Почти всяко дете от 80-те или 90-те в България може да затвори очи и да си представи една и съща картина на домашния интериор от миналото: тъмнокафявата секция във всекидневната, фигуралните тапети по стените, тежката холова гарнитура с булана, и фикус в ъгъла.
Поколението, което отрасна с табелка "Образцов дом" на входната врата, отдавна вече е самостоятелно и има стотици пъти по-голям избор и възможности от своите родители.
Хората между 25 и 40 г. обикновено се настаняват в първия си собствен апартамент, купуват по-голямо жилище заради порасналото си семейство или често обновяват досегашния си дом. Обзавеждат детската стая за новата учебна година, сменят кухнята или просто си търсят по-удобен стол за хоум офис.
Предпочитанията им отразяват практичност, качество, сигурност и личен стил - но над всичко, разбира се, стои цената.
Изборът на нови мебели, особено при влизането на младо семейство с деца в ново жилище, често изисква допълнителни средства. И тук на помощ идват хората от ПроКредит Банк, които разбират колко важна е инвестицията в дома и са готови да подадат ръка.
Банката предоставя подкрепа с потребителски кредит с промоционални условия до 100 хиляди лева при лихва от 4,5%, без такси за кандидатстване и проверка на кредитоспособността. Условието е инвестицията ви да е минимум 40 хил. лева, като срещу това банката иска да получавате заплатата си чрез нея и да имате кредитна карта там. И двете новини не са никак лоши, защото кредитната картна на ПроКредит Банк е момента е без лихва за първата година, както и без такса за поддръжка, и второ - самата банка е напълно дигитализирана и замества абсолютно всяко излишно разкарване до клон чрез електронна услуга.
Колко често българите купуват нови мебели?
Близо една пета от пълнолетните българи го правят поне веднъж на няколко години, показва изследване на БКДМП (Българска камара на дървообработващата и мебелната промишленост) от края на 2023 г. По-често те са активни работещи мъже и жени над 30 г., висшисти, със среден или над средния доход и живеещите в София.
Хората, които купуват мебели поне веднъж годишно, са около 4% - най-често са семейни с поне едно дете, от областен център, работят на пълна заетост или са домакини.
Цената е водещ фактор за всички възрастови групи - интересното е, че това не се променя дори в зависимост от месечния доход на семейството.
Приблизително сходно по значение е и качеството на изработката, както за хората с най-скромни доходи, така и за най-богатите. Звучи логично, като се има предвид, че мебелите ги ползваме с години, а хубавите и истински ценните се предават от поколение на поколение. Не говорим за онези от началото на текста.
Българите са консервативни в разходите си, но и си дават сметка, че евтиното накрая излиза скъпо.
Дизайнът е на трето място след съотношението "Цена-качество", и то особено за 18-29-годишните млади хора (71%), жените (66%), хората с високо образование и високи доходи.
Хората между 30-39 г., мениджърите и работещите в свободни професии са по-склонни да се интересуват и от производителя.
Мъжете (56%) отдават по-високо от средното значение на материалите, от които са изработени търсените от тях мебели. Дали отговарят на екологичните изисквания е въпрос, който вълнува най-вече 30-39-годишните висшисти.
Като цяло 31% от интервюираните казват, че произходът и материалите на мебелите са важни - но почти всеки четвърти човек признава, че се съобразява само с цената и външния вид на обзавеждането.
44% от хората - особено между 30 и 50 г. и живеещите в областни градове - предпочитат мебели, произведени в България.
Интересното е, че само 22% от младите под 29 г. и живеещите в София държат на българския произход. Хората с най-високи доходи не са толкова склонни да избират само българското.
Кои мебели от обзавеждането у дома сменяте най-често?
Най-често сменяните мебели са леглата и матраците – половината от хората, които купуват мебели, посочват този отговор.
Една трета (по-често мъже) посочват, че най-често сменят столовете, а малко над една четвърт (26%) – диваните и креслата.
По-рядко се сменят мебели, които се използват за съхранение/поставяне на вещи – шкафове, маси, гардероби, кухня и др.
Детски мебели се купуват по-редовно от хора между 30-40 години, жени и жители на областни градове, което е нормално - това за годините на родителството.
Огледът и тестването на мебелите на място, в магазин или шоурум, остава най-предпочитаният начин за пазаруване (45%). На второ място по брой са хората, които първо се ориентират за марки, цени и качество онлайн, преди да посетят магазина.
Само 5% купуват мебели изцяло онлайн, а 14 на сто се доверяват на препоръка от познати.
Хората от малките градове предпочитат да видят мебелите на място, вместо предварително проучване онлайн.
Младите между 18-29 и 30-39 по-често проверяват какви са опциите им онлайн, за да си спестят разходки до магазина.
Независимо в коя група попада даден клиент, той може да се възползва от професионална консултация за разходите си в ПроКредит Банк. Между другото банката има и специални кредити за зелени решения, които идват с готов инвестиционен план.
Така всеки може да направи важните стъпки към изграждането на своя идеален дом, без излишни финансови притеснения - дом, който и порасналите деца ще си спомнят с добро.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: