IKEA направи нещо, което рекламата рядко си позволява – остави ни да си представим продуктите. В новата кампания „Wherever Life Goes“ няма мебели, няма каталози, няма подредени интериори. Има сълзи, целувки, хаос, провали, успехи и раздели –животът, такъв какъвто е.
Кадрите показват обикновени сцени от всекидневието, които в ретроспекция се оказват определящи.

Върху тях има само един отличителен детайл – етикет с цената на продукт от IKEA и посланието „Wherever Life Goes“ („Където и да те отведе животът“).
Зад този минимализъм стои идея, близка до всеки от нас – единственото сигурно нещо е промяната. Местим се, събираме се, разделяме се, ставаме родители, започваме отначало. А домът трябва да бъде толкова гъвкав, колкото е самият живот.

Медиите определиха „Wherever Life Goes“ като едно от най-смелите и успешни отклонения от стандартната рекламна формула
Кампанията е дело на Åkestam Holst NoA – шведската агенция, която стои зад най-емоционалните истории на марката през последните години.
„Етикетът с цената е нещо на пръв поглед съвсем незначително, лишено от смисъл извън магазина, но именно в него открихме най-естествения начин да уловим момента, в който настъпва промяната. Една целувка е просто целувка – но може да бъде и началото на връзка, която променя дома ти“, казва арт директорът Михал Ситкевич.
Росалия и испанският отговор на IKEA
Само дни след премиерата на кампанията IKEA Испания показа другата страна на същата философия – способността да реагира бързо, с чувство за хумор и усет към културния контекст.
На 25 октомври певицата Росалия изненада феновете си, като обяви новия си албум LUX по необичаен начин: обложката му се появи върху огромните екрани на площад „Кайяо“ в центъра на Мадрид.
Само ден по-късно IKEA Испания отговори с остроумна интерпретация.
Брандът публикува снимка на висяща лампа от каталога, над която буквите L, U и X отново изписваха името на албума. Под кадъра стоеше надписът: „Todo listo para el 7 de noviembre“ („Всичко е готово за 7 ноември“) – датата, на която LUX ще излезе официално.
Todo listo para el 7 de noviembre. pic.twitter.com/NuXlS4sxKU
— IKEA España (@IKEASpain) October 21, 2025
Почти едновременно, IKEA Чили направи свое намигване към Росалия и публикува рекламна снимка на дъска за гладене DÄNKA с надпис „$26.990“ и коментар към певицата: „Lo siente, nosotros también“ („Съжаляваме, и ние също“).
Поводът беше премиерата на видеото към „Berghain“ – първия сингъл от албумa LUX, който излезе на 29 октомври.
В клипа Росалия глади дрехи, оправя леглото си, пътува с автобус до лекар, после до заложна къща, неотклонно следвана от оркестър – серия от привидно обикновени сцени, които се превръщат в сюрреалистична метафора за промяната.
Berghain на Росалия с Бьорк и Лондонския симфоничен оркестър - песен, която трябва да се чуе
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: