следи продажбата им.

Част от дрехите, които можем да купим от Remix, са тези, които носим през цялата година: удобни дънки, basic тениски, бели ризи, блузи в
основни цветове, леки пуловери пр. Стремежът към гардероб, независим от сезоните, е напълно оправдан, тъй като ни спестява усилията да
вадим, прибираме, сортираме, перем и сгъваме дрехи в началото на всеки сезон.

Спортните дрехи също са широко застъпени в Remix, а те са още една стъпка към гардероб, освободен от изискванията на сезона. Може да заложите на утвърдени марки като Nike, Adidas, Polo Sport, Bench, Salomon, New Balance, Emporio Armani, но и да намерите находки на по- редки марки като канадската Lululemon.

В Remix може да откриете и по-авангардни дизайнерски дрехи, които са истински находки за пазар като нашия, където не всички световни марки
и дизайнери са добре представени. Освен по бранд, можете да търсите и по друг критерий, например "лен", "коприна", "кашмир" - все материи, които гарантират по-дълъг живот на дрехите в гардероба ви.

Пазаруването от Remix е не просто guilt-free преживяване, но и лесен начин да бъдем отговорни към природата и бюджета си, без да се лишаваме от удоволствието да имаме разнообразен гардероб.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Работата на актьора над себе си. И на пиара върху нас

Сериозно ли е да сравняваме заслугите на PR-а на Народния театър със заслугите на неговите творци?

14:09 - 07.12.2022

САЩ одобриха продажбата на танкове M1A1 Abrams на Полша в потенциална сделка за 3,75 млрд. долара

Ако сделката бъде осъществена, Полша ще разполага с по-голям танков флот от Франция, Германия или Великобритания

14:03 - 07.12.2022

Руският митрополит и Митрофанова се оказаха гости на Симеон Сакскобургготски във Врана

Докато хората протестираха пред руската църква в София

13:12 - 07.12.2022

Асен Василев иронизира "полета на гълъба" след критики на Донев към ПП

Донев определи като PR-фокус настояването на ПП за изслушването му за Шенген

12:45 - 07.12.2022

Китай смекчи някои от най-тежките си Covid мерки

Промените след протестите продължават

12:37 - 07.12.2022

Германия предотврати опит за държавен преврат

Заговорниците са планирали да върнат модела на Втория райх

10:52 - 07.12.2022

Борисов и Ердоган може да са провели среща за кабинет с ДПС, твърди Стоян Михалев от ДБ

Депутатът от ДБ каза, че е дочул в кулоарите за неформална среща на Борисов в Турция с някои от "много висшо ниво"

10:46 - 07.12.2022

Демократите укрепиха мнозинството си в Сената на САЩ след оспорвана победа в Джорджия

Победата на Уорнък осигурява на демократите 51-ото място в Сената

10:13 - 07.12.2022